Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-04-2014 om 22:39

tieners en sandalen

Hoi,

Volgend schooljaar gaat dochter naar de middelbare. Voorheen liep ze de hele zomer op blote voeten of op slippers. Dat zal ze rondom huis wel blijven doen.
Maar wat gaat ze dragen naar school als het nog warm is. Ik zie de jeugd eigenlijk alleen maar in sneakers, ook al is het bloedheet.
Ze had een paar mooie teva's gezien, het is dit model en dan niet perse die kleur. http://www.obelink.nl/sport-outdoor/schoenen/teva-kayenta-ws.html
Die wil ik best voor haar kopen, maar dan moeten ze wel gedragen worden. Ze draagt in de zomer alleen maar degelijk schoeisel als ze écht ergens heen moet. De laatste keer dan ik iets sandaalachtigs voor haar heb aangeschaft was in groep 5.
Wat dragen jullie tieners?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-04-2014 om 22:43

Birkenstocks....

En anders van die flatjes, en bij voorkeur stevige gympen...

Hanne.

Hanne.

16-04-2014 om 22:45

neh

Ik zou eens bij de middelbare school om de hoek gaan kijken. Ik zie hier veel sneakers en ballerina's. Zeker geen teva's in welke vorm dan ook.

(Als he dochter zelfverzekerd genoeg is zou ik haar overigens stimuleren om vooral te dragen wat zij fijn vindt)

Tijgeroog

Tijgeroog

16-04-2014 om 22:46

Teva

Ze zitten wel heel lekker.

Geen sandalen

definitely NOT

Katniss

Katniss

16-04-2014 om 23:13

Thuis

Mijn dochter draagt haar Birkenstocks en sierlijke sandaaltjes alleen thuis of in het weekend. Naar school eigenlijk altijd haar All stars.

ooit eerder draadje over geweest

Ten eerst vraag ik mij af waar je je druk om maakt, je wilt nu sandalen kopen, tegen de tijd dat je dochter naar de middelbare school gaat heeft ze die vaak genoeg kunnen dragen. En daarna zie je wel weer.
Ooit is hier een zelfde draadje geweest; veel ouders hier vonden sandalen op de middelbare echt niet kunnen. Een vriendin van mijn dochter heeft toen haar sandalen naar school aan gedaan om te testen wat er allemaal voor vreselijks ging gebeuren. Nul comma niks gebeurde er.

Yura

Yura

17-04-2014 om 08:27

Gewoon kopen

Ik zou ze gewoon kopen hoor, je hebt zelfs nu al een paar mooie dagen gehad dat ze ze aan kon. Dus ze kan ze gewoon in het voorjaar aan en in de vakantie, dat is nog heel lang, daarna zie je het vanzelf. Mijn dochter (3e klas) heeft 's zomers meestal birkenstocks aan, want ze houdt niet van sokken. Alleen als het regent doet ze sneakers aan of een paar rubber teenslippers, want birkenstocks kunnen niet tegen regen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-04-2014 om 08:43

Fay

Mijn dochter draagt nu geen sandalen. Haar school staat om de hoek en bij mooi weer gaat ze daar met haar slippers naar toe. Rondom huis, ook met buitenspelen lopen ze hier allemaal op blote voeten.

Straks gaat ze met het openbaar vervoer en dan zijn een paar slippertjes niet handig meer. Birkenstocks vind ik zelf heel prettig, maar dochter vind het dingetje tussen de tenen pijn doen. Zij heeft dus altijd slippers met een stoffen teendingetje.

Teva's zijn best duur en dan vind ik het wel prettig als ze ook gedragen worden. Tis niet dat ik perse sandalen voor haar wil kopen, ze heeft ze gezien en vind ze mooi. En dan wil ik haar best een pleziertje doen.

Maar ik denk dat ik maar weer op pad ga voor gewone slippers en haar tzt Allstars geeft oid.

zebra

zebra

17-04-2014 om 09:01

gewoon dragen

er is niks mis met die sandalen, al denk ik dat meisjes op de middelbare school vaker ander schoeisel dragen zoals gympen maar ook ballerina's.

