Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
M~

M~

09-10-2008 om 17:43

Tot hoe laat uitgaan?

Onze tienerdochter van bijna 16 wil 'net als AL haar vriendinnen' regelmatig uit. Volgens haar mogen die meiden dan om 04.00 uur naar huis fietsen/brommeren.
Van ons mag ze niet zo laat, wij vinden 01.00 of (bij uitzondering) 02.00 uur al laat zat. Volgens haar moet ze dan helemaal alleen naar huis, omdat iedereen mag blijven tot 04.00 uur.
Wij willen haar op zich best wel eens halen, maar niet ieder weekend.

In haar ogen zijn wij achterlijk en overdreven bezorgd. Goede raad is duur. IK vind het echt belachelijk dat die meiden (als het waar is tenminste) om 04.00 uur naar huis mogen. Sta ik daar alleen in? Het zijn meiden van 15-16-17 jaar.

Oftewel.... help! Geef jullie mening eens?

Dank dank.
M~

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

09-10-2008 om 18:35

Ach ja

Bekend onderwerp hier; meestal overdrijven die pubers. Verder zou je het eens kunnen vragen aan de ouders van 'AL haar vriendinnen'.

tonny

tonny

09-10-2008 om 18:50

Hier mochten de uitgaansliefhebbers (dat was er in de praktijk één van de vier) met 16 uit - niet eerder. Gewoon de tijd die daarvoor wettelijk staat.

Hij mocht het eerste jaar eens per maand met de (gedeeltelijk iets oudere) vriendengroep mee en bleef dan inderdaad tot vier, vijf uur weg. Samen uit, samen thuis. Later ging hij wat vaker uit. We zijn hem nooit gaan ophalen, ze gingen altijd samen fietsen/lopen vanaf de nachtbushalte.

Hij is nu bijna 21 en vertelde me vorig jaar dat hij het een goede regel vond, al leek het hem destijds wat te strak.

Praat eens met de andere ouders, zoals Tinus al suggereert.

tonny

ayla

ayla

10-10-2008 om 10:45

Zelf vroegah

Toen ik 16 was, ging ik ook uit tot 4 of 5 uur. Nu moet ik wel zeggen dat ik een vriendje met een rijbewijs had en die had ook weer vriendjes met een rijbewijs. Meestal gingen we pas tegen middernacht naar de discotheek en kwamen rond 5 uur weer thuis. Zo raar vind ik het dus niet.

Terpi

Terpi

10-10-2008 om 19:01

Alex, het spel van vandaag...

is ontdek je plekje, of beter gezegd raad je plaatsje. Ik raad zomaar ineens dat jij van Urk komt. Zit ik dicht bij de waarheid?
Groet Terpi

elleke

elleke

10-10-2008 om 19:18

Sluitingstijd

Die beperking van de sluitingstijd speelt zich momenteel af in west-friesland. De ouders lijkt dat wel een goed idee maar de jeugd is wat minder te spreken

Elleke

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2008 om 19:56

áls ze uitmogen

Dan heb ik liever dat ze met een groepje naar huis gaan dan alleen. Dus als mijn dochter(s) met 2 personen of meer naar huis kunnen om 3 uur vind ik dat prima. Ik zeg er wel bij dat mijn dochter van 15 nog niet uitmag. Dat feest begint hier vanaf 16 jaar. Nog een kleine 3 maanden wachten. Later dan 3 uur vind ik niet nodig op 16 en 17 jarige leeftijd, want dat zijn meer nachtclub tijden. Vanaf 18 jaar moeten ze het zelf weten uiteraard.

