Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Student voor planning van onze puber

Ik lees wel eens dat mensen een student inhuren om hun puber te helpen met de planning van hun schooltaken. Zelf zou ik wel zo iemand willen inhuren voor onze oudste dochter. Niet dat ik er zelf te lui voor ben, maar omdat ik denk/hoop dat ze van zo iemand meer aanneemt dan van mij en dan makkelijker door haar schooltaken heen komt. Alleen, waar vind ik zo iemand? Heeft iemand hier ervaring mee? We wonen in Groningen.

Oproepje via Facebook? 
Familie en vrienden en collega's vragen of zij iemand kennen? 
Briefje ophangen op de uni/hoge school/mbo (welke school dan ook). 

Inmiddels alweer 4 jaar geleden hebben wij bij Superprof een studente ingehuurd voor bijles Wiskunde. Was online, maar geen idee of ze ook beschikbaar zijn voor enkel het plannen?

Bij een pabo in de buurt?
Mijn dochter heeft ook bijles gegeven en die kwam aan haar klanten via de studievereniging. Haar bijlessen pasten ook bij haar studie.
Geen idee of een pabo ook een studievereniging heeft.

Op mijn middelbare school werken Groningse studenten via de Bijlesstudent, wellicht kun je die ook als particulier benaderen?
Onze zoon is destijds goed begeleid bij Engels door een student via Bijles aan huis (al was het feitelijk niet aan huis, maar online, maar dat was prima!)

Wij hebben (alweer een paar jaar geleden, dat wel) tweemaal een leuke student gevonden via StudentsPlus.
https://www.studentsplus.nl/studiebegeleiding?cmpgid=2&adid=2&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5-uuBhDzARIsAAa21T-s6Lgfq1xR8XL92XE96oB4qt7olhiKp1XfkGFbSajLbJX3C7Ooi7oaAkuJEALw_wcB

Ik kan me herinneren dat we in een telefoongesprek konden uitleggen wat de vraag precies was (structureren en plannen, leren leren) en dat we toen hele leuke matches hadden.

Netherfield

Netherfield

25-02-2024 om 20:33 Topicstarter

Ik ga jullie aanbevelingen bekijken!

Ik heb ooit bijles gegeven via mijn oude lerares. Ouders hadden aan de lerares gevraagd of ze iemand kende. Zij heeft toen contact opgenomen met mij en gevraagd of ik dat wilde doen. Ik was toen ook inmiddels student. 
(werd overigens geen succes. Ouders wilden dat kind voor alles een 8 of hoger (vwo) kwam te staan. Kind leek mij überhaupt geen vwo niveau, ik was blij als ze een 6 zou halen. Dus dat was na een paar sessies klaar omdat ik niet voldeed. Kind is wel geslaagd. Dus wellicht voldeed ik inderdaad niet).

Vinkhuiswerk gebruiken wij op school. 

Ben het even kwijt, zit ze op een CSG of een O2G2 school? Als ze op CSG zit kan je via de mentor een verzoek voor een studiebegeleider laten indienen bij het OT. Dan kan ze die begeleiding op school krijgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.