Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Stiefzus als stiefmoeder

Ik heb een tijdje een funrelatie gehad met een veel jongere gozer, een vriend van mijn dochter. 

Een typische relatie die heel leuk en gezellig was(die jongen was veel ouder dan zijn werkelijke leeftijd) maar waarvan je weet dat er weinig toekomst in zit.

Op mijn verzoek hebben we 3 kinderen gekregen, die ik alleen opvoed zoals afgesproken, tijdens mijn zwangerschappen hebben we afgesproken elkaar sexuele vrijheid te gunnen, echter was mij niet bekend dat hij de hele contacten onderhield met mijn dochters.

Inmiddels heeft hij al een jaar of 5 een  relatie met mijn oudste dochter, ze schelen iets meer dan twee weken dus qua leeftijd zit dat wel snor, hij is goed voor haar en zorgt goed voor hun kind.

Het probleem is dat onze dochter het heel gek vind om haar halfzus als stiefmoeder te hebben, de eerste jaren was er niks aan de hand maar sinds dat hun zijn gaan samenwonen en onze dochter actief contact zoekt met haar vader is het homeless, de zussen kunnen elkaar niet meer lucht of zien en samen in de kamer kan ook niet.

Wat is de oplossing?

titel moet dus eigenlijk zijn: halfzus als stiefmoeder? 

Ingewikkeldesituatie

Ingewikkeldesituatie

16-05-2026 om 13:56 Topicstarter

Mugske schreef op 16-05-2026 om 13:51:

titel moet dus eigenlijk zijn: halfzus als stiefmoeder?

ja, niet gezien. Kennelijk was mijn gedachten niet op de juiste plek.

Ik sla dit topic even op voor als ik weer een keer een complete puinhoop van mijn leven heb gemaakt. Dan ga ik dit even lezen om mijn eigen zelfbeeld weer wat op te vijzelen.

Hoe oud was die jongen toen je wat met hem begon?

effe de popcorn weg.
Na 2x lezen klikt het nog niet.
Die 3 kinderen zijn die van hem of zijn die van een andere man?
Of heb je meer dan 3 kinderen van minimaal 2 mannen?
Wie is dan de halfzus die stiefmoeder is?
Ik snap er geen bal van.

Homeless of hommeles?

Ze hoeven elkaar toch niet aan te spreken als 'moeder of zus'?

Heb je nog meer dochters voor hem, waar hij niet de vader van is? Kan hij nog even vooruit?

Het is echt weer voor zulke topics!

Ysenda schreef op 16-05-2026 om 14:22:

effe de popcorn weg.
Na 2x lezen klikt het nog niet.
Die 3 kinderen zijn die van hem of zijn die van een andere man?
Of heb je meer dan 3 kinderen van minimaal 2 mannen?
Wie is dan de halfzus die stiefmoeder is?
Ik snap er geen bal van.

Ik lees het zo:
Oudere dochters hadden een vriend
Moeder kreeg funrelatie met vriend van dochters
Moeder wilde 3 kinderen van vriend en alleen opvoeden
Vriend heeft nu relatie met een oudere dochter, al 5 jaar
Kind uit funrelatie, al in de leeftijd van begrijpen hoe de situatie zit, wilt oudere zus niet als stiefmoeder 

Vandaar mijn vraag over de funrelatie papa 
Hoe oud was hij? 

Ingewikkeldesituatie

Ingewikkeldesituatie

16-05-2026 om 14:41 Topicstarter

VerdrietigHoor schreef op 16-05-2026 om 14:29:

[..]

Ik lees het zo:
Kind uit funrelatie, al in de leeftijd van begrijpen hoe de situatie zit, wilt oudere zus niet als stiefmoeder

Hoe oud was hij?

17/18 afhankelijk van welk moment.

Ik was al een tijdje  gescheiden van de vader van mijn oudste kinderen, vervelend en vooral weinig aantrekkelijk huwelijk. alleenstaand, alleen wonend(met kinderen dan wel) en hij was echt een oude ziel in een prachtig godelijk jong lichaam. Het klikt meteen.

Ik benadruk dat het een goede gozer is, gestudeerd, werk en zorgt goed voor zijn gezin, het is geen macho die zijn jeweetwel achterna loopt.

Ik kon toentertijd niet voorzien dat hij interesse zou gaan tonen in  mijn eigen dochters.

VerdrietigHoor schreef op 16-05-2026 om 14:29:

[..]

Ik lees het zo:

Hoe oud was hij?

En die toy boy heeft ook een kind met die dochter?

Ingewikkeldesituatie schreef op 16-05-2026 om 14:41:

[..]

Ik benadruk dat het een goede gozer is, gestudeerd, werk en zorgt goed voor zijn gezin, het is geen macho die zijn jeweetwel achterna loopt.

Ik kon toentertijd niet voorzien dat hij interesse zou gaan tonen in mijn eigen dochters.

Nou, even eerlijk. Hij heeft kinderen gekregen bij iemand met wie hij geen langdurige relatie zou hebben en daarna heeft hij een kind gekregen bij de dochter. Dat gaat echt niet per ongeluk. Het zal vast een goede gozer zijn, maar erg verantwoordelijk vind ik het niet.

En hij was al een vriend van je dochters en hij is dezelfde leeftijd. Nooit in je opgekomen dat daar weleens een relatie uit zou kunnen komen?

Maar goed, je zit nu met een meisje die de situatie heel ingewikkeld vindt. En dat kan ik me voorstellen. Het is ook ingewikkeld. Hoe gaat je oudste dochter met haar om? Als een zus of een stiefmoeder?

ik lees de OP en denk…inteelt????

Moet ik verder lezen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.