Roos

Roos

10-10-2008 om 21:56

Normaal

Het is inderdaad écht zo dat er voor twaalf uur nog niet veel aan is in de stad. Pas daarna komt het een beetje op gang. Van een kant is het natuurlijk ook onzin om op die leeftijd zo lang op te zijn. Aan de andere kant denk ik wel dat het of dit is of niet laten stappen. Hoe vervelend ook, stappen is nachtwerk geworden.
Roos

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2008 om 00:23

Oh al langer alex

Hoe oud ben jij wel niet dat je het over twintig jaar geleden ook al hebt over 'de jeugd'? Mijn uitgaanstijd ligt zo'n 20 jaar achter me. Aan het einde met mijn man, in het begin om er een te vinden. (Grappig genoeg ken ik mijn man niet van de kroeg Als je toen om 10 uur in een disco kwam of in een café was het nog griezelig rustig. Persoonlijk nam ik zelfs rond 2 uur nog wel eens een taxi om me nog even voor 2 uurtjes in het nachtleven te storten. Kortom, niks nieuws onder de zon. Als jij andere tijden meegemaakt hebt zijn we van een andere generatie.

Minet

Minet

11-10-2008 om 08:46

Spel van terpi

Ik ga voor Staphorst!

Minet

Minet

11-10-2008 om 08:52

Onze pubers

Ook onze heren, 16 jaar oud, gaan soms uit. Een of twee weekenden per maand, niet meer, want er is ook een eind aan hun geld
Soms gaan ze naar een disco ver buiten onze stad, met een bus die daarvoor speciaal ritten maakt. Enige minpuntje in mijn ogen is dat deze bus alleen om 3 uur terugrijdt, waardoor onze heren dus om half 4 door onze stad fietsen.
Gaan ze in de stad uit, dan spreken we nooit een eindtijd af. Die bepalen ze zelf, afhankelijk van wat er de volgende ochtend op het programma staat. Wel spreken we af dat ze altijd met minimaal 2 terugfietsen, en bij thuiskomst moeten ze zich altijd melden op onze slaapkamer zodat ik hoor/zie hoe het met hen is. Ik zal namelijk nooit vergeten dat mijn broer, nu ruim 30 jaar geleden, na een avondje uit wel erg lang uitsliep op de zondagochtend. Na een controle door mijn moeder bleek hij er slecht aan toe te zijn, hij was gevallen met zijn fiets en bleek een fikse inwendige bloeding te hebben waardoor hij bijna in coma lag. Ik praat dus altijd even met ze zodra ze aan de rand van mijn bed sta, vraag of alles goed is, er geen gekke dingen gebeurd zijn etc. Ze weten ook waarom ik dat vraag, dus vinden dat heel normaal.
Groetjes, Minet

reina

reina

11-10-2008 om 09:18

Masja

Ik had gister bijna hetzelfde gepost als jij echt deed : Waar komt alex vandaan, ik gok van een klein veluws dorp of Staphorst of omgeving. Zeer gesloten gemeenschap, waar iedereen op elkaar let en de katjes slechts Kaaskopje, volgens mij is Alex een jaar of 5 ouder dan ik ben...
Ik ben echt verderfelijk: mijn kinderen gingen niet zozeer uit op jonge leeftijd, maar werkten op 15-jarige leeftijd beiden tot 's avonds laat in de horeca (dochter zelfs in het verdorven Amsterdam en toen ze 17 was in Londen, waar ze diep in de nacht na sluitingstijd over straat moest!!) Von dik allemaal goed....

reina

reina

11-10-2008 om 09:19

Eh, geen masja, maar terpi

Verkeerde titel dus net !!

Sancy

Sancy

11-10-2008 om 15:50

Ok, ik doe mee (terpi)

ik negeer even de tenten die Alex noemt en ik ga voor: Purmerend

Fraz

Fraz

11-10-2008 om 21:00

Nee ik denk

boven alkmaar dus niedorp oid

Tot 2u

Mijn zoon van net 17 mag tot 2u uit maar hij maakt er vaak 2.30 van.Daar maak ik me niet al te druk om.Overigens moet hij het altijd even komen zeggen dat hij thuis is (kan ik ook stiekem zijn promillage schatten).Dan praten we even over hoe het was.
Hij is nog nooit aangeschoten thuisgekomen gelukkig.Hij weet hoe ik erover denk als hij teveel drinkt, en hij weet ook dat ik streng ben (doch rechtvaardig

Overigens is het lastige dat ik liever heb dat hij met een groepje fietst dan alleen terug. Het komt soms voor dat hij belt dat het 3u wordt maar dat zijn uitzonderingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 02:07

Vijverhut?

