Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ivanka

Ivanka

16-10-2011 om 16:50

Stoppen met roken

onze zoon is 17 jaar en rookt veel (heel veel) hij moet ook stoppen van de dokter.

dit is echt heel moeilijk voor hem, dus vraag ik me af of je ook via de huisarts aan iets (medicijnen of zo) kan komen als hulpmiddel of is dat alleen voor volwassen ???

of heeft iemand een tip ?
kijk zo stoppen lukt hem echt niet daar rookt hij veel teveel voor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

16-10-2011 om 18:14

Poli

In het ziekenhuis alhier is een zgn. rookpoli. Daar krijg je in alle opzichten begeleiding, ook met medicijnen of nicotinepleisters enzo. Na 1 januari wordt dit niet meer vergoed,dus ik zou,als dat kan bij jou in de buurt, gauw een afspraak maken. Mocht dat niet lukken, mijn man had veel baat in de beginfase bij nicotinekauwgom. Maar, stoppen is ook een "mindset", je moet het zelf willen!

Vic

Vic

16-10-2011 om 18:34

Huisarts

Ik zou eens met de huisarts gaan praten. Er zijn wel middelen en sommige worden vergoed door de verzekering. Het lijkt me dat je op je 17e 'groot' genoeg bent om die middelen te mogen gebruiken.
Hoeveel rookt je zoon? Ik ben zelf net gestopt met roken. Voor mijn gevoel rookte ik niet zoveel (half pakje per dag), en het stoppen ging vrij gemakkelijk. Het is een kwestie van geen sigaret meer opsteken Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is als je meer dan een pakje per dag rookt.

Ja!

http://www.makeiteasy.nl/html/mie_html_stoppen_met_roken_home_01.html

Ik begrijp van de site dat de behandeling voor mensen onder de 18 jaar gratis is.

kaatje43

kaatje43

17-10-2011 om 20:08

Is hij zelf wel gemotiveerd?

Dan is acupunctuur misschien wat voor hem. Ken verschillende mensen die hierdoor met succes gestopt zijn en blijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.