Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ansje

Ansje

11-02-2015 om 23:41

Televisie op eigen kamer

Mixer

Mixer

13-02-2015 om 13:23

Hier ook

...onbespreekbaar, een TV in de slaapkamer. Ook voor ons zelf. Ik vind het echt heerlijk om geen TV te hebben, hij is 'n jaar of 5 geleden de deur uit gegaan. Het was wél even wennen, want ik keek vrijwel alles en de kinderen deden vrolijk mee. Maar dat heeft niet langer dan 'n paar weken geduurd. Nu kijk ik inderdaad veel gerichter en vaker op momenten dat het mij uitkomt (BzV en WidM... lang leve uitzending gemist!). De kinderen kijken helemaal niks meer en hebben allebei niet het gevoel ook maar iets te missen. Ik kan het echt iedereen aanraden :o)

Oh, en ik kom wel eens bij mensen waar de TV toevallig aanstaat, en dan merk ik weer hoeveel prikkels er van zo'n ding afkomen als hij gewoon maar aanstaat! Ik snap best dat er tegenwoordig veel meer drukke kinderen lijken te zijn...

geen tv

We hebben hier een tv in de woonkamer voor de WII en als we samen iets willen zien, en 'smorgens voor het nieuws of 's avonds een film (gisteren laat 'close encounters of the third kind, van Spielberg, met zoon gezien).
Verder hebben de kinderen hun laptop op de kamer. Zoon zet weleens een filmpje aan als hij gaat slapen op zijn smartphone en dochter doet nog weleens een spelletje op haar mobiel of zet een oude aflevering van spongebob op haar laptop waar ze bij in slaap vallen.
Toen we hier een paar jaar geleden kwamen wonen hadden we nog hun tv's meegenomen, maar die hebben er een paar staan verstoffen en we hebben ze pas weggedaan, dat waren nog oude bakken.
O ja, zoon heeft nog een kleine bak staan voor zijn playstation maar dat gebeurt hier ook nog maar hooguit 1x in een jaar als hij met vrienden toevallig op de playstation wil.
Vroeger keek ik met zoon op zijn kamer naar national geographic. En dochter op haar kamer draaide dvd's.
TV in de woonkamer is inderdaad een stoorzender en al snel teveel drukte.

Ik kijk zelf op de laptop tv.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-02-2015 om 21:18

Evanlyn

Aantrekkelijk alternatief. Ik zou ook wel willen (we kijken zelden nog TV en als het moet is er altijd de NPO app), maar mijn internetkabel abo is er geloof ik aan gekoppeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2015 om 19:26

Afschaffen tv

Evanlyn, met een kabelaansluiting kun je toch ook gericht kijken? Ik kan een hele avond voor de tv 'hangen', maar ik kijk wel wat ik wil. Mijn keuzetoetsen zitten dus niet op een zender vastgeplakt.

Mixer: ik weet niet of je de tv nu alleen maar de schuld kunt geven van drukkere kinderen. Mijn dochters zijn eigenlijk ook al volledig opgegroeid bij een groot zenderaanbod en roeptoeterkindertv. De oudste dochter is zich in steeds mindere mate gaan interesseren in tv en de jongste kijkt best gericht naar de programma's die zij leuk vindt. Beiden zijn niet druk geworden van Pokémon en Spongebob.

Ik kijk gemiddeld genomen best veel tv, maar ik zie dat niet als tijdverspilling. Wat doen jullie dan zoal op een doordeweekse avond als alles gedaan is en je op de bank kunt ploffen?

dep

dep

15-02-2015 om 19:51

tv gebruik vaak of niet

Als je een tv gebruik hebt als dat van jou, mixter, dan snap ik de *geen tv in de slaapkamer* beter. Wij hebben allemaal een tv op de slaapkamer en daar wordt mondjesmaat gebruik van gemaakt. Als we tv(film) kijken dan gebeurt dat gezamenlijk in de woonkamer. De tv's op eigen slaapkamer worden meestal gebruikt voor spelcomputers/ voetballen op tv/vriendinnen over de vloer voor mij dus woonkamer vol. Kinderen altijd boven voor de tv is niet aan de orde (ze/pubers zitten wel vaak boven maar dat heeft niets met tv te maken)

amk

amk

15-02-2015 om 19:59

Kaaskopje

Ik kijk heel weinig tv. In het weekend als er schaatsen is dan kijk ik graag.

Door de weeks lees ik veel, ik haak of brei, ik maak puzzels, schrijf brieven (ja van die ouderwetse),doe aan art-journaling of ander creatiefs: heb nog een project liggen om een tas te maken, kaarsen te gieten. Of als dochterlief nog niet naar bed is doen we spelletjes zoals memory, isis en Osiris, mummie spel.

Verder zijn we natuurlijk ook al 2 avonden per week in een sporthal te vinden. Op woensdag van half 7 tot 9 en vrijdags van half 6 tot 11, want beiden doen we aan badminton.

In de zomermaanden als het langer licht is willen we ook nog wel eens een avondwandeling maken.

Nur

Nur

15-02-2015 om 20:52

Tv er uit

We hebben ook een paar jaar geen tv gehad en je houdt echt veel tijd over inderdaad. Nu hebben we wel weer een tv maar ik heb sinds een paar jaar het tv kijken via de computer ontdekt. Ik kijk graag maar zelden meer rechtstreeks. Wat mij betreft kunnen we de kabelaansluiting er ook wel uitgooien. Niet omdat ik niet van films/documentaires/series hou maar omdat ik het klassieke tv kijken niet zo fijn (meer) vindt. Ten eerste heb je dan last van reclame (zelfs op de publieke omroepen) en ten tweede ben je dan gebonden aan het schema van de omroepen. Ben je een keer niet thuis mis je weer een aflevering. Ik kan zo inderdaad gerichter kijken en ik kan vooral kijken wanneer ik wil. Het is dat mijn kinderen nog wel graag rechtstreeks kijken maar anders ging de kabel er denk ik uit. Niet overigens omdat ik tv niet leuk vind maar omdat ik gewoon nauwelijks meer kijk. Ik kijk wel naar programma's via het internet.

Nur

Nur

15-02-2015 om 21:01

Doordeweekse avond

Op een doordeweekse avond blijft er helemaal niet zo veel tijd over helaas voor tv en andere zaken. Tegen de tijd dat we gegeten hebben, de keuken opgeruimd, de jongste kinderen hebben voorgelezen en naar bed gebracht, de andere kinderen hebben geholpen met huiswerk (of gecontroleerd) en eventueel met hun nog een spelletje hebben gespeeld en met de honden hebben gewandeld is er nog maar weinig avond over. In de tijd die er over is kijk ik inderdaad wel naar series en andere tv programma's maar lees ook boeken, verstuur emails, kijk wat op het internet, drink thee/koffie met man, doe de administratie en de was, bereid wat werk voor morgen voor, hou sociale contacten bij en doe soms eens wat semi-creatiefs zoals een puzzel maken of foto albums bijwerken of tekenen. In de zomermaanden ben ik als het kan wat temperatuur betreft meestal buiten tot het donker is. Uitgebreid met de honden wandelen en daarna met een boekje in de tuin van de rust genieten. Mijn man is dol op tuinieren dus die is altijd veel in de tuin bezig die avonden. Ik zou best meer uren tv willen kijken want ik heb nog een hele lijst met films/series/documentaires die ik graag zou willen zien maar waar ik niet aan toe kom.

Rijkaard

Rijkaard

08-04-2015 om 18:06

Er zijn mooie tv

Er is een 40 inch smart tv 4k bij media markt is een prikki kost maar 500 euro

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.