Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Stiefdochter

hallo iedereen ik ben daisy 34 jaar oud en ben al 7 jaar samen met Mike 


Mike heeft een dochter van 13 lola uit een eerdere relatie moeder is sinds een halfjaar vertrokken naar Italië... 

Jeugdzorg kwam  in beeld   er zit een hele geschiedenis aan vooraf voor 3 jaar terug is lola uit huisgeplaatst geweest  door fysieke agressief gedrag van moeder 

 ze kwam op een groep en daarna geplaatst in een pleeggezin  na anderhalf jaar is ze bij ons komen wonen met al de bagage die ze heeft hebben we een coach ingezet.

 dit omdat Mike het systeem niet vertrouwd en bang is dat jeugdzorg haar weer uithuisplaatsing

 Nu is lola heel erg beschadigd manipulatief en al bezig op haar tweede middelbare school... 


maar constant als er iets verkeerds gaat in haar leven 

moet ik mijn kanker bek houden zegt ze haar vader is een kanker  homo apt ze naar hem ik vind het buitensporig gedrag en die coach zegt constant heb begrip voor de situatie juist... maar niks is goed genoeg.


vanavond de zoveelste systeem therapie gehad en ze heeft het hier zo goed maar boeit d'r allemaal geen fuck ze zegt dat ik dom ben en mij nooit zal mogen 


nu zei Mike vanavond dat lola nooit tussen ons kan komen dat hij met mij getrouwd is ze dat toch moet accepteren.  


Ze is ook enig kind begrijp me goed ik wil niet van haar af maar ik vind het wel heel pittig en schaam me voor mijn gedachten afentoe.

 ik wou dat je bij je moeder ging wonen... het word me soms te veel 


ik werk 40 uur ben leidinggevende dus diensten die beginnen om 05.00 sochtends tot 19.30 savonds en alles daar tussen in.. ik kan het geklaag het manipuleren het zeiken om niks met kanker schelden en de holocaust belachelijk maken er soms niet bij hebben  na het werk.

 buiten dat ben ik wel goed voor de was haar haren stijlen etc ik hoop dat ik op dit forum lot genoten kan treffen met wie ik eventueel kan mailen appen gedachten uitwisselen  sparren en hoe jullie of jij met een stiefdochter of zoon  omgaan?  dat zou de helft van de stress schelen liefs Daisy

je hebt het niet gemakkelijk zo te lezen. Maar eerst even een ander vraag: zijn dit jullie echte namen? Dat maakt je nl behoorlijk herkenbaar, en lijkt me onprettig voor je stiefdochter om zichzelf zo tegen te komen op het internet..

Ja, ik zou de redactie vragen om zsm de namen te wijzigen als het de echte namen zijn.
Ingewikkelde situatie, maar het is wel de dochter van je man. Jij kan zijn dochter niet laten stikken.
Ik hoop dat je dat begrijpt en accepteert.

De vraag is hoe je hier zo goed mogelijk mee omgaat. Af en toe afstand nemen (niet samen met je schoondochter in huis zijn) als het je teveel is, kan je misschien wat lucht geven. Geen ervaring, maar dit zou ik in elk geval af en toe doen.

Sterkte.

Harleydaisy

Harleydaisy

07-10-2023 om 22:05 Topicstarter

het zijn geen echte namen

Een coach is niet voldoende 
Ga in gesprek huisarts en zoek professionele hulp
Schakel school ook in
Geef grenzen aan
Zoek desnoods ook hulp voor jullie 

Harleydaisy

Harleydaisy

07-10-2023 om 22:24 Topicstarter

Roos55 schreef op 07-10-2023 om 22:16:

Een coach is niet voldoende
Ga in gesprek huisarts en zoek professionele hulp
Schakel school ook in
Geef grenzen aan
Zoek desnoods ook hulp voor jullie

Roos de coach is van het alternatieve circuit er mag absoluut geen huisarts instantie of school betrokken worden als dat wel zo is worden die om de tuin geleid en als ik melding wil maken dan word zij kwaad op mij want dan ga ik in een slachtoffer rol  ik moet me dan nergens mee bemoeien 

Waarom werd ze uit huis geplaatst en kwam ze in een pleeggezin terecht, waarom kon haar vader, jouw man toen niet voor haar zorgen?

Harleydaisy

Harleydaisy

07-10-2023 om 22:54 Topicstarter

Omdat ouders zaten in een conflict waardoor een verblijf plaats bij ons ook in twijfel werd getrokken dat moest eerst onderzocht worden 
ze is uithuisgeplaatst omdat moeder en dochter in conflict kwamen moeder draaide haar pols om en lola sloeg haar moeder toen is er melding gemaakt door school in het verleden 

Harleydaisy schreef op 07-10-2023 om 22:24:

[..]

Roos de coach is van het alternatieve circuit er mag absoluut geen huisarts instantie of school betrokken worden als dat wel zo is worden die om de tuin geleid en als ik melding wil maken dan word zij kwaad op mij want dan ga ik in een slachtoffer rol ik moet me dan nergens mee bemoeien

Ik zou echt maandag naar de huisarts gaan.

Ik lees nergens wat de vader eraan doet (qua opvoeding), maar ik zou sowieso niet kunnen samenleven met een wappie die "het systeem" zo wantrouwt dat zelfs de huisarts en school niet betrokken mogen worden. Met zo iemand kun je toch nooit aan een serieuze oplossing werken?

