Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Moederkloek

Moederkloek

08-05-2014 om 15:10

Uitwisseling en wiet roken hoort dat bij elkaar ofzo?

Mijn zoon heeft een uitwisselingsstudent bij ons thuis voor een week. Hij is in de herfst ook daar geweest met school en toen werd er ook al wiet gerookt. Nu komt zoon gisteren thuis met een wietgeur om zich heen en op mijn vraag of ze soms wiet hebben gerookt wasmhet antwoord ja.. Ik heb er in het bijzijn van de student maar niet teveel van gezegd maar ik ben hier niet blij mee. Je ziet de jongens ook amper, ja bij het ontbijt, verder de hele dag tot 's avonds laat zijn ze weg.
Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad maar ik vraag me af of dit bij anderen ook zo gaat. Ikmhad eigenlijk verwacht datmde jongen ook wel bij ons zou avondeten enzo maar dat is ook nog geen een keer voorgekomen..
En dat wiet roken, dat is niet iets wat mijn zoon normaal doet. Ik snap wel dat zoiets onder groepsdruk sneller gaat maar schrik er toch wel van..

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

08-05-2014 om 15:40

oh...

maar hoe oud is je zoon?

Ehm

Heb nooit een uitwisselingsstudent in huis gehad, maar bij mij zou hij op de eerste de beste bus gezet worden naar huis toe.
Heb wel een schoonzoon in spe gehad die wiet en cocaïne gebruikte.
Die is door mij en haar vader op zeer tactische wijze ex-it geworden.

nee

Hier was ooit wel een student (14) in huis maar alcohol en drugs hoorden daar zeker niet bij. Toen mijn zoon naar wit Rusland ging waren er wel drankfeestjes maar de zoon van het uitwisselingsgezin mocht daar niet heen van zijn moeder. Was ik wel blij mee, kind was ook pas 14.

wat ik ervan merk

is dat jongeren van elders kennelijk denken dat wietgebruik in Nederland een algemeen aanvaard goed is, vanzelfsprekend.
Dus als ze van elders Nederland bezoeken, willen ze graag profiteren van deze ruimdenkendheid. Heb dit in vakanties ook gemerkt, als je uit Nederland komt neemt men in bepaalde kringen aan dat je drugs gebruikt. Raar.
Aan de andere kant: veel souvenirwinkels bevestigen dat beeld.

Het zou fijn zijn als eens breed werd gecommuniceerd dat softdrugsgebruik in Nederland bepaald geen vanzelfsprekendheid is. Ik snap best dat jongeren van nu de uitwisselingsstudenten niet willen teleurstellen. School zou daarin zeer nadrukkelijk stelling moeten nemen!!

Moederkloek

Moederkloek

08-05-2014 om 17:22

Is hij.
Dit zijn dingen waar de leekrachten niet bij zijn hoor, de jongeren organiseren elke avond wat met elkaar, de halve klas is erbij geloof ik. Was ook zo op de uitwisseling elders, elke avond op pad met elkaar en midden in de nacht thuis.
Nou ja, straks ismhet weer afgelopen, ik kan me zoon ook wel voorstellen want die heeft normaal niet zo veel, weinig sociale contacten, pestverleden en ass diagnose dus die gaat helemaal los nu
Ik,kan die student toch niet wegsturen, het zal niet perse aan hem liggen lijkt me..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.