Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Sara

Sara

18-09-2019 om 22:25

Thuiskomen na concert

Vast al veel draadjes over geweest, maar hoe komen jullie kinderen thuis na een concert?
Dochter (16) wil nu graag gaan met een vriendin, naar ziggo dome, maar we wonen behoorlijk ver af en trein rijdt na afloop niet tot hier. Halen jullie dan? Voor ons nogal een trip, niet bepaald naast de deur.
Ik heb er eerder nog niet echt over nagedacht, misschien krijg ik het wat helderder als ik andere ervaringen lees.
Misschien overdreven maar vind het ook wel spannend, het zijn nogal brave meisjes.
Overnachten aldaar is een optie, maar die vind ik ook wel spannend en ik weet ook niet of ze wel mogen inchecken op hun leeftijd?

Avra

Avra

18-09-2019 om 22:40

Hotel

Mijn zoon ging toen ook al af en toe heel Nederland door en bleef idd wel eens in een hotel slapen als het niet te doen was om naar huis te komen. Bij een vriend slapen wilde hij niet. Ik belde dan zelf naar dat hotel om uit te leggen hoe of wat en dat werd goed gevonden.

Een jaar later bleven ze wel eens op het station tot de eerste trein ging. Voor meisjes zou ik daar toch iets anders in staan.

Avra

Avra

18-09-2019 om 22:43

Aanvulling

Ik ben ook wel eens mee naar Amsterdam gereden (1.5 uur) en daar zelf een gezellig avondje gemaakt met man, theater, hapje en daarna kindeten ophalen

Bosbes

Bosbes

18-09-2019 om 22:54

ik denk...

Dat ik een combinatie zou doen: na afloop even bellen dat ze de trein in stappen, en dan ophalen bij het station.
En absoluut zeker samen blijven.

Pooh bear

Pooh bear

18-09-2019 om 23:12

Ophalen

Wij hebben onze dochter regelmatig opgehaald bij Concerten in Amsterdam. Maar voor ons is het ongeveer een uur rijden dat valt dus mee.
Soms gaan we dan zelf een dagje Amsterdam.
De laatste paar x laten we haar met de trein terug komen.
Ze kan dan vaak niet helemaal thuis komen maar dan halen we haar op bij het treinstation. Ze is nu 18 dus ze zou ook een overnachting kunnen nemen.

Dees

Dees

19-09-2019 om 07:07

Halen

Buurmeisje wordt gehaald maar zij is 15. Vader van vriendinnetje brengt ze dan en moeder haalt haar op. Het is ongeveer 1,5 uur rijden. Her is ook wel gebeurd dat vader van het vriendinnetje dan even in Amsterdam bleef, hapje eten, bioscoop en beetje vervelen in zijn auto want ja zijn vrouw kwam toen niet mee.

Pooh bear

Pooh bear

19-09-2019 om 07:38

Trein

Maar kan ze niet een stuk met de trein?
Ziggo is erg dicht bij een treinstation en sommige treinen gaan nog vrij laat.
Kan ze niet zover het kan met de trein en dat jullie haar dan van een treinstation halen? Dan hoeven jullie in elk geval wat minder ver te reizen.
Zo doen wij het ook als we geen zin hebben om naar Amsterdam te rijden.

Concert

Goed om te zien dat je hier niet bekrompen mee omgaat en openstaat voor advies, zeker met betrekking tot je puber!
Overnachten zou ik zelf nooit laten doen, ‘s avonds door de stad (Amsterdam) struinen naar het hotel? Wie weet wie je tegenkomt?
Daarentegen is de trein een goed idee, vaak is dit na concerten (volgens mijn eigen man en dochter) goed aangegeven, zorg wel dat je goed met je dochter doorneemt welke trein hoelaat etc, en zorg voor een opgeladen telefoon en beltegoed/internet. Zo kan ze je op de hoogte houden van de reis; of ze in de trein zit ( en misschien nog wel belangrijker: als ze er niet in zit).
Ik weet niet hoever jullie van het station van aankomst af wonen, maar anders haar hier wellicht ophalen op een afgesproken tijd. Wens je dochter veel plezier!!
mvg

Mikaa

Mikaa

19-09-2019 om 09:28

Je dochter

Je schrijft dat je dochter plannen heeft om met een vriendin naar een concert in de ziggo dome te gaan. Als ze dat kan bedenken, kan ze ook ‘zelf’ gaan bedenken hoe ze er komt en vooral hoe ze denkt thuis te komen. Jij hoeft haar ‘probleem’ toch niet op voorhand op te lossen?

Sara

Sara

19-09-2019 om 10:42

Dank

Mikaa, ik heb die vraag ook weer bij dochter gelegd, ze had geen idee (ging uit van trein die dus niet naar hier rijdt zo laat) en nu zou ze het met vriendin uit gaan zoeken.

Neemt niet weg dat ik zelf ook al een idee wil hebben over wat ik wel/niet wil en in hoeverre ik wil bijspringen.
Kan natuurlijk goed zijn dat haar idee over wat kan niet echt matcht met mijn idee.
Ik vind 16 nog wel jong. Dochter en vriendin zijn lief, braaf, wat naïef en erg onervaren. Maar zo zien ze het zelf natuurlijk niet. (en liever zag ik een groter groepje)
Neemt niet weg dat ik het leuk vind dat ze dit gaat doen en het haar zeker gun, wil daar ook wel wat voor doen.

Ophalen bij een ander station is idd een optie, dan is het een wat minder verre reis voor ons.

