Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Jeans-girl

Jeans-girl

25-03-2011 om 20:10

Spijkerbroek zonder knoop/rits?

Hoi,

De titel zegt het al: ben op zoek, voor zoon 12 jr, naar (spijker)broek zonder knoop en rits.

Het liefst draagt hij een joggingbroek.
Echter hebben we gister, tijdens tafeltjesavond, gehoord dat hij daarmee wordt gepest op school.
Zoon heeft thuis niets vertelt en het "probleem" is op school aangepakt (de pester(s)).

Mentor "adviseert" eens te kijken naar een "normale" broek.
Maar zoonlief heeft een hekel aan knopen en risten.

Waar o waar hebben ze die broeken?

groet, jeans-girl


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

25-03-2011 om 20:39

Gesprek met zoon?

Hallo
Waarom heeft je zoon een hekel aan knopen en ritsen?
Waarom heeft hij thuis niet verteld dat hij gepest wordt?
Wat weegt voor hem zwaarder - gepest worden of een "gewone" broek dragen?
Misschien morgen toch eens met hem te shoppen?
succes

Merel

Merel

25-03-2011 om 20:55

Voor op school?

Kan je zoon niet alleen voor op school een lekker zittende jeans of andere broek nemen? En dan thuis de lekkere joggingbroek dragen? Trouwens ook naar school zou dat moeten kunnen, mijn zoon had ook een klasgenootje met alleen maar joggingbroeken en trainingsbroeken in allerlei kleuren.
Mijn zoon houdt het liefst van korte broeken (knielang) maar draagt nu naar school toch maar lange broeken, anders krijgt hij ook commentaar. Eenmaal thuisgekomen doet hij direct weer een korte broek aan (ook in december )

Aanpassen?

Je zoon loopt graag in joggingbroeken. Klasgenoten vinden dat raar en pesten hem ermee. Hij vindt dat kennelijk geen enorm probleem, al heeft de mentor (terecht) het pesten aangepakt.

Beetje raar dat de mentor vindt dat hij zich moet aanpassen aan de broeken-opvatting van anderen. Laat die jongen lekker dragen wat hij lekker vindt.

Volgens mij bestaan er geen volwassen maat spijkerbroeken zonder ritsen en knopen. En mochten die wel bestaan, dan weet ik zeker dat de klasgenoten daar ook wat op tegen hebben.

Lekker laten lopen met die joggingbroek. Iets netters is op zijn plaats als hij stage moet lopen op een kantoor of zo.

Bestaat niet voor jongens

Voor meisjes heb je nog treggings/jeggings, die zien er uit als spijkerbroek maar dan helemaal glad, zonder rits en knopen. Maar da's niks voor een jongen.

Draagt hij nu van die sweatstofjoggingbroeken met elastiek bij de enkels? Misschien is een hele stoere Adidastrainingsbroek een goed compromis? Zit net zo lekker als een gewone joggingbroek, maar wordt misschien door de klasgenoten acceptabeler geacht?

skik

Zoiets?

http://tinyurl.com/4837gac
geen idee of het wat is hoor, herenmaten zeggen me niks en ik heb ook geen idee hoe groot de gemiddelde 12 jarige is.
Als jouw zoon trouwens joggingbroeken wil blijven dragen ondanks het pesten dan zou ik hem dat laten doen, ik vind het eigenlijk wel stoer dat hij draagt wat hij wil en zich niet door klasgenoten laat vertellen wat hij wel en niet aan mag.

Inge M

Inge M

26-03-2011 om 09:36

Trainingsbroek in plaats van joggingbroek

Ik zou ook gaan voor de trainingsbroek, een stoere dus.
Het materiaal is natuurlijk wel anders dan een joggingbroek.
Zelf vind ik die hele gladde trainingsbroeken niet prettig, wel een meer katoenachtige trainingsbroek. Maar dat kan voor jouw zoon andersom zijn.

