Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-09-2025 om 13:02
Dag,
Mijn dochter is net 19 en heeft sinds een paar maanden een vriend. Ze had op haar 16e ook wat met hem en dit deed haar toen niet goed. Gelukkig ging dit uit en kon ze opkrabbelen. Nu bleek ze al een poos weer stiekem met hem te gaan. Ze veranderd enorm. Ze is heel gespannen, ziet haar vriendinnen steeds minder omdat ze niets plant zodat ze altijd naar hem kan. Hij woont begeleid. Hij heeft een strafblad, gebruikt soms drugs en neemt weinig verantwoordelijkheid. M’n dochter wil niet dat hij drugs gebruikt en nu heeft hij beloofd niet meer uit te gaan. Dit kan hij natuurlijk niet waarmaken en we hebben nu al een paar keer in de weekenden een totaal oversture dochters gehad. Toch gaat ze steeds terug.
Laatst was ze na een lange tijd weer eens een avond uit met vriendinnen. Hier kwam hij achter en hij was boos. Hij ging de avond er na en ze mocht niet meer komen, hij ging op tinder en werd gezien met andere meisjes. M’n dochter is super gespannen en reageert heel kort richting ons. Ze is vandaag niet naar school gegaan met een of andere smoes. Ik merk dat ik het bijna niet trek. Het gebrek aan grip maakt me zo moedeloos.
Ik zoek eigenlijk steun en of mensen die dit herkennen.