Bellie
13-02-2016 om 17:19
The walking dead 12-jarige?
Nouja, zie titel.
Dochter wil graag gaan kijken, kent iemand de serie?
Ze wordt niet snel bang, kijkt nogal wat mee met grote broer.
Verder ook een heel verstandig meisje dus ik vind niet snel iets niet-goed, maar omdat het 16 + is wil ik me hier wel eerst in verdiepen. En horror kijken we eigenlijk nooit.

Lelietje van Dalen
13-02-2016 om 17:37
soap met zombies
Wij kijken The Walking Dead samen met 14 jarige zoon.(was denk ik nog 13 toen hij voor het eerst mee keek). Persoonlijk hou ik helemaal niet van horror, maar The Walking Dead vind ik meer een soort soap met zombies. Het gaat toch vooral om hoe sociale verhoudingen liggen - in een nogal extreme situatie -dat wel. Bij al te gruwelijke scenes kijk ik zelf ff niet, maar uiteindelijk gaat het mij om het verhaal en hoe mensen zich gedragen in een situatie waarin alle bestaande structuren ophouden te bestaan.
Ik zou een 12-jarige niet alleen laten kijken, wel eventueel als je zelf meekijkt. Mits ze idd niet bang is aangelegd.

Brianna F
13-02-2016 om 18:54
nou
De afslachtingen zijn behoorlijk heftig hoor, met veel bloed en rondvliegende lichaamsdelen. Ik zou mijn 12 jarige niet laten kijken, sociale verhoudingen of niet.

Vesper Lynd
14-02-2016 om 00:08
Oh bah
Wij houden niet van horror. Ik heb ooit twee weken niet 's nachts naar de wc gedurfd omdat ik The exorcist II had gezien (en toen was ik allang volwassen). Mijn zusje keek vroeger wel al als 10-jarige de meest gruwelijke films en kan dat nog steeds (verder is ze erg normaal en verantwoordelijk).

Walk
14-02-2016 om 13:27
De eerste afleveringen zijn het engst. Daarna vond ik het wennen en vrij voorspelbaar worden. Een twaalfjarige zou ik er nog te jong voor vinden.

Elisa Gemani
14-02-2016 om 13:49
The Walking Dead
Ik zou TWD geen horror noemen. Maar goed, ik heb geen problemen met bloed en ingewanden Zoon (15) ook niet. Hij keek en kijkt al jaren naar films met een hogere leeftijdsrating en dat mag hij van mij ook omdat ik weet dat hij er niet warm of koud van wordt. Hij wordt wel beroerd van films waarin dieren gewond of vermist raken
Wij kijken dus gezellig samen. Ik denk dat het van het specifieke kind afhankelijk is. En inderdaad je "went" aan TWD. Op een gegeven moment is het een beetje zo van: "o daar wordt weer iemand opgevroten" en "kijk die zombie, die is pas lelijk". Maar het gaat niet om de zombies, het gaat om het achterliggende verhaal van overleven, de menselijke moraal en hoe ver gaan mensen om te overleven.

Bellie
15-02-2016 om 06:40
Dank
Nouja, bloed etc, dat kan ze wel hebben denk ik.
Ik zelf heb weer meer moeite met bepaalde sferen, grimmigheid.
Ben wel vaker per ongeluk uitgekomen op scenes in films die ik mijn kinderen echt niet wil laten zien, maar weet niet zo goed hoe dit te vertalen naar concrete omschrijvingen. Ik neem wel aan dat dit ook meegenomen wordt door kijkwijzer maar weet niet hoe precies.
Heb laatst bijv een scene gezien waarin een man door een ander werd doodgeslagen. Ben heel wat gewend maar dit was dusdanig gefilmd dat het beeld gewoon niet uit mijn hoofd wil verdwijnen.
Eigenlijk heel goed gefilm dus, maar heb me echt heel naar gevoeld ervan. Zou dit echt niet willen voor mijn kinderen.
Ach ja, misschien moet ik toch maar eerst zelf gaan kijken, al heb ik daar nauwelijks tijd voor.
Wilde sowieso met haar mee kijken en als, dan gedoseerd. Ze heeft nogal de neiging alleen te kijken en door te gaan met series die ze leuk vindt, maar dat leek me bij deze toch al geen goed idee.
Maar misschien vraagt ze er niet meer om, dat eerst maar eens afwachten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.