Ander idee: Neem een gewone spijkerbroek waar elastiek in zit of zet zelf elastiek in de band. Knip de rits eruit en naai de gulp dicht. Zoon kan broek aan en uit trekken zonder de knoop open te doen.
Ik zou wel een spijkerbroek met soepele stof nemen, die vind je vooral in de zomer

Ik dacht adidas

Ik zou nooit een kind écht willen veranderen omdat het anders niet bij de 'meute' past. Het zou dus voor mij joggingbroek blijven en dus géén spijkerbroek. Een beetje 'coole' joggingbroek zou dan weer wel kunnen. Dan blijft je zoon 'zichzelf' en is ie toch enigzins 'cool' in de ogen van de massa. Volgens mij voelt je zoon zich dan ook beter. Wil je 'm helemaal omturnen in een ander kind,zal ie zich w.s. alleen maar onzekerder voelen.
Shop 's rond. Trainingsbroeken zijn wel 'in'. Adidas is helemaal hot momenteel mét jasje erbij met groot logo erop,ander merken zijn ook oke.
groeten albana

koentje

koentje

26-03-2011 om 15:29

Bah

wat een suf advies van die leraar!
Pas je aan, anders val je buiten de boot...

tonny

tonny

26-03-2011 om 16:43

Hallo zeg, hij is 12 toch?

Dan is een nette broek plus colbertje echt nog verre toekomst.

Een van mijn zoons had op die leeftijd ook liefst zo'n broek aan. Het lievelingsexemplaar is door oma zelfs nog een paar keer versteld omdat er herhaaldelijk een gat in zat.

De nette- broeken- tijd komt vanzelf. Of niet. Zoon, allang volwassen, wordt zeer gewaardeerd in zijn werk maar op 'nette broeken' betrap ik hem zelden. In zijn werk wordt het niet als een bezwaar gezien en ik maak me er al heel lang niet druk meer om. Als het écht van belang is, doet-ie heus wel een nette broek aan.

Sloddervos

Sloddervos

26-03-2011 om 21:29

Nette kleding

Ik heb zelf 1 betrekkelijk net rokje, dat is mijn 'begrafenisrokje'. Ik vind het echt afgrijselijk om me netjes te kleden. Ik ben nogal onhandig, het gaat altijd kapot, ik mors er altijd op en ik voel me er net in alsof ik in een mislukt toneelstukje van groep 8 meespeel. Geef mij alsjeblieft een spijkerbroek en t-shirt.
Mijn kinderen hebben geen van allen 'nette' kleding. Mijn man wel, maar die moet wel voor zijn werk. Dat vinden wij allemaal toch wel een beetje zielig.
Waarom zou een kind van twaalf er netjes uit moeten zien?

Maylise

Maylise

26-03-2011 om 21:45

Alternatief?

Het is jammer dat deze jongen gepest wordt om welke broek hij aan heeft. Persoonlijk zou ik toch met hem gaan kijken of er niet een haalbaar alternatief is (stoere trainingsbroek of zo) waar hij gelukkig mee is en niet mee gepest wordt. Ik snap dat het heel fout voelt om aan pesters toe te geven en tegen je eigen zin in iets anders aan doen dan je eigenlijk zou willen. Ik kan me echter voorstellen dat een jongen van 12 er uiteindelijk niet gelukkiger van wordt als hij zich principieel opstelt. Misschien is er wel iets mogelijks? Het verbaasd me eigenlijk wel dat hij hiermee gepest wordt want ik zie altijd heel veel jongens in trainingsbroeken lopen maar ja dat soort dingen verschillen nu eenmaal vaak per school.

Maylise

Maylise

26-03-2011 om 21:51

Sloddervos

Waarom een kind van 12 nette kleding zou moeten hebben? Nou bijvoorbeeld voor: kerk bezoek, een bruiloft, een uitvoering van de muziekschool, kerstdiner bij oma, kerstdiner op school, een eerste communie van een vriendje, de bar mitswa van een ander vriendje, een begrafenis, een 25 jaar huwelijksfeest van oom en tante of een ander feest, een bezoek aan het theater, restaurant bezoek... en zo zijn er talloze gelegenheden te bedenken waarop enigszins nette kleding ook bij een 12jarige op prijs wordt gesteld.

