Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Uitreiking p


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

1/3 van mijn leven, pelle!

Maar Pelle, als je nu bijna 30 bent zoals ik, dan is 10 jaar geleden best wel lang!

Oefenkind

heeft zijn P in een deeltijd studie naast zijn 40 urige week binnen een jaar gehaald! Tuurlijk ben ik trots maar als hij afstudeerd dan pas vieren we feest. de P heeft hij met zijn kameraden in de kroeg gevierd. Ik ben het dan ook in grote lijnen met Pelle eens. En je kind opnemen met de video bij een schoolreis heb ik ook noot begrepen!

Puck

Puck

04-10-2010 om 21:27

Nog langer geleden

Mijn P was dan in de prehistorie: 1986.

rosa

rosa

05-10-2010 om 07:40

In 1979

Was me er zelf niet eens van bewust dat het iets was. Er was zeker geen uitreiking met ouders erbij. Wel met het kandidaats, na 3 jaar studie.

Puck

Puck

05-10-2010 om 11:53

Pelle

Op die vraag had ik al eerder antwoord gegeven: nee, het was niet met ouders, het was zelfs geen echte uitreiking. De hele groep kreeg gewoon tijdens college het papiertje van de docent uitgereikt. En daarna weer over tot de orde van de dag.

Marie-Louise

Marie-Louise

06-10-2010 om 14:27

Hier

in 1990. Was niet met ouders. Uitreiking was door de rector van onze universiteit, medestudenten konden binnenlopen voor een bescheiden borrel. Kreeg wel van mijn ouders een bos bloemen, via een toenmalig vriendje geloof ik.
Groet,
Marie-Louise

mirreke

mirreke

07-10-2010 om 14:20

Propedeuse geloof ik wel

Ik was het laatste jaar oude stijl. Ik kan me niet herinneren dat we in de studie oude stijl (Engels) ook een propedeuse haalden. Wel een kandidaats, na drie jaar. Daar werd toch wel een klein feestje van gemaakt door de vakgroep, een uitreiking, met ouders. Daarna ging ik naast Engels ook geschiedenis studeren, nieuwe stijl. Inmiddels doctoraal Engels, ook weer een uitgebreidere uitreiking met ouders. Propedeuse geschiedenis weet ik niet meer. Ik was natuurlijk heel druk met al die uitreikingen , dus misschien heb ik hem wel gemist. Maar ik heb hem wel hier thuis, volgens mij stuurden ze die ook per post op.
Maar, als je kind het wil, dan ga je toch! Leuk juist. Beetje flauw om dat te bagatelliseren. Vooral tegenwoordig vallen leerlingen/studenten bij bosjes af. En volgens mij kan het dus ook gewoon per studie, vakgroep, docent, verschillen, afhankelijk van wie besluit wat te vieren.
Over dresscode: ik was vroeger heel erg anti dress code, dus ik was bij mijn eigen uitreikingen gewoon als alternativo aanwezig, mijn ouders wel wat netter. Bij mijn moeders doctors titel was het wel erg plechtig, met zo'n mantel en zo. Dus ik ook wat netter, wel nog steeds alternatievig. Maar dat is dus allemaal al heeeeel lang geleden... Ik denk wel (geschiedenis herhaalt zich) dat ik ooit bij mijn kinderen, mocht het zover komen, weer alternatievig kom.

sus-anne

sus-anne

15-10-2010 om 13:19 Topicstarter

Uitreiking p

gisteravond was de P uitreiking van dochter.
Er waren 9 ( van de 25)klasgenoten die binnen het jaar hun P hadden gehaald.
Alleen dat was al een reden om te gaan.
het was een heel persoonlijke bijeenkomst,met voor alle 9 kandidaten een videopresentatie en een zeer persoonlijk woordje.
na afloop een hapje en drankje.
ik heb haar mentor ontmoet en haar docenten en klasgenoten.
erg leuk om zo een kijkje te kunnen nemen in het studentenleven van mijn dochter.

Brianna F

Brianna F

15-10-2010 om 19:00

Leuk

Vooral als het niet zo algemeen gehouden wordt, maar voor iedereen een persoonlijk woordje af kan. Ik moet nog tot 5 november wachten, maar het lijkt mij ook heel leuk om te zien waar dochter zoal haar dagen slijt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.