Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tips tegen verveling

Hallo,
Ik heb twee meiden van 12 en bijna 15 jaar. Een moeilijke leeftijd want vaak weten ze niet wat doen... Oh ja, ze gaan zwemmen en met vriendinnen weg, maar vanaf het moment dat ze hier gewoon thuis zijn, weten ze het niet meer. Ellendig word ik er van!
Nou heb ik even een vraag: wat doen jullie pubers zoal als ze gewoon thuis zitten?
Groet!
Lhena.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Op zijn schouderbladen

op de bank liggen en luidskeels verkondigen dat hij zich verveeld.

Mijn tip, maak een lijst met activiteiten die leuk zijn en zijn die ook niet goed volgens kind dan tover je de samengestelde lijst met minder leuke klussen te voorschijn. Wedden dat ze zich ineens niet meer vervelen?

Hanna

Hanna

02-07-2010 om 09:18

Wachten

Wachten tot ze zich zo erg vervelen dat ze zelf met leuke ideeën komen. En het niet van hun probleem tot jou probleem maken.

Ik reageer altijd met vervelend, maar even duidelijk ik wil er geen last van hebben.

En heel soms is het vervelen zelfs zo erg dat ze hun kamer op gaan ruimen, of dat ze vrijwillig klusjes gaan doen. Het hoort er gewoon bij

Groetjes,
Hanna

emma43

emma43

02-07-2010 om 09:19

Hyves,msn

Hoi Lhena,

Mijn 15 jarige is ook veel weg met vriendinnen,zwemmen,logeren.Sinds kort spreekt ze af om naar buiten te gaan met vrienden.Thuis is ze veel bezig met haar agenda,kaft veranderen,plaatjes inplakken.
Ze leest veel,korte spelletjes zijn ook leuk,4 op een rij enzo.Met vriendinnen thuis,omkleden,elkaars haar doen,op de computer alles uitzoeken over de twilight sage en de acteurs.
Ze heeft ook 2 pony's,die helemaal voor haar rekening zijn,zodra de vakantie begint,daar gaat ook al 3 tot 4 uur per dag in zitten.
De tijd die ze over heeft ,gaat ze toch op hyves,haar hyves pimpt ze ook iedere week wel een paar keer en verder zit ze als ze echt niets te doen heeft op msn.Meestal is dat 's avonds nog een uurtje.
Maar ja,door die pony's heeft ze geen tijd om zich te vervelen.

Biene M.

Biene M.

02-07-2010 om 18:36

Ehm

Als mijn 15-jarige thuis zit speelt ze met haar broertje, kijkt youtubefilmpjes terwijl ze skypet of msn't of doet ze huiswerk. Maar eigenlijk zit ze erg weinig thuis, ik ben tegenwoordig al blij als ze nog tijd voor ons heeft, tussen school, zingen, tennis en vriendinnen door.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2010 om 20:28

Geen herkenning

Natuurlijk hebben mijn dochters zich ook wel eens verveeld, maar over het algemeen heb ik geen klagen. Ik heb zelden de drang gevoeld allerlei bezigheden voor ze te bedenken. Het zou een geruststellende gedachte voor je kunnen zijn dat vervelen niet erg is.
Mijn dochters gaan, ze zijn nu ouder dan jouw dochters, veel naar buiten. Dat hebben ze altijd al gedaan. Daarnaast msn, fietsen (gewoon een stuk fietsen dus), wat rondhangen met een vriendin, een keer naar de film, e.d..

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-07-2010 om 21:21

Is niet jouw probleem

Zorg dat het hun probleem blijft, en niet jouw probleem. Voor pubers een lijst met leuke dingen maken zodat ze wat te kiezen hebben? Zou ik dus niet doen.
Onze standaardreactie op 'ik verveel mij zo': ah, je verveelt je, dat komt goed uit! Dan kun je mij helpen met schoonmaken/boodschappen/boodschappen doen etc.' Dan hebben ze meestal toch wel andere dingen te doen hoor. En anders maar niet, best lekker toch een dagje bank hangen?

Lekker vervelen

hier hebben alle kinderen hun verveelperiode(gehad),gewoon op de bank hangen en een beetje zappen,wat kan ik daar slecht tegen.
al gauw hebben we daar wat op gevonden,wie alleen maar rondhangt mag of klusjes in huis gaan doen,of lekker op zijn kamer gaan hangen.
de middelste van 16 heeft gelukkig vakantiewerk,en de tijd die overblijft besteed ze aan vriendinnen.de jongste van 13 haal ik nog weleens over om mee boodschappen te gaan doen,of mee te gaan naar mijn werk.
Maar elke puber heeft wel zo,n verveel periode is mijn ervaring,zo tussen tafellaken en servet.

koentje

koentje

05-07-2010 om 09:25

Lekker flauw...

maar vervelen vind ik prima! Ik zeg altijd dat het goed is, omdat zijn hersentjes dan groeien. Door het nadenken over wat te doen.
En ik ween met hem mee; dat hij zo'n saai leven heeft, zijn moeder nooit iets leuks met hem doet en hij al helemaal geen leuk speelgoed heeft.
Miksschien heb ik wat dit betreft een makkelijk kind: het duurt nooit lang bij hem.

