Suzan
25-06-2012 om 10:55
Tienertoeren (12 jr)
Dochter wil met vriendin (beiden na zomer naar middelbare school) in de zomer gaan tienertoeren. Beiden zullen van tevoren (natuurlijk) alles uitzoeken, treinen, bussen, trams, wat ze willen gaan zien etc. Strak plan. Beiden mobiel mee. Stevige meiden, communicatief vaardig.
Ik vind het een leuk plan! (zou willen dat ik dat met 12 jaar bedacht had!)
Vader heeft zijn twijfels.
Wie heeft goede argumenten om zijn twijfels weg te nemen of te verzachten?
Of ook anderszins nog praktische tips of dingen waar zij/wij aan kunnen denken?

Genista
25-06-2012 om 11:13
Euhm
Argument voor? Mijn zus en ik deden dat ook op onze 12e en toen zelfs nog zonder mobiel, en zelfs ook nog met heel weinig OV-ervaring. Onze vrienden en vriendinnen ook. Goed voorbereiden inderdaad en verder vooral samen blijven. Als ze normaal gesproken niet snel panieken bij een onverwachte situatie, komen ze er nu samen ook wel uit.

Fiorucci
25-06-2012 om 15:35
Dat denk ik ook
Ik denk er net zo over als Genista. Verder,geheel ot, zou mijn zoon het erg waarderen als het geheel een nieuwe naam kan krijgen. Tienertoer klinkt erg suf en retro volgens hem..)

Suus65
25-06-2012 om 17:03
Hier ook met 12
Maar dan officieus want het was er een paar jaatr niet.
Leuk dat het er weer is dus gaan mijn meiden het ook doen.
Dochters hebben OV ervaring, gsm en een NL mond, vooral met dat laatste kom je een heel eind.
Ik was zelf 13 gok ik en mocht het 1ste jaar niet overal waar ik heen wilde naar toe, dat herinner ik me, wat dat was dan weet ik niet.
Maar een jaar later stond ik op Parkpop hoor!
Belangrijker bijna is dat ze met leuke en betrouwbare kinderen gaan. En het 1ste jaar zou ik wel duidelijk afspreken dat ze ergens gaan wat ook was afgesproken. Als dat tegenvalt dan bellen of het goed is dat ze ...
Ze zijn 'ook nog maar 12' immers.
Hopen op mooi weer

Vertigo
25-06-2012 om 18:33
Fio andere naam
Trainhopping misschien? Dat is wrs te 90's. Trackdubbing

Genista
26-06-2012 om 10:32
Fiorucci
Ja, leuk. Ik ben heel benieuwd naar de moderne puberbenamingen.

Maylise
26-06-2012 om 15:21
Retro
Mijn zoon vindt de benaming tienertoer juist erg retro cool en dat is ook weer goed. De volgende keer dat we in Nederland zijn zal ik eens kijken of dochter hiervoor te porren is. Lijkt me voor haar zelfstandigheid goed. Kan ze samen met een vriendin gaan. Ik ben benieuwd of ze zou durven (ze is 14 en nogal angstig aangelegd)

Nyntje
27-06-2012 om 17:18
Dapper hoor, maar ik snap de vader
ik ben van nature nogal wat zorgerlijk van aard. Onze 13 jarige dochter is vandaag vh eerst nd stad met een dinnetje en dat vind ik al aardig wat! Een tienertoer als je 12 bent. Ik zou er nog niet aan moeten denken. Ik zie overal beren op de weg. En weet je, wat kunnen ze nou uithalen als er echt iets gebeurd. Op deze leeftijd zijn ze nog lang niet weerbaar genoeg! Wat als ze elkaar kwijtraken? Laat ze goede afspraken met elkaar wat te doen in zulke situaties. ook als ze ruzie krijgen over waar ze heen willen/gaan. Is je dochter zelfstandig genoeg. Kwa zelfstandigheid zou mijn oudste het zeker aankunnen, maar haar moeder niet haha. Gelukkig weet zij niets van het terugkeren van de Tienertoer en dat hou ik ook even zo. Vond dit tripje van vandaag wel genoeg. Suc6 met je besluit