Caroliene
20-04-2010 om 10:41
Tips van een puber
Onze dochter zit in de brugklas en is een echte puberella. Ze zat gisteren naast mij op de bank, toen haar broer (2 jaar jonger) thuis kwam van de voetbal. Hij had daar niet gedoucht, dus moest hij van mij thuis onder de douche. Allerlei protesten en dwars gedrag van zoon. Zegt mijn dochter ineens met een veelbetekenende blik naar mij: "Tja mam, Broer begint met puberen. Dat gaat leuk worden voor jou. Bereid je maar vast voor."

Yvonne
20-04-2010 om 12:33
Hahaha
hahahahaha, lachen zo'n opmerking.
Mijn dochter(11) had er laatst ook 1. Ze begint net een beetje te puberen en is de laatste tijd veel aan het mopperen, overal commentaar op aan het geven en chagerijnig. Ik vroeg haar waarom ze altijd zo dwars reageert en of ze niet wat gezelliger kan doen. Antwoord: je wilde toch zelf kinderen! dan weet je dat ze in de pubertijd komen!

Bellefleur
20-04-2010 om 12:45
Stress
Zoonlief van 13 heeft zijn verslag niet af voor school. Ik ben boos, want ik had al drie keer tegen hem gezegd dat hij het af moest maken. Natuurlijk komt alles op zijn pootjes terecht. Ik ben opgelucht, en dan zegt die lummel: 'maar het was ook jouw schuld mama, je had me er vaker aan moeten herinneren'.

sita
21-04-2010 om 18:35
Volwassenen vervelen zich )
Toen ik laatst weer wat zat te klagen over alle huishoudelijke karweitjes die ik op mijn vrije dag weer had gedaan zei mijn dochter:
Ik snap dat niet met volwassenen, als ze zich vervelen gaan ze altijd dingen zoeken in het huishouden.......
Ik moest er wel om lachen. geeft ook aan dat ze werkelijk geen flauw benul hebben van de 'volwassen verplichtingen van elke dag"en dat is toch ook maar mooi for the time being (ook al denk ik er op andere momenten totaal anders over
Sita

rutiel
22-04-2010 om 12:37
Goed voor je zelfvertrouwen (not!)
Okee, ik heb dus een mobieltje en okee, ik bel er bijna nooit mee. Dus als ik eens moet bellen, dan duurt dat even voor ik de juiste knopjes heb ingeduwd, ja?
Dochter (14) bekijkt het allemaal eens meewarig en zegt ten overvloede: "je kunt ook écht niet met dat ding omgaan he mam". Ik antwoord (zo waardig mogelijk): "nou, ik heb gewoon andere kwaliteiten". Waarop mijn dochter meteen vraagt: "O ja? Welke dan??"
Verder is ze wel lief hoor
n@nny

Silone
22-04-2010 om 18:24
Logistieke tortilla
We eten tortilla's en vanwege de geboden snelheid (donderdagavond rushhour) wil ik wat kaas boven pubers tortilla raspen.
"Nee mam! Je verwoest mijn hele infrastructuur!"

Nikus
24-04-2010 om 09:51
Eenzaam
"Mam wat zal jij eenzaam zijn", was het antwoord van zoonlief, toen ik zei binnen de discussie over te veel MSN vrienden, dat ik maar een paar msn vrienden heb i.t.t. tot de massa van zoon.

Stenna
27-04-2010 om 09:32
Belonen
Puberzoon van 13 was belofte niet nagekomen en mocht voor straf niet gamen die avond. Zegt hij: mam, belonen werkt beter dan straffen hoor.
Of deze: ik houd moraalpreekje, hij houdt zich oostindisch doof, mijn irritatie stijgt, waarop hij zegt: de ik-boodschap is nu wel aangekomen hoor.
Toch heeft hij dat Gordon boek niet gelezen voor zover k weet.....