Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ilva

Ilva

21-12-2012 om 13:18

Trots - eerste rapport

Ik ben zo trots op m'n oudste. Hij heeft vandaag z'n eerste rapport gekregen van school. We weten dat hij goed kan leren maar het valt toch allemaal niet mee. Hij heeft een hele drukke klas en hij is zelf vrij rustig. De leraar had ook een opmerking gemaakt dat hij vond dat zoonlief zich zo goed z'n eigen gang ging in de soms wel erg drukke klas. Hij heeft allemaal voldoendes of hoger. Het valt soms niet mee, hij heeft heel veel huiswerk maar hij maakt het toch allemaal. Zelfs als vind hij het soms totaal nutteloos (te veel herhalingen).
Nog meer moeders die trots zijn op het eerste rapport van zoon/dochter op de middelbare school?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

21-12-2012 om 15:08

Jazeker

Ik hoop dat ik ook mee mag doen, zoon krijgt niet zijn eerste rapport, hij zit al in de 3e van de middelbare school maar ik ben nog steeds bij ieder rapport helemaal trots. Hij doet goed zijn best, maakt netjes zijn huiswerk en leerwerk. Dus wij zijn trots en laten hem dat merken ook natuurlijk!

Vera*

Vera*

21-12-2012 om 15:52

Ook supertrots!

Dochter zit in een tweetalig havobrugklas en heeft vorige maand haar eerste rapport gehad. Ze staat ruim een acht gemiddeld en voor Nederlands zelfs een negen.
Het belangrijkste is dat ik zie dat ze haar best doet maar met haar spraak-/taalstoornis en chronische vermoeidheid waardoor ze soms meer als 30 % moet verzuimen, heb ik hier bijna geen woorden voor. Voor het tweede rapport staat ze totnutoe iets minder (dankzij gym en drama) maar de vakken die er toe doen laten nog steeds dat hoge gemiddelde zien.

Vera*

Vera*

21-12-2012 om 16:01

Ilva

Een drukke of rustige klas maakt heel veel uit. Niet alleen in het oppikken van de lesstof tijdens de uitleg maar ook de mogelijke lol die je eraan kan beleven.
Het nut ergens van inzien is sowieso moeilijk voor pubers. Computerspelletjes zijn veel belangrijker, althans dat vindt mijn oudste.

Ilva

Ilva

21-12-2012 om 19:16

Merel en vera

Natuurlijk Merel mag je ook meedoen.

En Vera, hij ziet het nut er niet van in omdat hij vind dat 2 sommen herhalen goed genoeg is en 5 of 10 sommen herhalen hij echt onzin vindt (hij heeft dan ook een 9 voor wiskunde). Ik begrijp wel dat de leraar geen onderscheid kan maken maar soms heb ik ook zoiets van: dit snap hij heel goed, kan hij dan hier niet wat minder van maken en wat meer voor de talen. Daar gaat het wat minder (hoewel 6,5 ook niet echt slecht is natuurlijk). Maar als hij 4 keer per week een half uur tot drie kwartier aan z'n wiskunde zit wat hij wel snapt maar volledig uit moet schrijven snap ik zijn frustratie.
Computerspelletjes is natuurlijk veel leuker maar hij maakt altijd wel z'n huiswerk. Voor hem telt de regel geen spelletjes na het avondeten ook niet altijd meer (tot ergenis van z'n broertjes, haha).

Vera*

Vera*

21-12-2012 om 20:56

Ilva

Ik heb een hele brave dochter en die maakt zoveel mogelijk Wiskunde puur omdat ze het leuk vindt, zelfs als ze tijd heeft en uitgerust is de vwo opgaven uit het boek. I.v.m. haar moeheid hoeft ze de mindmap/samenvatting niet te maken van het hoofdstuk. Dochter staat ook een negen voor wiskunde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.