Ik heb zelf een zoon, nu 15 jaar, die zich nooit wat aangetrokken heeft van wat anderen dragen. Hij trekt aan wat hij zelf lekker vindt zitten. Heeft zelfs een tijdje op crocs gelopen en afgelopen zomer (net na start nieuwe schooljaar) ook nog op sandalen. Niemand die er wat over zei.

vlinder72

vlinder72

17-04-2014 om 11:02

Mijn neef

Mijn neef draagt sandalen en een te kleine korte broek zodra hij boven de 17 graden is. Het ziet er echt niet uit maar hij vindt het fijn en hij is nog nooit op school gepest vanwege zijn kleding. Het interesseert hem ook geen biet wat iemand anders ervan vindt.

Birkenstocks

Mijn dochter krijgt al jaren voor de zomer een paar op sneakers gelijkende schoenen van een goed kinderschoenen merk en daarbij een paar Birkenstock teenslippers. Die gaat ze na de zomer ook dragen naar de middelbare, ze heeft haar eigen stijl en trekt zich (tot nu toe) weinig aan van wat andere kinderen vinden.

hier

Hier ballerina's en mooie leren slippers met kraaltjes of andere versieringen erop. Dochter is bijna 16, vierde klas VO. Geen Teva's, dat noemen ze hier Jezusslippers.

Tango

Tango

17-04-2014 om 16:38

Sandalen

Tja, ik zou ze niet kopen voor dochter hier. Maar vooral ook omdat ze dit zelf echt niet zou willen. Teva's heeft ze al niet meer sinds ze 10 is. Alleen nog Birckenstocks (of imitatie daarvan, want Birckenstocks vind ik veel te duur).
Als je dochter de Teva's mooi vindt en inschat dat ze ze ook naar school nog zou dragen, zou ik ze gewoon kopen. Inderdaad kan ze ze nu al aan en in de zomervakantie. Daarna zie je wel weer. Maar ja, als ze inderdaad nu met mooi weer alleen op slippers loopt of blote voeten, heeft het misschien weinig zin. Ik ben hierin zeker te streng, want van mij mogen ze niet op blote voeten buiten spelen, alleen in de tuin.
Er bestaan overigens ook Birckenstock slippers zonder dingetje tussen de tenen. Misschien is dat nog iets. Allstars kun je ook doen, maar die zijn naar mijn weten nog duurder dan teva's. Als je die pas na de zomer aanschaft lijkt me dat echt zonde van het geld.

Mia

Mia

17-04-2014 om 18:05

doen, die Teva's

Die Teva's heb ik ook (in een andere kleur) en ze zijn echt fijn en staan leuk. Goed met broek of rok/jurk. In de stad of buiten. Kunnen nat worden. Sterk, blijven lang goed en mooi. Ze zijn alleen niet fijn om heel lange wandelingen op te maken, vind ik (langer dan 5 km). Ik zie dat ze enorm zijn afgeprijsd dus ik zou het gewoon doen, als je dochter ze leuk vindt. Ze zal er de hele zomer veel plezier van hebben, ook op vakantie.

Na de zomervakantie is het al weer bijna herfst en dan zie je wel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-04-2014 om 18:25

Tango

Ik was ook nooit zo blij met dat blotevoetengedoe buiten de poort. Maar we hebben hier om de hoek een grote speeltuin vol met zand. Waar inmiddels al heel veel schoenen in zijn begraven. Dochter had trouwens ook de gewoonte om haar schoenen onderweg te verliezen en dan vonden we ze nooit meer terug.
Om kosten te besparen loopt ze tegenwoordig dus op blote voeten buiten
En haar broertje en de rest van de buurt trouwens ook. En gek genoeg hebben ze nooit glas of iets anders in de voeten. Maar daar zit dan ook een hele dikke vieze eeltlaag onder.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-04-2014 om 18:28

te groot

Inmiddels ben ik erachter dat Teva's erg groot uitvallen en dat maat 36 dochter echt niet gaat passen. En kleiner zijn ze er niet in dit model.
Dus het gaat niet gebeuren. Kent iemand van jullie nog een leuk schoenenmerk waar dochter op kan googlen? Voor een leuk sandaaltje in maat 36 wat er niet meer te kinderachtig uitziet?

