Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Shifra

Shifra

15-01-2011 om 22:14

Sweet sixteen in geen sweete omstandigheden

hoi medeouders,

ik zit op dit moment in een ellendige scheiding, vertrek over 3 maanden gelukkig naar een ander huis. Maar onze hartstikke lieve en fijne dochter wordt juist in de tussentijd 16 jaar oud.
Het schijnt zo te zijn dat je je 16- de jaar extra feestelijk viert, een traditie overgewaaid uit America begreep ik(?).Al dochters' vriendinnen vieren iig hun 16 de verjaardag met iets extra's. Ik kan op dit moment niet verzinnen wat leuk voor haar zou zijn om te gaan doen met vriendinnen (jongens zijn wel op school maar ik heb ze hier thuis nog niet gespot), ik heb mijn handen,hart en hoofd vol met de scheidingsperikelen.
Zelf weet ze niet wat ze leuk zou vinden om te gaan doen. Ze dacht eraan om het met een andere vriendin te vieren, maar ook daar komt maar geen schot in.
Ik vermoed dat mijn dochter ook in haar maag zit met de de situatie tussen as ex en mij,en van daaruit geen leuk feest kan bedenken. Of zou dat een projectie zijn,zucht. Maar hoe dan ook: hebben jullie misschien suggesties voor hoe we deze verjaardag nog enigszins feestelijk kunnen laten verlopen????
bedankt voor het reageren alvast,
groet van shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wil ze zelf

praat met dochter,vraag of ze zelf zin heeft in een groot feest momenteel.en hoe ze dat wil invullen.
anders is het misschien een optie om met haar af te spreken dat ze in het nieuwe huis in de zomer een bbq geeft voor haar vriendinnen?en dat je op haar verjaardag zelf met haar uit eten gaat of naar de bios?

High-tea

Hoi Shifra,

Misschien een idee om samen met haar vriendinnen een high-tes te maken en daarna op te eten. Met allemaal meiden is dat wel heel gezellig.

Maar misschien haar verjaardag over deze moeilijk tijd heen tillen en over een aantal maanden pas vieren.

Sterkte voor jullie in deze moeilijke periode, groet Pinkelot

Kaaskopje

Kaaskopje

16-01-2011 om 12:53

Sweet 16

Ik kan het mis hebben maar ik geloof niet dat 'Sweet 16' als gewoonte 'moet' in Nederland. Ik begrijp van mijn dochters dat zo'n feest uiteraard geinig is, maar zwáár over de top.
Ik ben sowieso van de mijlpalen, dus ook zonder Sweet 16 zou ik van die leeftijd net iets meer maken dan andere leeftijden. En dat hoeft niet groot te zijn. Ik vind de suggesties om het feest uit te stellen naar ná de verhuizing een goed idee. Om het 'zweverig' te zeggen, denk ik dat er in de huidige situatie een negatieve energie hangt. Ik denk dat je dat ondanks alle goede bedoelingen toch merkt. Dus ga lekker wat leuks doen als ze jarig is. Ontvang de gebruikelijke visite en laat haar als jullie goed op orde zijn in het nieuwe huis wat vriendinnen komen voor een etentje. Elke vorm van eten is goed. Bbq, tapas, high tea... als ze maar rond de tafel kunnen zitten met elkaar. Koop zelf oordoppen, want ik ging na de verjaardag van mijn dochter met disco-oren naar bed. Man wat kunnen die meiden prátend een hoop decibels produceren!

Shifra

Shifra

16-01-2011 om 13:01

Net besproken

..jullie suggesties, met dochter.Dank jullie wel voor het meedenken, dat helpt echt.
Ze wil het niet uitstellen, ziet daar tegen op omdat het dan 'helemaal iets groots moet worden'.
Ik vermoed nu dat ze zelf niet zo mee wil doen met dat sweet 16 gedoe.Ze vindt het allemaal wat overdreven, merkte ik.
Ik heb denk ik,vanuit mijn schuldgevoel over die rot situatie hier thuis, dingen voor haar ingevuld.
groet,shifra

Shifra

Shifra

16-01-2011 om 14:56

En daarna

...nóg een keer besproken.Ze wil wel wat doen, maar wat.En wanneer...Twijfel twijfel.
En toen hebben we gezamelijk( met lichtelijke sturing van mijn kant) besloten het gewoon even uit te stellen. En dan over een paar maanden, met mooi weer, met haar vriendinnen een paar kano's te gaan huren, picknickmanden mee en een dag plezier maken.
Ik zag haar opkikkeren van dit plan.
En,op de verjaardag zelf, wil ze thuis blijven. Lekker eten s'avonds en verder niks. Ook goed.Het voelt ergens heel treurig maar het kan nu even niet anders.
Dank jullie wel, zonder jullie reakties had ik nog steeds niet geweten wat ik hier nou mee aanmoest.
shifra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.