Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Zusenzo

Zusenzo

11-10-2012 om 23:25

Things i wish i'd known at 15

Liep er toevallig tegenaan. http://edition.cnn.com/2012/10/11/world/gallery/international-day-of-the-girl/index.html?hpt=hp_c3
En heb je zelf ook iets waarvan je nu denkt: had ik dat toen maar geweten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

12-10-2012 om 09:13

Poe

Ik zou nu wel willen weten wat ik toen wist, want dat weet ik nu niet meer precies.
Dat dingen niet vanzelf gaan. En dat je moet worden wie je bent.

krin

krin

12-10-2012 om 09:14

Maar

Dat zeiden mijn ouders destijds ook al tegen me, dus of ik wel naar mezelf zou hebben geluisterd?

krin

krin

12-10-2012 om 09:20

En bovendien

had ik het tegen mijn vijftienjarige ik niet beter kunnen zeggen dan dit: http://i.imgur.com/EhaqN.jpg

Wat onmiddellijk in me opkomt

...maar wat 15-jarigen vast niet zullen geloven, net zomin als ik destijds: dat liefdesverdriet écht ooit overgaat, of althans draaglijk wordt..

Tesah

Tesah

12-10-2012 om 11:03

Onzekerheid

Dat bijna iedereen wel ergens onzeker over is, alleen uiten sommigen dat op een andere manier of maskeren sommigen dat beter.

Stenna

Stenna

12-10-2012 om 22:04

Hete soep

dat de soep zelden zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend. Ouderwets spreekwoord maar zo waar. Toen ik 15 was en nog lang daarna leken gebeurtenissen zo dramatisch, zo erg, hoe kon je daar ooit mee verder leven of weer uit komen. Nu weet ik dat het uiteindelijk altijd toch meevalt, na een paar dagen, weken of maanden. Alles gaat voorbij, je lost het wel op of overleeft het wel, er zijn ergere dingen. Zoiets. Dat had ik wel willen weten, maar je kunt het alleen weten uit levenservaring, niemand kan je dat uitleggen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-10-2012 om 22:16

Moeders gelijk

Dat mijn moeder gelijk had. Meestal dan hè

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2012 om 00:11

Vlotter, leergieriger en minder onder de indruk

Als ik weer 15 mocht zijn, dan zou ik een leuker meisje zijn. Meer zelfvertrouwen, minder serieus en vlotter in de omgang. Het ontbrak mij nooit aan vriendschappen, dus zielig was ik niet, maar het had leuker kunnen zijn
Met de wetenschap van nu had ik in die tijd school serieuzer genomen. Ik vond naar school gaan prima, maar huiswerk maken.. ho maar.
Ach en zo zijn er nog wel wat dingen. Ik kwam nooit in opstand tegen mijn ouders, dat durfde ik niet. Had ik maar, als ik het anders had gedaan... as is verbrande turf

Krin

Mooie tekst.

Chris

Mea Proefrok

Mea Proefrok

13-10-2012 om 21:10

Krin

Wow. Mooi.

Wat ik had willen weten....

Dat ik er mag zijn, precies zoals ik ben.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.