Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Solange Galvez

Solange Galvez

24-12-2010 om 18:05

Studentonderzoek: evaluatie campagne "voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind"

Beste ouders,
Mijn naam is Solange Galvez, ik ben tweedejaars Farmakunde student aan de Hogeschool Utrecht.
Voor een opdracht moet ik een bestaande campagne evalueren. Ik heb gekozen voor de campagne "Voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind". Om de effecten van de campagne goed te kunnen evalueren heb ik een enquête gemaakt. De enquête is anoniem en de resultaten zullen alleen worden gebruikt voor verwerking in mijn eindverslag. Van de gegeven antwoorden zullen grafieken en tabellen worden gemaakt die in mijn eindverslag komen.
Na overleg te hebben gepleegd met de forumredactie heb ik toestemming gekregen om de enquête te plaatsen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. U deelname wordt zeer op prijs gesteld. Hieronder vindt u de link naar mijn enquête: www.enquetecompagnie.nl/enquetevoorkomalcoholschadebijuwopgroeiendekind
Alvast bedankt voor het invullen van mijn enquête. Met vriendelijke groeten, Solange Galvez


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

is het handig als je vermeldt dat de enquete alleen is bedoeld voor ouders met kinderen van 12 jaar en ouder...

succes met je studie!
Jons

Minet

Minet

24-12-2010 om 19:47

Alleen voor ouders van 12-16 jarigen?

eerste vraag: heeft u kinderen tussen 12 en 16?
Nee dus, ik vul vervolgens in: leeftijd kind: 18
krijg nog 1 vraag en dan ben ik klaar!
Waarom mag ik dit niet verder invullen?

Annet

Annet

24-12-2010 om 20:17

Jammer van de taalfouten

Zowel in de oproep als in de enquete staan taalfouten.
Jammer!

Solange Galvez

Solange Galvez

24-12-2010 om 20:32

Dank u voor uw reactie

Beste Minet
Dank u wel dat u interesse toont.
Om uw vraag te beantwoorden jongeren die 18 zijn mogen volgens de wet al drinken, ik heb als doelgroep ouders gekozen met kinderen tussen de 12 en 16 jaar aangezien deze kinderen nog niet mogen drinken maar uit cijfers blijkt echter dat dit wel gebeurt.
Ik ben vergeten bij mijn eerste bericht te zetten dat het gericht is op ouders met kinderen tussen de 12 en 16 jaar. Sorry voor het ongemak en nogmaals dank dat u interesse heeft getoond.
Groeten Solange

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2010 om 22:17

Sorry hoor jons, minet, annet en cobi

hebben jullie nou echt niks beters te doen dan klagen over een paar taalfoutjes en de leeftijd van de kinderen waarop de enquete gebaseerd is?
De vraag gesteld in de rubriek Puberteit (12-18), moet ik meer zeggen?
En als je een enquête al links laat liggen om een verkeerde D...

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2010 om 22:18

Ingevuld

Nu mag het nog. Over een week geen minderjarigen meer hier in huis

Annet

Annet

24-12-2010 om 22:29

Heb ik een wet gemist?

Volgens mij mogen kinderen onder de 18 jaar wel drinken, onder de 16 jaar ook, gewoon thuis of op een privé feestje.
Er is wel een wet die kinderen verbiedt alcohol te kopen. Maar dat is niet hetzelfde als drinken. Ik ben even kwijt wat de leeftijdsgrens is. Die van mij is pas 13 jaar dus die valt er in ieder geval onder.

Annet

Annet

24-12-2010 om 22:33

Taalfouten wel belangrijk (kaaskopje)

Studenten worden geacht iets te leren van praktijkopdrachten. Blijkbaar wordt in het onderwijs niet voldoende gecorrigeerd op taalfouten. Dat zien wij voortdurend terug in dit soort enquetes en andere vragen van studenten. In de praktijk is dat wel van belang. Dus daarom deze opmerking.
Dan leren ze toch nog wat, namelijk: laat alles door een ander nakijken! Liefst door iemand die minder taalfouten maakt.
In dit geval zou het inderdaad komen door een andere moedertaal van de vraagstelster. Maar helaas zijn de meeste andere enquetes even erg.

