Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-02-2016 om 17:16

Stoppen met krantenwijk


Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-02-2016 om 17:26

Lisanne

Als het voor een kind vanzelfsprekend is gaat het vanzelf en is er geen sprake van dwang.
Ik ga haar heus niet aan haar haren meeslepen naar de appie of etos.

Dochter heeft deze krantenwijk ook overgenomen van de buurjongen, die het vervolgens weer van een ander buurkind heeft overgenomen. Allemaal rond 13 jaar begonnen en dan vervolgens met 15 juichend vakken gaan vullen, omdat ze de kranten zo zat waren.

En financieel zelfstandig zijn vind ik onzin. Eten, drinken, school, vervoer en kleding wordt voor gezorgt. Alleen voor de pleziertjes mag gewerkt worden.

Azorac

Azorac

13-02-2016 om 18:58

Wel werken

Het is toch helemaal niet raar om je kind aan werken te laten wennen aan het feit dat je in het leven niet alles vanzelf in de schoot geworpen krijgen?
Die 15 jaar vind ik wel een logische leeftijd omdat dat de leeftijd is waarop je officieel een minimumloon kunt gaan verdienen. Waarschijnlijk woont Dendy in een omgeving waar werk genoeg is voor vijftienjarigen, aangezien alle buurkinderen werken. Als dat niet zo is, zou ik het zakgeld niet meteen stopzetten.
Wij laten de keus of ze willen werken tot nu toe over aan de kinderen. Als ze geld tekort komen naast hun zak/kleedgeld, zullen ze het zelf moeten verdienen. Eentje doet dat nu, de rest spaart. Ik denk wel dat we ze gaan voorschrijven als ze ouder zijn om in de zomervakantie te werken of vrijwilligerswerk te doen. Omdat het beter is dan zes weken op de bank hangen.

lisanne

lisanne

14-02-2016 om 17:09

dendy

Volgens mij verschillen wij niet zoveel hoor, behalve dan dat bij jouw kinderen het zakgeld stopt vanaf hun 15e verjaardag en dat de mijne wel zakgeld krijgen en dat die van mij kleedgeld krijgen en die van jou niet en dat die van jou vanaf hun 15e gaan werken en die van mij als ze meer willen dan wat ze van ons krijgen (waar ze zeer zeker niet rijk van worden, dus werken ze).
Ik hoop voor jou dat je dochter meteen vanaf haar 15e wat vindt, misschien is dat gemakkelijker bij jullie dan in deze regio want er zijn toch verschillenden die wel solliciteren maar niet uitgenodigd worden voor een gesprek (mijn kinderen hebben soms wel 3 x een solliciatieformulier bij dezelfde supermarkt ingeleverd voordat ze uitgenodigd werden voor een gesprek, op eerdere formulieren werd uberhaupt niet gereageerd, niet netjes vind ik dat. Van mijn kinderen hoor ik verhalen dat anderen nog veel vaker langs zijn gegaan, ook bij drogisten en warenhuizen). Wat doe je trouwens als ze niet meteen vanaf haar 15e iets vindt, terwijl ze er wel moeite voor doet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.