Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-08-2012 om 11:10
Wij wonen in een van de provincies waar de wietpas per 1 mei is ingevoerd. We wonen in een stad, dichtbij de grens. Sinds die tijd krijgt dochter (bijna 15) met enige regelmaat drugs te koop aangeboden. Dealers staan bijvoorbeeld op de weg tussen school en de supermarkt (waar de bovenbouw in pauzes en tussenuren naar toegaan), na schooltijd bij de uitvalswegen etc. Vaak zijn het nog jonge gasten die dealer zijn (geworden). Dochter heeft er geen enkele behoefte aan, negeert de dealers maar vindt het wel vervelend. "Zie ik er zo wild uit, mam?" "Nee meid, ze willen gewoon geld verdienen."
Hebben andere ouders uit het zuiden des lands ook deze ervaringen?
Mij lijkt dit trouwens geen goede ontwikkeling, de stap om te proberen is een stuk kleiner, zeker als het je zo in de schoot geworpen wordt.En dan heb ik het nog niet over veiligheid, overlast etc.
Het vervelende is dat de regering dit probleem ontkent en de invoer een succes vindt, ik als ouders van 3 pubers vindt dit dus helemaal niet en er zijn er meer in het zuiden, zie oa http://www.limburger.nl/article/20120823/REGIONIEUWS06/120829587/1007#Noodkreet_drugshandel_uit_buitenwijken
Ik ga in ieder geval niet stemmen op een partij die voor de wietpas is (nou deed ik dat toch al niet
24-08-2012 om 15:43
Gemeld
Aan het bericht zie ik dat het al aan de gemeenteraad gemeld is. Dat lijkt me goed. Ook helemaal goed om een partij te stemmen die tegen de wietpas is. En helemaal goed om je dochter te informeren dat deze jongelui je gewoon wat willen verkopen. Dan zeg je gewoon: nee, dankjewel.
24-08-2012 om 15:50
Nog niks gehoord
ik zal t straks eens aan mn zoon vragen, maar ik heber nog niemand over gehoord. Ik woon vlakbij een drietal middelbare scholen en een supermarkt waar de jeugd in tussenuren vaak heen loopt.