Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-03-2013 om 20:26
Onze zoon wil over twee jaar na zijn Havo diploma gaan studeren in New York.
Het liefst wil hij een hele studie daar volgen maar ik heb geen idee wat daar bij komt kijken en wat het allemaal kost.
We hebben al wat links bekeken over studiefinanciering e.d. Maar het is voor mij een grote brij aan informatie.
We willen graag weten of het uberhaupt wel mogelijk is wanneer je dit als ouders niet zelf kunt financieren..
En waar moet je beginnen?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
25-03-2013 om 08:47
Leeftijdsgrens
Is inderdaad 18, maar let wel op, ook al ben je jonger: met een diploma van de middelbare school mag je niet meer meedoen aan sporten. Mijn dochter ging tussen 5 en 6 VWO en heeft in Amerika in een volleybalteam meegespeeld. Een andere uitwisselingsstudent had zich daar ook op verheugd, maar kwam met een afgeronde HAVO niet in het team. Waarom deze regels zo gelden snap ik ook niet. Dat zal wel ergens vastgelegd zijn.
25-03-2013 om 09:05
Highschool na havo
Een highschool jaar na het behalen van je Havo diploma kan inderdaad prima (na het behalen van je VWO diploma is bijna onmogelijk op dit moment). Maar - per school district zijn er verschillende regels tav het deelnemen aan de school sport teams. Dus het kan inderdaad heel goed voorkomen dat je met een 5 HAVO diploma (een afgeronde middelbare schoolopleiding) in sommige scholen niet mee kan doen in de hoogste teams. Maar dit veschilt enorm per streek en per school