Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-03-2010 om 12:59
Zijn hier meer van "mijn soort" zodat we ervaringen kunnen uitwisselen?
Ik ben 37 jaar en heb een stiefzoon van 16. Zelf heb ik geen kinderen.
08-03-2010 om 22:21
Beginnende puber telt dat ook?
Hoi ik ben 42, heb zelf een zoon van 16 en een dochtertje van bijna 16 maanden en daarnaast in het weekend en de vakantie´s een stiefzoon van 12.
Cakey
17-03-2010 om 20:01
Tja..
de ene dag wat beter dan de andere, dat zal overal wel zo zijn. De band met mijn stiefzoon is eigenlijk best goed. Hij begint nu te puberen en dat kan soms wat moeilijk zijn. Als er eens wat is, dan is het meestal omdat mijn vriend er soms andere opvattingen op na houdt dan ik. Ik heb zelf nogal een kort lontje en ben ook niet zo geduldig als misschien wenselijk zou zijn. Ik heb ook nooit geprobeerd om zijn moeder te vervangen maar gewoon vrienden met hem te zijn en dat gaat meestal best goed. Hij weet wel waar hij met me aan toe is en dat sommige dingen die pappa wel goed vind ik niet toesta en andersom.Het is net als in een "gewoon" gezin geven en nemen. het zijn ook alledrie heel verschillende kinderen en met allemaal heb ik een andere band. En nee het voelt niet als bij mijn eigen kinderen, maar dat hoeft ook niet, hij komt nu eenmaal niet uit mijn buik, maar hij is me net zo dierbaar als de andere twee en als het moet zou ik hem net zo beschermen als mijn eigen kinderen. Wij zijn nu bijna zes jaar een "samengesteld" gezin en het is een beetje zo gegroeid. iedereen moet een nieuw plekje vinden binnen het gezin en dat kost tijd... Maar ik mag geloof ik niet klagen..... ik hoor wel eens andere verhalen...
Cakey