Sloddervos

Sloddervos

26-03-2011 om 22:16

Stokpaardje

Nu ja, het is ook wel een behoorlijk stokpaardje van mij, omdat ik zelf zo'n hekel heb aan nette kleding. Ik denk echt met ongenoegen terug aan de momenten dat ik er toch voor heb gekozen om in het 'net' te gaan. Zoals mijn eigen bruiloft. Ik was drukker met die @%$jurk, dan met de dag zelf. Men wat zat dat ongemakkelijk!
Maar dat stelletje van mij gaat regelmatig naar de kerk en ook bij kerstdiners en zo gaan ze gewoon in hun spijkerbroeken.
Wij zullen met onze kleding nooit doelbewust het humeur van onze omgeving vergallen. Zoveel ben ik inmiddels wel milder geworden. Dan bijt ik even op mijn tanden en voel ik me die paar uur hoogst ongemakkelijk, om iemand anders niet te ergeren. Daarom heb ik dus dat begrafenisrokje. Maar mijn kinderen hebben gelukkig nog nooit een begrafenis meegemaakt, waarbij dat nodig was. De enige begrafenis waar mijn dochter was, was die van een klasgenote en daar droeg iedereen gewone kleding. Ook hebben we nog nooit een bruiloft gehad van 'stijve mensen', waarbij een spijkerbroek niet zou kunnen. Als dat gebeurt, ga ik wel even snel met ze naar een winkel en kopen we even snel wat. Ik vind het niet nodig om het nu al te kopen, zonde van het geld, tegen de tijd dat je het nodig hebt, passen ze het al niet meer.
Maar ik denk dat mijn kinderen gewoon op hele andere gelegenheden komen dat die van jullie. Wij zijn nogal gewoontjes, ik kom eigenlijk nooit op officiële gelegenheden. Als het even kan, ontloop ik ze.

Tja ( o.t.)

en daarom is een schooluniform nu zo handig, sprak ze uit ervaring ( met een heel vette knipoog, voordat het halve forum over me heenvalt........)

Maylise

Maylise

26-03-2011 om 23:19

Shonagh

Ja een schooluniform is dan inderdaad handig mits het ook echt gelijk is voor alle kinderen.
Op de school van de kinderen van een vriendin hebben ze ook een uniform maar dat kan in verschillende winkels gekocht worden. Mijn vriendin vertelde me dat er op school in sommige jaren een pestprobleem was en dat de kinderen die hun kleren uit de duurdere winkels hadden de kinderen met zoals zij dat noemen "supermarktbroeken" toch daarmee klierden. Dat is ook niet leuk.
Als het uniform voor alle kinderen gelijk is dan kan het inderdaad wel een oplossing zijn.

Maylise

Maylise

26-03-2011 om 23:27

Sloddervos

Afgezien van mijn werk heb ik ook privé elk jaar wel een aantal gelegenheden waarop ik net gekleed wil komen. Een spijkerbroek is prima voor vrije tijd maar naar het theater bijvoorbeeld vind ik het niet leuk staan. Ik weet dat talloze mensen het doen maar ik vind het toch jammer dat het decorum zo wat verloren gaat. Als ik met de kinderen daar heen dan vraag ik ook of ze even wat nette kleding aan doen. Voor de jongens vind ik eventueel een zwarte spijkerbroek met een blouse nog wel kunnen bij een niet al te formele voorstelling.

Bruiloften waar ik kom zijn over het algemeen geen spijkerbroek bruiloften. Een paar keer heb ik wel zo'n op de fiets naar het stadhuis en daarna de kroeg in bruiloft meegemaakt en daar kan een spijkerbroek prima.

Dus ja mijn kinderen dragen regelmatige nette kleding. Ik zou me zonder erg onthand voelen.

Maylise

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord met mijn 12 jaar "ervaring" . Zelfs ik kan niet zien of het "Terlenka" grijze broekje van Asda of Marks & Spencers komt (alleen aan het labeltje aan de binnenkant). Op privescholen moeten ze wel van 1 speciale (dure) winkel komen, maar op die scholen is dan weer een florerende tweedehands markt, dus dan zou je weer het verschil tussen nieuw en "used" kunnen hebben. Maar ikzelf was er na 12 jaar wel op uitgekeken :o)

sloddervos

sloddervos

27-03-2011 om 00:01

Maylise en on topic

Hai,
Ik vraag me dan af: Als je nette kleding draagt, hoe voel je je dan? Voel je je dan op je gemak? Vind je het lekker zitten? Vind je het leuk? En ook: Wat is het aan 'decorum', wat jij waardeert?
Dat zijn oprechte vragen hoor. Ik vind het interessant, want ik kan me er altijd zo slecht voorstellen, hoe het werkt voor mensen die wel graag in het 'net' gaan.
Ik vraag me altijd af, of ik het zo verschrikkelijk vind zitten, omdat ik de verkeerde nette kleding pas, omdat ik er te weinig geld voor over heb, of omdat ik toch een of andere sensorische integratiestoornis heb. Ik kan me nooit voorstellen dat al die mensen bereid zijn om in hun vrije tijd van die bloesjes, rokjes en panty's te dragen.

