Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

29-11-2010 om 12:38

Uw mening over cb of ggd-arts? (Onderzoek door Ouders Online!)

Doe mee aan ons grote onderzoek naar de Jeugdgezondheidszorg

Bijna 10 jaar geleden, in 2001, deden we een onderzoek naar het functioneren van de consultatiebureaus. Om te horen wat uw ervaringen zijn. Nog steeds is er veel belangstelling voor de resultaten die daaruit kwamen, maar inmiddels zijn die natuurlijk sterk verouderd. Daarom willen we nu opnieuw kijken hoe de zaken ervoor staan.

Om de resultaten te kunnen vergelijken met ons vorige onderzoek, zijn de vragen grotendeels hetzelfde gebleven.

Er zijn echter twee belangrijke verschillen:

# we onderzoeken nu ook het elektronisch kinddossier. (Weet u niet wat dat is? Geen nood. In de enquête wordt alles duidelijk.)

# we gaan de hele jeugdgezondheidszorg doorlichten. Dus niet alleen het consultatiebureau (0-4 jaar), maar ook "de schoolarts" (4-19 jaar).

Ga naar de vragenlijst; het duurt 5 - 10 minuutjes.

Dank alvast!

Justine Pardoen (hoofdredactie Ouders Online)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

29-11-2010 om 19:22

Ingevuld, maar wanneer ziet je kind dan nog een schoolarts?

Ik kan het mij alleen herinneren vd basisschool, de gehoortest etc, de inentingen.
Maar de laatste jaren hoor of zie ik daar niets meer over, jullie wel?

Fiorucci

Fiorucci

30-11-2010 om 08:38

Hier komt in de 2e van het VO de jeugdverpleegkundige:
een onderzoek en invullen van de KIVPA, korte indicatieve vragenlijst voor psychosociale problematiek adeolescenten.
Dus ook op het VO is de GGD actief.
Overigens zien de kinderen hier in groep 2 vd basisschool wel een schoolarts, en dan vindt het onderzoek plaats met ouders erbij, in het GGD gebouw. Maar dat is dus overal weer anders geregeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.