Solange Galvez

Solange Galvez

24-12-2010 om 22:59

Correctie taalfouten

Allereerst wil ik u allemaal bedanken voor het opmerken van de taalfouten. Zoals een aantal al hadden opgemerkt is Nederlands niet mijn moedertaal. Er zitten inderdaad een paar taalfouten in de enquête, hiervoor wil ik me verontschuldigen. Ik heb het doorgelezen en de meeste taalfouten er al uitgehaald. Op dit moment heb ik het naar een vriendin van mij gestuurd die 97% had gescoord op de taaltoets, hiermee hoop ik dat dan de meeste fouten eruit zijn.
Ik snap het standpunt van Annet. Er worden inderdaad veel fouten gemaakt op het gebied van taal, zelf zie ik dat ook veel binnen mijn eigen opleiding.
Taal vind ik erg belangrijk daarom vind ik het ook erg onprofessioneel van mezelf dat ik het niet eerst door iemand anders heb laten doorlezen. Ik neem dit allemaal mee als verbeterpunt en ik hoop dat ik dit soort fouten in de toekomst kan vermijden.

Kaaskopje

ik wilde de enquete invullen, en kwam na 2 vragen niet verder. Ja, de rubriek is puberteit, maar mijn knul is 11 en vertoont ook al pubertrejes, moet ik hier dan maar helemaal niet meer komen, omdat hij nog geen 12 is? Ik wilde Solange graag helpen, maar kon dat niet, en dan is het toch vervelend als je daar pas achterkomt als je aan het invullen gaat...

daarbij geloof ik toch echt dat ik Solange een advies gaf en geen kritiek!

Mijn 'nederige' excuses, hoor.
Jons

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2010 om 09:00

Ingevuld, veel succes met je studie!

Zucht pelle

Ik snap Kaaskopje. Ze is erg fel maar die eeuwige kritiek altijd is best vermoeiend. Het is de toon waarop er kritiek wordt geleverd.

Solange pakt de kritiek overigens positief op. Hulde! Natuurlijk zijn taalfouten dodelijk in een enquête. Erger vind ik het als een onderwijzeres een verslag maakt vol taalfouten. Dat is pas storend!

Overigens begrijp ik niet dat je zo rubriek gericht bent. Pubertijd is een fase die niet is gekoppeld aan een schoolperiode. Dat kan je als ouder prima zelf bedenken! Dat hoeft een enquêteur niet te doen.

Solange

Ik heb de enquête ingevuld en verstuurd. Succes!

Cobi

Grinnik ja op kerstavond

Pelle ik wil zeggen

Jij ook een fijn kerstfeest.

He wat flauw!

Solange vraagt of we een enquete willen invullen, niet of we "en masse" haar enquete willen redigeren. Wat dat betreft snap ik Kaaskopje haar reactie wel. Zelf vind ik ongevraagd advies ook altijd bijzonder irritant!

Gr. Poezie.

Kritiek in het algemeen

Ik heb nu meerdere keren in die korte tijd dat ik weer forum gezien dat er kritiek is op de enquêtes. Dat stoort me. Het is aan docenten om het te verbeteren. Niet aan de geënquêteerden.

Kaaskopje bracht het wat beroerd maar ik ben het wel eens met haar. Hoewel Solange het geweldig opnam. Lovenswaardig!

Ik ben meer voor een positieve benadering.

Iedereen een vredig en kritiekloze kerst toegewenst

Solange

Nog 1 tip. Maak voor mensen zoals Pelle een extra keuze momentje bij de opleidingen. Anders voelt die groep zich zo genegeerd.

Poezie

Ik sluit me aan. Wat betreft de toon, ik erger me aan de kritiek. Het is maar net of je vanuit ergernis een posting leest of wanneer je het met een positieve insteek doet. Het nadeel van platte taal en een eigen interpretatie.

Cobi (6e posting)

Jee leest niet goed

Wat betreft de toon, ik erger me aan de kritiek. Het is maar net of je vanuit ergernis een posting leest of wanneer je het met een positieve insteek doet. Het nadeel van platte taal en een eigen interpretatie.

Tirza G.

Tirza G.