Pooh bear

Pooh bear

19-09-2019 om 10:59

Treinen

Ik merk vaak dat de treinen nog tot heel laat rijden alleen het aansluitende vervoer zoals de bus en tram enz ijs dan vaak niet meer.

Pooh bear

Pooh bear

19-09-2019 om 11:01

Ziggo

En bij ziggo is het best veilig na een concert lopen er heel veel naar de trein op het station en in de trein is het na een concert best druk. Dus inderdaad ophalen op het eindstation dan komt het vast goed.

Tango

Tango

19-09-2019 om 11:42

Ophalen

Ik heb ook weleens gehaald bij Ziggo, maar hier vandaan is het een half uur rijden, dus goed te doen. Als je ver weg woont zou ik inderdaad kijken tot hoever ze met de trein kan komen en daar dan ophalen. Wordt wel een nachtje lang opblijven maar ja, dat hoort erbij bij pubers
Concerten in Ziggo zijn altijd prima te doen, er staan heel veel meiden van die leeftijd en die moeten inderdaad ook allemaal na afloop naar het station of ophaalpunt voor de auto. En er zullen er ook zeker meer met de trein gaan die je dochter en vriendin ook nemen.

Sara

Sara

19-09-2019 om 14:13

Balen

soms, we zitten echt in een uithoek!
Dank voor jullie reacties!

Anoniem

Anoniem

19-09-2019 om 18:23

Schiphol

Zelf was ik nooit zo’n concertganger, maar op die leeftijd ging ik wel veel naar voetbalwedstrijden. Zelf nam ik dan vaak de laatste trein en mijn ouder haalden me dan bij het station op 20 minuten rijden van ons huis of ik fietste dat stuk. Fietspad langs de grote weg en ik belde door wanneer ik ging fietsen enzo. Zou ik mijn dochter ook wel laten doen.

Als ik de laatste trein niet haalde, nam ik een trein naar Schiphol en wachtte daar op de eerste trein. Vermoeiend, maar voelde heel veilig omdat daar constant mensen zijn en ook altijd iets open is.

Sara

Sara

19-09-2019 om 20:45

Anoniem

Ik heb zelf ook op menig station nachten doorgehaald.
Met mijn dochter blijk ik er toch iets minder makkelijk in te staan...
Misschien dat ik het over 1 of 2 jaar makkelijker vind. Of als ze met een groter groepje zou zijn.

Ik vind het wel ingewikkeld want wil zeker geen angst aanwakkeren of haar teveel manen voorzichtig te zijn.
Maar dit is wel allemaal nieuw voor haar.

Ik heb al gekeken en volgens mij zou ze de trein moeten redden naar een station op een uur auto rij afstand van ons. Pff. Maar in principe wel te doen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-09-2019 om 07:48

Voor die paar keer per jaar

Zou ik dat gewoon doen. En zonder de pffff

Merel

Merel

20-09-2019 om 09:41

zelf ook op pad

Wij wonen niet ver van Amsterdam, maar toen had dochter een concert in Groningen! Nou ja, toen hebben we het hele groepje maar gebracht en zijn zelf de stad in gegaan, en daar lekker gaan uit eten en tegen 23.30 stonden we weer klaar om ze op te halen. We hebben zelf ook een hartstikke leuke avond gehad als ouders en zoon van 14, die niet meeging naar het concert maar het ook niet leuk vond om alleen thuis te blijven. Zo vaak komt het nou ook weer niet voor. (het was een kleine 2 uur enkele reis)

Ook voor jou...

@Sara, je kan er ook een leuk uitstapje voor jou van maken want om de hoek ligt een gezellig restaurant en een Pathé bioscoop. Meiden naar concert en jij (of jullie) naar de film. Hal bioscoop is een prima verzamelplaats voor de meiden om daar met jullie af te spreken.

Arenagebied

Het gebied rond de Arena (het stadion) biedt meerdere restaurants en eettentjes, inderdaad een grote bioscoop, een woonboulevard, een aantal mogelijk interessante winkels (o.a. een Esprit outlet, een Decathlon, en de Ikea zit een metrohalte verderop) en dan ligt winkelcentrum de Amsterdamse Poort ook nog eens vlakbij. Genoeg dus om een paar uurtjes stuk te slaan. Flanagans suggestie is zo gek nog niet.

Flanagan, welk restaurant bedoel jij trouwens? Want zoals gezegd: er zijn er meer.

Groeten,

Temet

Temet,

Die pal voor de deur van Pathé. Met die ronde vormgeving zodat je mensen die de decathlon uitlopen, voorbij ziet komen.

Emmawee

Emmawee

22-09-2019 om 12:36

Plan?

Wat is het plan van je dochter? Ik zou het probleem toch eerst bij haar leggen, of eigenlijk: laten liggen. En natuurlijk kan haar oplossing zijn dat zij jou vraagt om haar van het station op te halen, of bij de Ziggo Dome. En jouw antwoord kan ja of nee zijn. Maar misschien hebben de dames al iets anders geregeld?

Mijn zoon (16) moet dit soort dingen van ons zelf bedenken / regelen en ook meerekenen in de kosten die hij moet maken voor zo'n avondje. Niet leuk, maar helaas wel de realiteit. Hij weet dus ook dat zo'n concertbezoek duurder is dan alleen het kaartje en dat hij die kosten (en de moeite) niet 'zomaar' aan ons kan overdragen. Vragen kan natuurlijk altijd. En we zijn de beroerdsten niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.