Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Sandra

Sandra

02-05-2011 om 19:29

Uitslapen...tot hoe laat

In vervolg op het draadje hierboven, ben ik zo benieuwd tot hoe laat jullie pubers uitslapen na het uit gaan. Laten jullie ze liggen totdat ze vanzelf wakker worden of is er een tijd waarop het voor jullie lang genoeg geduurd heeft? Puberzoon van 16 'hangt' in het weekend vaak met vrienden en moet dan om 1 uur thuis zijn, af en toe gaat hij uit en dan mag hij later thuis komen. Meestal tussen 2 en 3 uur. Maar ik erger me zo enorm aan het feit dat hij dan, als het aan hem ligt, de volgende dag makkelijk tot 1 uur 's middags in z'n bed blijft liggen. En hem eerder porren om uit bed te komen leidt bijna onvermijdelijk tot conflicten. (ik moet hem z'n uitslapen gunnen, hij is zo moe, enz).

Hoe doen jullie dat?

Sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

hier moet puber altijd smorgens met de hond uit,en de hond moet voór 12.00 uur zijn uitgeweest,dus puber is áltijd om 5 voor 12 uit bed.( en zo niet,dan maken wij puber om kwart voor 12 wakker.

Heerlijk

Iedereen in bed en de ochtend voor mij alleen. Tegen 12, 1 uur begin ik gewoon herrie te schoppen. Muziek aan, stofzuigen etc. Meestal komen ze dan wel uit bed. Na twaalven hou ik geen rekening meer met hun bedrust dus als ze dan nog langer willen blijven liggen, mij best, maar ik ga me niet inhouden. Zij mogen dan rekening houden met mijn poetsaanvallen

Merel

Merel

02-05-2011 om 22:53

Meestal

Meestal zijn ze er wel uit rond 12 - 1 uur. Moeten ze toch zelf weten, hoe ze hun zondag invullen? Ik heb er geen last van (maar ga ook niet zachtjes doen)

ga ook om 12 uur beginnen met muziek en stofzuigen.
Mijn jongens van 14 en 16 slapen ook graag uit en ik heb er verder ook geen problemen mee maar 12 uur is de rust in huis voorbij.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2011 om 11:00

Tot ze wakker zijn

Tenzij dat extreme vormen aan gaat nemen natuurlijk. Maar... ik slaap zelf ook graag tot 11 uur uit op zondag, en vaak wordt het ook nog later. Dat heb ik nodig om bij te tanken.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2011 om 00:18

Pelle

Tot op zekere hoogte Uitslapen is voor mij 8 uur slaap en als ik héél lekker lig willen het er wel eens 9 worden. Dan is mijn lijf het liggen al weer zat. Zal wel met de leeftijd te maken hebben of zo

Maylise

Maylise

04-05-2011 om 19:09

Best

Ik vind lang uitslapen best maar ik pas mijn activiteiten niet aan op het lang kunnen uitslapen van mijn kinderen. Als ik voor 12'en lawaai wil maken dan doe ik dat. Daar slapen ze overigens wel doorheen heb ik allang gemerkt. Sowieso heb ik ook jongere kinderen die wel om 8 uur op zondag morgen present zijn dus een zeker vermogen om te kunnen slapen ondanks dat anderen lawaai maken is handig bij ons thuis.

Mijn kinderen hoeven niet mee naar de kerk op zondag zoals ik vroeger dus ze mogen in principe gewoon uitslapen.

Als ik de zondag weg wil of iets ga ondernemen dan mogen ze mee maar dan moeten ze ook op dat tijdstip present zijn. Ik ga niet pas om 13h weg vanwege langslapers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.