25-12-2010 om 23:23

Solange

Ingevuld. Succes.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

25-12-2010 om 23:25

Kritiek op enquetes

Enquetes worden door verschillende mensen gepost, de kritiek er op komt ook vaak van verschillende mensen maar is wel altijd hetzelfde: de (joekels van) spelfouten. Tja Nikus, mogen we gewoon als een soort klapvee alleen maar alles braaf invullen en verder niet zeuren? Daar is toch ook niemand bij geholpen?
Ik erger me wíld aan spelfouten en als ik een enquete krijg die wemelt van de fouten, dan vul ik hem niet in. Zonde toch? Ik zeg abonnementen op op bladen waar veel spelfouten in staan, ieder zijn ding za'k maar zeggen.

Tirza

Enquete

Ingevuld. Succes ermee!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2010 om 01:46

Sorry als ik erg kribbig overkwam

maar het gebeurt elke keer weer als iemand met een enquête komt. Ik hou daar niet van. Ik neem aan dat forumbeheer de tekst eerst leest voor de toestemming gegeven wordt. Het wordt blijkbaar goed genoeg gevonden om te plaatsen.
Maar goed, het is kerst, ik vind het niet belangrijk genoeg om er verder ingewikkeld over te doen

Terpi

Terpi

26-12-2010 om 08:17

Gedaan

succes met je onderzoek Solange

Solange

Ingevuld, succes ermee!
Een aanvullende tip: niet al te lang geleden is er op dit forum een discussie geweest over alcoholgebruik in het algemeen. Wellicht dat daar ook interessante info/meningen voor je onderzoek te vinden zijn.
Medeforummers: Wie weet nog waar die discussie staat of een zoekwoord?

Sancy

Sancy

26-12-2010 om 10:32

Kaaskopje

"Ik neem aan dat forumbeheer de tekst eerst leest voor de toestemming gegeven wordt."
Dat neem ik ook aan, dat de -begeleidende- tekst gelezen wordt door forumbeheer. Maar bedoel je nu te zeggen dat jij aanneemt dat forumbeheer ook teksten corrigeert of suggesties tot verbetering geeft? Ik denk dat forumbeheer het al druk genoeg heeft.
"Het wordt blijkbaar goed genoeg gevonden om te plaatsen."
Nou, ik denk dat er gekeken wordt of het onderwerp inderdaad op dit forum past en dat het geen -verkapte- reclame is, maar gelukkig! wordt er door forumbeheer geen waardeoordeel aan geplakt.

Tirza & cobi

Daarom moet mijn zoon zelf zijn werkstukken maken. De taalfouten worden er dan door de docent eruit gehaald en zullen van invloed zijn op zijn cijfer. Zo leert hij foutloos schrijven ;-.)

In het geval van Solange wijt ik de fouten aan haar afkomst.

Cobi,

Nee hoor. Niet altijd. Alleen nu wel.

Tirza G.

Tirza G.

26-12-2010 om 11:54

Nikus

Beetje flauw, vind je niet, om die werkstukken uit tig draadjes geleden er bij te halen. Maar ik heb nog een verrassing voor je: niet bij ieder vak op iedere school worden spelfouten aangerekend.
En: het helpt niet. Want op álle enquetes die hier worden gepost, komt hetzelfde commentaar. Ik mag toch aannemen dat niet ál die kinderen ál hun werkstukken áltijd door hun moeder lieten maken? En als ze dat wel al deden, dan is het eigenlijk wel dubbelsuf dat ze een tekstje voor OOL niet eerst even door hun moeder laten lezen.......

Tirza

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

26-12-2010 om 13:50

Om maar in de kerststemming te blijven

Beste Forummers,

Ja, we willen alle enquêtes zien voordat ze geplaatst worden, deels om te kijken of ze hier thuis horen en deels om te zien of er geen reclame gemaakt wordt. We gaan NIET over de eventuele spelfouten in de enquête zelf, dat kost ons veel te veel werk.

Wij vinden het ook jammer als het wemelt van de spelfouten maar daar leert men ook iets van, en als je daarom geen enquête wil invullen doe het dan gewoon niet maar ga niet als een soort juf een draadje met de vraag of hij ingevuld kan worden verzieken door maar door te gaan over die spelfouten. Een keer is genoeg. Laten we de enquête gewoon invullen (of niet) en het daarbij laten.

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.