En als dat allemaal niet helpt wordt ik serieus:
'Als je je verveelt; prima,:maar niet HIER!'

Bellefleur

Bellefleur

05-07-2010 om 09:29

Een aardappel op de bank

Ik was van plan zelf een draadje te starten, maar ik denk dat ik best aan kan haken in dit draadje. Mijn zoon van 13 was vorige week al grotendeels vrij van school. Hij heeft alle vrije uren doorgebracht met zijn nintendo. En als hij níet op de nintendo zat, liep hij naar de computer. Als die in gebruik was, installeerde hij zijn favoriete spelletjes op de laptop. Ik heb het helemaal gehad met een kind in huis dat niet aanspreekbaar is. Als ik hem wat vroeg, reageerde hij met vertraging, of gewoon helemaal niet. Ik begrijp dat hij moe is van de drukke proefwerkweken, en dat hij behoefte heeft aan lui zijn. Maar ik merk dat hij kribbig en lamlendig wordt van al dat schermpjekijken. Als ik hem al dat computeren verbied, verveelt hij zich. En heb ik dus een zuchtende puber op de bank. Stel ik voor om iets samen te gaan doen, dan heeft hij daar geen zin in. Wat doe ik met deze bankaardappel? In zijn sop gaar laten koken, of regels stellen?

Maxime.M

Maxime.M

05-07-2010 om 10:42

Ik lees mee bellefleur

Heb er hier ook zo een op de bank zitten, die precies hetzelfde doet. Krijg het niet voor elkaar hem iets anders te laten doen...dus ik ben benieuwd wat we hieraan zouden kunnen doen.

Maxime

Bellefleur

Bellefleur

05-07-2010 om 11:26

Aardappelpuree

ik zit op mijn werk, heb een flinke klussenlijst achter gelaten. Ik heb 'm net gebeld. 'wat doe je?' 'o, een beetje computeren'. Grrr. Ik maak aardappelpuree van 'm

Bastet

Bastet

05-07-2010 om 11:47

Fijn hoor

Hoe herkenbaar! Ik kan mijn lol op,mijn aardappel krijgt morgen een slotjesbeugel,dat maakt de lamlendigheid er niet beter op,vermoed ik,hij zal er best last van hebben.
bastet

Maxime.M

Maxime.M

05-07-2010 om 12:53

Voor bellefleur

kijk hier eens naar: http://www.flickr.com/photos/shutterblog/4730640428/

Maxime

Vera*

Vera*

05-07-2010 om 13:35

Hier ook

Zoon doet het liefst ook iets met een beeldscherm en ik zag het ook al niet zitten om hem zo lang om me heen te hebben. Maandag wordt hij 13 en dan kan hij ook beginnen aan zijn eerste vakantiebaantje, bessen plukken. Joehoe joehoe, dat is vier dagen in de week op tijd op staan en een hele ochtend werken. Wat voor hem geldt is dat geld geld is.

Bellefleur

Bellefleur

06-07-2010 om 09:28

Hij blijft me verrassen.

Toen ik thuis kwam waren alle klusjes gedaan, en had hij bedacht wat we gingen eten 's avonds. Samen hebben we aardappels geschild en boontjes gepunt. Nou ja, wat een lief kind die puber van me...

Puck

Puck

07-07-2010 om 09:57

Lief bellefleur

Wat lief. Had jij toch bijna aardappelpuree VOOR jou gemaakt in plaat van jij VAN hem

Lhena

Lhena

10-07-2010 om 14:34 Topicstarter

Thanks

Bedankt voor jullie reacties. Het is al erg troostend te weten dat er nog jongeren zijn die het liefst hun vakantie al hangend en stierlijk vervelend willen doorbrengen.
Ik weet dat het niet mijn probleem moet worden, maar ik werd er gewoon erg ellendig van... De hele dag door het gezucht en gekreun dat ze toch zo'n saaie vakantie heeft. Vandaag heb ik me heel erg duidelijk gemaakt: nog 1 zo'n dag en ik begin met een helse klussenlijst. Een uurtje heeft ze nog getalmd en plots kwam er langzaam maar zeker wat actie in. Ook haar humeur lijkt stilaan te beteren... Misschien moeten onze kids eerst ook wat afkicken van school om hun 'weg' in die eerste vakantiedagen terug te vinden. Eind juli gaat ze een tijdje op zomerkamp en we gaan met het gezin nog enkele dagen naar Parijs! Dus tot die tijd zal het zelf moeten doen...
Gegroet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.