En dan on topic, ik vind eigenlijk dat mijn kinderen helemaal zelf mogen weten hoe ze eruit zien, maar ik weet ook dat het op school wel heel belangrijk kan zijn. Vandaar dat ik tegen mijn 14 jarige dochter toch wel zeg, wanneer een t-shirtje echt te verwassen is, of wanneer een spijkerbroek te kort is geworden. Ze wil niet 'voor gek' lopen. Dus help ik haar om daar op te letten, want verder interesseert het haar geen bal.

Als mijn zoon in een joggingbroek naar school zou willen, zou dat van mij mogen, maar dan zou ik wel zorgen dat het een vormvaste is, misschien wat meer trainingsbroek-achtig. Ik ken twee jongens van twaalf, die altijd in hun trainingsbroek lopen.

Maylise

Maylise

27-03-2011 om 00:44

Shonagh

Het speelt volgens mijn vriendin ook niet alle jaren maar soms is er een klas die wat meer pesterig is aangelegd en dan krijg je dat dus. Ik weet niet of er werkelijk verschil te zien is tussen de kleding maar pesters vinden natuurlijk altijd wel een stok om mee te slaan. Mijn vriendin koopt duurdere kleding omdat de stoffen natuurlijker zijn en de goedkoopste kleding vaak helemaal polyester is en niet ademend. Alleen of kinderen dat verschil zien betwijfel ik.

Maylise

Maylise

27-03-2011 om 00:59

Sloddervos (ot)

Ik vind nette kleding best lekker zitten. Het hangt er een beetje van af wat het is. Ik heb rokken die niet zo lekker zitten en rokken die juist heerlijk zitten. Panties is lastig om een goede prijs/kwaliteitsverhouding te vinden. Ik heb laatst hele goede en goedkope panties gekocht bij de Primark in Rotterdam. Die zitten goed en niet duur.

Alleen hoge hakken draag ik niet graag. Ik vind het wel mooi staan maar dat doe ik echt alleen bij hele speciale gelegenheden en als ik weet dat ik niet ver hoef te lopen. Voor mijn werk draag ik ook vaak een rok en dan panties er onder dus het moet wel lekker zitten als ik het een kleine 10 uur achter elkaar draag. Ik moet me nu constant bewust zijn van wat ik aanheb en me vrij kunnen bewegen. En ja in mijn vrije tijd draag ik het ook wel. Niet in huis maar wel als ik ergens heen ga.

Misschien is het inderdaad een kwestie van de juiste kleding. Vooral bij panties merk ik echt verschil tussen het ene merk en het andere. Nette laarzen kunnen soms een goed alternatief zijn.

Wat decorum betreft. Ik gebruik het woord denk ik in de verkeerde context maar wat ik bedoel is dat als ik bijvoorbeeld een avond naar het theater ga dat ik het oprecht leuk vind om te zien dat andere mensen zich ook mooi hebben aangekleed, het verleent de avond wat extra cachet en verhoogt de sfeer; Althans voor mij werkt het zo.

Op een bruiloft of een feest hetzelfde. Het past voor mij bij de gelegenheid en het maakt het allemaal nog even wat feestelijker. Het is toch anders als alle gasten in hun dagelijkse kleding komen. Dat geeft een ander soort sfeer aan het feest. Dat is ook niet erg als je daar als bruidspaar voor kiest. Het kan dan evengoed een super leuk feest zijn maar het is wel een ander soort feest.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 08:07

Maylise

Mijn kinderen mogen gewoon zichzelf zjn bij een kerstdiner, wij gaan zelf ook niet op hevig sjiek. Je gaat uit van je eigen referentiekader, maar er zijn zat gezinnen die minder vaak op sjiek gaan. Ik verwacht met kerst vooral dat mijn kinderen er zin in hebben, hun goeie humeur meenemen, en dan hebben we een zalige avond, ook als zij hun favoriete bandshirts dragen.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 08:12

Nicknick

Ik zie juist weinig discussies over merkkleding. Ook zonder kun je er prima uitzien.

pecas

pecas

27-03-2011 om 11:16

En ik maar denken dat nl zo tolerant was!

