Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-03-2012 om 10:17
wie heeft ervaring met een 'spin' beugel..het lijkt wel een martelwerktuig, echt zielig. Hoe ga je om met de spleet tussen de tanden? Verandert het gezicht?
13-03-2012 om 11:46
Niet fijn.
Geen idee of mijn dochter dezelfde heeft gehad.Maar dat was ook geen fijn ding.Het was een ijzeren beugel van de ene kant van haar kaar naar de andere kant,hij zat niet tegen haar gehemelte aan,dus praten slikken enz ging lastig.En ik moest hem aandraaien,ik vond dat niet prettig.Haar gezicht veranderde niet echt,alleen was die spleet tussen haar voortanden niet mooi natuurlijk.En mijn dochter kreeg schrale mondhoekjes,dat stond erg onverzorgd.Dat kwam volgens mij door het vele speeksel in haar mond.Ze moest haar speeksel ook echt wegzuigen inplaats van slikken.Dat is even een gewoonte geworden,ook toen de beugel eruit was,maar nu heeft ze dat weer afgeleerd.Geen fijn ding,maar haar kaken en kiezen staan wel goed nu.Dus even doorbijten en sterkte voor je kind.
13-03-2012 om 11:49
Hier ook
Hier heeft een dochter ook zo'n beugel gehad. Het is lastig, maar ik had hem moeten hebben en heb nu kiezen die niet goed op elkaar sluiten. Dat geeft veel slijtage aan mijn tanden en daar baal ik behoorlijk van. Met dat verhaal in het achterhoofd, was mijn dochter zeer gemotiveerd.
Die spleet tussen de tanden, dat komt dan later weer goed hoor.
13-03-2012 om 11:55
Die heeft mijn dochter ook gehad
Oh, is het zo'n ding. Die heeft mijn dochter ook gehad. Ik vond het uit elkaar draaien ook verschrikkelijk maar dat was gelukkig maar heel kort. Wel kwamen haar hoektanden meteen door, en dat na 2 jaar daar lege plaatsen te hebben gehad. Dochter heeft hem zo'n half jaar gehad. Eten bleef hangen (spaghetti, bahmi). Ze leek aanvankelijk een wat breder gezicht te hebben met een spleetje maar met de plaatjesbeugel is dat weer helemaal goed gekomen. Ze is er nu vanaf en heeft een mooi gebit.
En 1 voordeel bij haar, sinds ze die beugel heeft gehad is ze af van het gesnurk. Vanaf haar geboorte kon ze snurken als een dronken kerel maar sinds die beugel hoor ik haar alleen nog als ze verkouden is snurken.