Tante Tiny

Tante Tiny

17-04-2014 om 18:37

birkenstocks, zoals al hierboven genoemd

Die vallen vrij groot uit maar ze zijn er ook in kindermaten. Zou moeten lukken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-04-2014 om 18:56

maar die hebben een plastic dingetje voor tussen de tenen. En die draagt ze dus niet.

Vorig jaar had ze slippertjes van Tommy Hilfiger. Die waren ook leuk. Wel aan de prijs, maar aangezien het voor haar toch het enige zomerschoeisel is maakt dat niet zoveel uit.

Tante Tiny

Tante Tiny

17-04-2014 om 19:15

Birkenstocks bestaan ook met twee banden

dan zit er niets tussen je teen.
Beide banden zijn instelbaar. Ideaal voor een kindervoet.

Mia

Mia

17-04-2014 om 19:18

Birkenstocks in vele modellen

Birkenstocks bestaan in vele modellen. Ook gewone sandalenmodellen, met een band achter, banden voor, band over de wreef met gesp, dat soort. Dat lijkt me handiger dan slippers, met lopen/rennen/klimmen/spelen e.d.

Marie

Marie

17-04-2014 om 20:00

nog meee

Kijk eens hier voor de collectie van Birkenstock

http://www.birkenstockstore.nl

Bij mij zitten de teenslippers niet goed/lekker, daarom heb ik ze met 3 banden.
Op de site zag ik deze en die zijn ook leuk:

http://www.birkenstockstore.nl/collectie/Slippers-%28vlecht-band%29

Tante Tiny

Tante Tiny

17-04-2014 om 20:02

Die met de vlecht zou ik niet doen voor een a.s. brugpieper

Die zien er niet uit als bedoeld voor pubers.

Juno

Juno

17-04-2014 om 20:29

Amdere teva's

http://www.schoenweb.nl/teva_slippers_mush_mandalyn_wedge_ola_2_ws_blue_10540

Ik heb altijd zulke, maar dan plat. Puberella heeft deze ook. Ik vind teva's minder plomp dan birkenstocks.

Hanne.

Hanne.

17-04-2014 om 21:12

teva tirra

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=810161&CC=C25&Ntt=tirra&PI=0&PrI=0&Nrpp=48&Blocks=0&View=Grid

Je zou de teva tirra kunnen proberen. Dat is de meisjes versie van de kayenta.

Fiorucci

Fiorucci

18-04-2014 om 08:23

all stars

En ik zou ook een paar all stars achtige gympen kopen, het is niet de hele zomer prachtig weer. Hier worden All Stars of de lookalikes ook gewoon in de winter gedragen, overigens...het vriest niet elke winterdag..

Vera

Vera

18-04-2014 om 13:55

Ik ben 11 en draag altijd hakken van 9 cm

dochter

dochter van bijna 17 draagt naar t VO all stars of sandaaltjes met een bandje om haar enkel, dus wel damessandaaltjes zeg maar, die van de Primark vind ze erg fijn lopen. Toen ze jonger was deed ze ook haar teenslippers of Birkenstocks aan. Die draagt ze niet niet meer.

Birkies

De Birkenstocks met de dubbele band om de wreef zijn deze zomer echt enorm hip voor de dames. Staan is alle bladen die er een beetje toe doen. Tel uit je winst! Kosten maar 50 euro, zitten heerlijk en vreselijk 2014 (mocht ze daar op aanslaan.

Charis

Charis

30-04-2015 om 16:08

Birkenstock Madrid

Dit model heeft geen dingetje tussen de tenen

http://blog.surfstitch.com/wp-content/uploads/2013/12/43.jpg

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-04-2015 om 16:35

Haha

Dit is mijn draadje van vorig jaar

Inmiddels ben ik erachter dat dochter alleen maar nike's draagt en als het warm is draagt ze slippers van Tommy Hilfiger. Ander schoeisel hoef ik niet aan te schaffen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.