Dit verbaast me toch wel. Ik zie op de middelbare school van mijn kinderen echt van ÁLLES rondlopen, meisjes die er heel hip uitzien, andere juist weer heel alternatief, jongens met lang haar, geschoren haar, gothic, netjes, etc. Een van mijn jongens is vrij netjes, al zitten z'n spijkerbroeken akelig laag, verder t-shirt en jack met capuchon ofzo (nou ja, zo netjes dus ook weer niet, maar hij ziet er leuk uit vind ik) en de andere heeft hetzelfde als jouw zoon en is toch al 15, hij loopt het liefst in trainingsbroeken en heeft zeker 4 verschillende "coole" adidas broeken en ik zie veel jongens daarmee lopen. Zo'n 2 keer per week doet hij een spijkerbroek aan (mijn kinderen hebben geen andere broeken trouwens dan spijker, als ze ooit eens iets netter moeten doen ze er een leuke polo op aan).
Ik zou zeggen, als hij dat nou lekker vindt zitten, op school moet je je toch comfortabel voelen, koop dan een paar leuke trainingsbroeken van Adidas, Nike of wat dan ook en leuke schoenen (waar je er ook -tig van hebt) en klaar is kees!
Ik vind het idee dat hij zich in een broek moet hijsen die hij niet lekker vindt zitten omdat de "pesters" dat willen echt belachelijk!
Pecas

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 12:28

Fiorucci

Ook mijn kinderen mogen gewoon zichzelf zijn. In hun nette kleding.

Tirza

Tolerant nederland

Zoon heeft altijd goed zittende spijkerbroeken aan maar thuis gaan die uit voor een sportbroek. Zoon past zich aan aan de kledingcodes want wil niet opvallen. En gezien zijn historie van gepest worden en ongelukkig zijn heb ik weinig neiging om daar verandering te brengen. Hoewel ik altijd benadruk dat het juist fijn is om uniek te zijn.
Zoon in sportbroek dus. Maar omdat de kinderbescherming langs kwam trok zoon nog even snel zijn spijkerbroek aan. Vergat echter de gulp dicht te ritsen. Dat kwam in het rapport! Want is natuurlijk wel een niet te missen aanwijzing voor misbruik van zusje. Ik kan er nu om lachen maar toen echt niet. Decorum dus.

Maxime.M

Maxime.M

27-03-2011 om 14:21

Maakt niet zo uit hier

Op school loopt hier ook alles rond wat Pecas ook al schrijft. Allerlei stijltjes, van sportief (jogging dus) tot mega hip, gothic, noem maar op. Mijn kind zou gewoon een jogginbroek aan mogen doen, je hebt daar toch wel wat verschillende soorten in, van mooi vallende, tot bijna pofbroeken. Toch zou ik hem ook wel stimuleren eens een jeans/of andere gewone broek aan te doen, het is misschien even zoeken, maar wellicht eentje met een heel soepele stof, dat dat wel lekker zit? Gewoon voor de afwisseling.
Alleen voor kerst of een feest of een trouwerij, dan zou hij voor mij echt iets anders aan moeten, daar ga je gewoon niet heen in een joggingbroek. Hier moesten ze voor dat soort gelegenheden (en hoe vaak is dat nou op een jaar) gewoon in het net, dus ook geen jeans (of het moet een hele nette donkere zijn) en ook geen band-shirts of capuchonsweater met dat soort gelegenheden.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 15:44

Tirza

Ik ga zelf nooit poepsjiek gekleed, dus ik verwacht dat ook niet van mijn kinderen. Wij voelen ons niet fijn in dergelijke kleding, dus waarom zouden we. We zien er allemaal netjes genoeg uit, lopen ook doordeweeks nooit in afgetrapt goed.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 15:47

Overigens

Mensen die mij puur en alleen beoordelen op mijn uiterlijk, gaan geheel voorbij aan mijn sprankelende persoonlijkheid. Zegt meer over hen dan over mij.

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 16:37

Uiterlijk

Jij beoordeelt mensen blijkbaar wel op hun uiterlijk. Want als ze zich aanpassen aan de dresscode die er heerst, zijn ze zichzelf niet. Hoe kun je weten of je kinderen er niet graag poepsjiek bijlopen als ze het nooit doen/gedaan hebben?

Tirza

Uiterlijk

dat pubers zich nadrukkelijk minder netjes kleden dan hun ouders wensen, komt geregeld voor.

Andersom ook?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.