De Vijverhut ligt veel te ver uit de route als je op de fiets bent. Dat je de Berger Zeemeermin noemt zegt in ieder geval dat jíj er nooit geweest bent, want zo heette het niet. Het heette Berger Meermin. De Meermin is al járen dicht. Niet zo heel lang nadat voor ons het uitgaansleven zo'n beetje ophield kwam de sluitingstijd van 3 uur. Dat is er dus al een flinke tijd. Er was overigens nóg een nachtclub in mijn tijd H'bibi. Als je vroeger al zo tegen het verderfelijke van uitgaan was als nu dan zou ik je daar zeker niet ontmoet hebben
Alex, in grote lijnen begrijp ik je waarschuwingen en doempraatjes wel. Er gebeuren nu eenmaal dingen die niemand voor zijn kinderen wil. Maar als we er allemaal zo zwartgallig tegenover stonden als jij zou de jeugd geen leven hebben. Belet ze te doen wat ze op die leeftijd leuk vinden en ze halen het later dubbel en dwars in. Als je er daarentegen open over bent, het bespreekbaar houdt en er niet door allerlei beperkingen een verboden vrucht van maakt kan het zomaar gebeuren dat ze er verstandig mee omgaan. Ik tegen mijn dochter van nu nog 15 vanavond: 'Nog even en dan mag jij ook de stad in (uitgaan bedoelde ik).' Mijn dochter begon te glunderen en schudde enthousiast met haar hoofd ja. 'Maar, niet dat ik dat vaak zal doen hoor, wat denk je wat het kost?'

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2008 om 00:43

Alex

Grappig, je weet best veel, maar toch net niet. Gerard du Prie was van de Pinoclub en later Extase. Ik heb hem eigenlijk amper nog meegemaakt als uitsmijter. Zowel H'bibi als Extase waren niet voor onder de 18. H'bibi en de Pinoclub waren echte nachtclubs. De Pinoclub is toch meer van voor dat ik uitging. De Bergermeermin (ik weet niet zeker meer of het los of vast geschreven moet worden...) was inderdaad favoriet voor schoolfeesten. Je komt dus wel uit de buurt. Geinig. In 'mijn' tijd kon je leuk uitgaan in Alkmaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 00:22

Mieke

Zeg nou eerlijk, het is toch best leuk dat Alex iets over zichzelf vertelt?

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 00:28

Goeie ouwe tijd

Als je 30 km van Alkmaar woonde was dat een heel gereis voor een scholier.
In Odeon ben ik nooit geweest, wel in Birdland en in Provadja natuurlijk ook wel eens. Nu we toch herinneringen ophalen... Ik kwam regelmatig in de Vestibule en met enige regelmaat in het Swaf. Leuk dat je die 'tenten' ook allemaal kende

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 10:47

Mieke

Jij wel

yelle

yelle

21-10-2008 om 09:03

Redelijk uur

Je zou er nogal van verschieten hoeveel jongeren van 16 er inderdaad tot in de ochtend tegenaan gaan.
Natuurlijk zijn de tijden veranderd.Tegenwoordig vertrekken ze tegen 11-12 uur 's avonds en blijven ze dus wat later hangen.
Hier ook pas met 16(wettelijke leeftijd) op stap.Ze ging dan steeds met een vriendin mee.De regel hier was van 10 tot 2u.De ouders van de vriendin en wij hadden de afspraak gemaakt,dat ieder om beurt,de meisjes wegbrachten en weer gingen oppikken.We verwachtten van hen dat ze niet gingen rondtoeren met andere jongeren en dus op de plaats bleven waar we hen naartoe brachten.
Gelukkig hebben ze hier nooit misbruik van gemaakt,omdat ze zelf op dat vlak nogal voorzichtig waren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.