Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vader van vriendin dochter gedraagt zich te opdringerig


AliceC

AliceC

10-03-2021 om 15:00 Topicstarter

Ik kan niet in het hoofd van de man kijken en weet dus niet wat zijn bedoelingen zijn en of er sprake is van pedofilie. Daarover ga ik me dus niet uitspreken, ik ga hem ook niet beschuldigen.

Maar zijn gedrag doet alarmbelletjes rinkelen bij mij. Niet enkel het fysieke baart me zorgen, de emotionele band / vertrouwensrelatie die hij probeert te bekomen vind ik gevaarlijk.

Ik heb zo'n gedrag nooit eerder gezien bij ouders van vriendjes van mijn kinderen. Ikzelf heb ook nooit de behoefte gehad om een hechte band te creëren met speelvriendjes. Ik zorg er gewoon voor dat die kinderen het leuk hebben hier.

Waarom wil die man een hechte band krijgen met een kind? Als volwassene ga je dat soort relaties aan met andere volwassenen, niet met kinderen. Waarom denkt die man dat mijn dochter hem geweldig vindt terwijl dat niet zo is? Is dat omdat er iets fout is in zijn perceptie? Toen ik hem op zijn gedrag wees, had hij de neiging om de situatie om te draaien en me te willen laten geloven dat het mijn dochter is die naar hem toe komt en niet andersom. In realiteit zie ik echter dat hij het is die haar aandacht steeds probeert te trekken, niet omgekeerd. 

He AlliceC,

Hoe is dit vervolgd of afgelopen?

Robbie

AliceC

AliceC

02-04-2021 om 08:49 Topicstarter

Momenteel is de situatie rustig, de laatste weken zijn er geen contacten meer geweest tussen die man en mijn dochter.

Dat komt deels door coronatijd en weinig contactmogelijkheden. Ik heb ook bewust een hele afstandelijke houding aangenomen naar die man en zijn vrouw.

Ik laat mijn dochter zelf haar vriendschappen regelen nu. Voorheen nam ik soms contact op met andere ouders om een speelpartijtje te organiseren. Dat doe ik nu niet meer, de meiden hebben allemaal een smartphone en zijn oud genoeg om zelf iets te regelen en ik merk dat ze dan vaak kiezen om samen een fietstochtje te doen of om naar het speelpleintje te gaan. Op die manier doe ik ook niet meer mee aan die man zijn pogingen om een soort vriendschap te creëren tussen de ouders onderling en is er automatisch minder ruimte voor contacten met mijn dochter.

Ik denk dat dit een verstandige keuze is... Goed aangepakt, denk ik. Spreekt jou dochter nog wel af met dat meisje, met de vader waar deze topic over gaat?....

Lijkt me wel verstandig om beetje vinger aan de pols te houden. Waarschijnlijk, waarschuwing ten overvloede.

Vervelend he, dat dit soort mensen bestaan. Misschien is er wel helemaal niets aan de hand. Maar toch kan je in deze situaties niet voorzichtig genoeg te zijn. Als er niets aan de hand is, zou die man eens moeten weten wat hij voor een zorgen veroorzaakt.

AliceC

AliceC

02-04-2021 om 09:46 Topicstarter

Dochter spreekt niet meer alleen af met dat meisje, er zijn steeds nog 1 of 2 andere vriendinnetjes bij. Wat ook zorgt voor een veiligere situatie.

Met die andere vriendinnetjes spreekt mijn dochter wel alleen af. Dat wijst er denk ik wel op dat de vriendschap met dat ene meisje geen écht goede vriendschap is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.