Harleydaisy schreef op 07-10-2023 om 22:24:

[..]

Roos de coach is van het alternatieve circuit er mag absoluut geen huisarts instantie of school betrokken worden als dat wel zo is worden die om de tuin geleid en als ik melding wil maken dan word zij kwaad op mij want dan ga ik in een slachtoffer rol ik moet me dan nergens mee bemoeien

Je kunt natuurlijk altijd zelf naar je huisarts gaan. Daar hoeft niemand iets van te weten of te vinden. Ik zou dat echt doen, jouw situatie klinkt helemaal niet goed. Er moet een oplossing worden gevonden en samen met je vriend gaat dat niet gebeuren..

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-10-2023 om 07:59

Ik hoop echt dat vader zijn dochter op de eerste plaats kan zetten. Zo te lezen heeft dat meisje al veel te veel meegemaakt in haar korte leven. Nu een stabiele veilige thuissituatie lijkt me het allerbelangrijkste.

Zoek hulp daarvoor. Niet bij een "alternatieve coach"" maar bij iemand met verstand dan zaken. Jeugdzorg is al betrokken, dan zul je ook goed met hen moeten samenwerken.

Als je niet goed weet hoe je met de situatie moet omgaan, zoek ook hulp voor jezelf. Ga eventueel latten als in 1 huis wonen te zwaar voor je is. Maar laat vader nooit tussen jou en zijn dochter moeten kiezen.

Er is een mogelijkheid dat moeder tegen hetzelfde gedrag aanliep en dat ook niet meer aankon. Meet andere woorden het kan zijn dat het meisje problemen heeft. Ik zie tot nu toe geen enkel inzicht daarin. De oplossing lijkt alleen maar te zijn dat de volwassenen om haar heen anders moeten omgaan met haar. Maar ik vind het echt de vraag of dat de oplossing is als je niet weet wat het probleem is.
Heeft dochter wel een goede band met de coach? Wat vinden jullie van de coach? Dat je geen andere hulpverleners mag inschakelen zou ik riskant vinden. Ik zou wel degelijk naar de huisarts willen gaan. Maar het kan ook zijn dat er allerlei rapporten liggen van de tijd toen ze uit huis is geplaatst. Niet dat die zaligmakend zijn, maar je zou eens kunnen kijken wat daar geschreven wordt over het meisje zelf.
Ik hoop dat je vooral met vader op één lijn bent en dan samen eens opschrijven: wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt, welk probleem wil je als eerst aanpakken en hoe, de rest laat je voorlopig liggen. Beperk het dan tot iets concreets, bijvoorbeeld een bepaald scheldwoord.
Als het kan op school één persoon inlichten en vooral benadrukken dat zij contact met jullie onderhoudt als er wat speelt.
Mijn pleegdochter kon ook aardig manipuleren, ze wist heel wat 'helpers' te verzamelen en richtte daarmee veel schade aan, ook bij vriendinnen. Uiteindelijk is ze in de hulpverlening terecht gekomen, zelfde patroon, tot ze zwanger was en toe trok iedereen de handen ervan af. Ze is teruggegaan naar haar eigen land, moeder, opvang die wij voor haar geregeld hadden.
Denk niet dat er een toverstokje is, waardoor je met een emmer vol liefde en goede bedoelingen alle problemen kunt oplossen. Dan leg je de lat voor jezelf te hoog. Ga ervan uit dat het meisje problemen zal blijven geven, voor jullie en voor zichzelf. En dat je doet wat je kan, voor zover je inzichten hebt. Maar meer dan dat zal niet gaan. Eerst maar eens op zoek naar een analyse van het probleem, wat is er aan de hand met het meisje zelf.

Sterkt Tsjor

nu zei Mike vanavond dat lola nooit tussen ons kan komen dat hij met mij getrouwd is ze dat toch moet accepteren.

Dat is leuk gezegd, maar wat gaan jullie doen als Lola niet accepteert dat jullie getrouwd zijn?
Zet hij haar dan het huis uit?
(ik hoop het niet).
Ik denk dat het voor jou en Mike heel zwaar is, maar je bent niet verplicht om bij elkaar te wonen (ook niet als je getrouwd bent).

haarklover schreef op 08-10-2023 om 10:39:

nu zei Mike vanavond dat lola nooit tussen ons kan komen dat hij met mij getrouwd is ze dat toch moet accepteren.

Dat is leuk gezegd, maar wat gaan jullie doen als Lola niet accepteert dat jullie getrouwd zijn?
Zet hij haar dan het huis uit?
(ik hoop het niet).
Ik denk dat het voor jou en Mike heel zwaar is, maar je bent niet verplicht om bij elkaar te wonen (ook niet als je getrouwd bent).

Ik vind ook dat een kind altijd op de eerste plaatst hoort te staan, maar dat betekent niet dat vader altijd maar moet schikken aan dochter en dat dochter zelfs bepaalt of en met wie vader getrouwd is. Sommige dingen heeft kind ook gewoon te accepteren en dat betekent niet dat ze dan niet meer op plek 1 staat.  

Je mag haar haren stijlen en ze scheldt jullie uit. Dat betekent dat ze zich bij jullie veilig voelt.
Uiteraard moet ze te kennen worden gegeven dat uitschelden echt niet kan. Tijdens het haren stijlen kun je in alle rust dit soort gesprekken aangaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.