Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

spijt van keuze voor middelbare school


Poeh, ik vind 33 leerlingen ook erg veel, en zeker voor vmbo. Daar mag je hopen dat de klassen juist wat kleiner zijn... 

Ik zou ook niet te lang doormodderen. Helaas doen wij dat aldoor met onze oudste, die zat op de basisschool niet op zijn plek (uiteindelijk wel gewisseld) en op de middelbare ook niet helemaal qua aansluiting. Niet dat hij werd gepest, de sfeer niet goed is op school, maar het is net een beetje meh. Dat gevoel had hij in de eerste al en is niet weggegaan.....zou ook aan hemzelf kunnen liggen want hij is tamelijk afwachtend, maar toch. Heeft eigenlijk pas sinds de 4e wat vrienden in zijn eigen klas, maar het houdt niet over. Achteraf denk ik dat de school waar onze jongste op zit, beter bij hem had gepast. 

Biscuitje schreef op 02-11-2022 om 23:09:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. Er zijn genoeg VMBO scholen met kleinere klassen en een fijne sfeer.

Precies, onze TL klassen zijn ongeveer 20

Vera-11

Vera-11

03-11-2022 om 21:36 Topicstarter

bedankt voor jullie reacties! We hebben volgende week een gesprek met de mentor, er zijn meerdere kinderen in de klas die moeite hebben met wennen, de sfeer. School start volgende week het programma Think, ben benieuwd...

Vera-11 schreef op 03-11-2022 om 21:36:

bedankt voor jullie reacties! We hebben volgende week een gesprek met de mentor, er zijn meerdere kinderen in de klas die moeite hebben met wennen, de sfeer. School start volgende week het programma Think, ben benieuwd...

Nou ze is net gestart ik zou ook even bij een andere school binnenlopen.

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

03-11-2022 om 22:40

Ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt met dochter. Begin november wilde zij zelfs helemaal niet meer naar school. (vmbo-kader)
Op andere scholen wezen praten maar nergens wilden zij haar overnemen.
Op een gegeven moment contact opgenomen met de leerplichtambtenaar en die heeft er toen voor gezorgd dat ze in januari op een andere school terecht kon en deze heeft ze probleemloos doorlopen op T-niveau.

heel herkenbaar, hier hebben we inmiddels besloten mijn zoon van school te halen omdat zelfs na meerdere gesprekken niks lijkt te helpen en het aan hem ligt

Lunagirl82 schreef op 26-11-2022 om 09:07:

heel herkenbaar, hier hebben we inmiddels besloten mijn zoon van school te halen omdat zelfs na meerdere gesprekken niks lijkt te helpen en het aan hem ligt

Dan kun je maar beter snel schakelen. Ik ben zelf teamleider op het VO en hoewel klassendynamiek heel lastig te veranderen is als het eenmaal verkeerd is kan het wel. Een school die het wegwuift en afdoet met “hoort erbij” daar zou ik ook snel klaar mee zijn. Een school heeft zorgplicht. 

AlisonH schreef op 26-11-2022 om 12:54:

[..]

Dan kun je maar beter snel schakelen. Ik ben zelf teamleider op het VO en hoewel klassendynamiek heel lastig te veranderen is als het eenmaal verkeerd is kan het wel. Een school die het wegwuift en afdoet met “hoort erbij” daar zou ik ook snel klaar mee zijn. Een school heeft zorgplicht.

Toch vind ik wel dat die zorgplicht soms wel echt ten koste gaat van leerlingen waar niets bijzonders mee is... 

SuzyQFive schreef op 28-11-2022 om 18:57:

[..]

Toch vind ik wel dat die zorgplicht soms wel echt ten koste gaat van leerlingen waar niets bijzonders mee is...

Ik bedoel geen zorg voor specifieke leerlingen met een extra zorgvraag, ik bedoel zorg voor een veilig leerklimaat en een omgeving waarin een kind zich kan ontwikkelen. Dat er steeds meer kinderen met een extra zorgvraag op het regulier onderwijs zitten zorgt inderdaad voor extra druk op docenten - en dan willen de leerlingen die het “gewoon” goed doen nog weleens tussen wal en schip vallen, helaas. Bij mij op school hebben we wel een 8 man sterk ondersteuningsteam en die nemen veel van die zorg weg bij de docenten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.