Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Olga

Olga

27-01-2010 om 21:52

Vader vindt buikpijn bij menstruatie onzin

Dit vind ik echt moeilijk. Onze dochter van 14 jaar voelt zich wanneer ze haar menstruatie heeft behoorlijk 'niet lekker'. Buikpijn, kramp en moe. Op een avond stond ze aan m'n bed en maakte me wakker omdat ze zo'n buikpijn had. Ik heb haar toen weer in bed gelegd. 's-nachts kwam ze nog een keer, omdat ze zo'n kramp had tijdens haar menstruatie en ik heb haar toen een tablet gegeven. En geloof me: dit is geen smoesje, als ze 's-nachts slaapt is ze met geen kanon wakker te krijgen. De ander ochtend mocht ze van mij thuis blijven. Mijn man heeft toen vreselijk ruzie gemaakt, omdat ie het geen reden vindt. Ik heb moeite met de reactie van mn man. Toen ik mijn menstruaties nog had, deed ie er ook vaak erg lelijk over. Nu voor mijn dochter vind ik het echt erg. Wat kan ik zeggen of doen, zodat hij er wat meer begrip daarvoor heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2010 om 22:35

Van mij

zou je man echt de pot op kunnen wat dit betreft. Is het ook zo´n bikkel voor zichzelf als hij iets mankeert? Mag je voor de rest wel bepalen of wat je gevoelens, lichamelijk of geestelijk, zijn?
Ik vind het raar dat hij jouw deskundigheid in twijfel trekt. Hij is geen vrouw, hij heeft hier geen verstand van.

Grr

Wat een domheid. Dat het nog bestaat...
Is hij vroeger wel voldoende voorgelicht? Hier ligt nog een schone taak voor je. Goed dat je het opneemt voor je dochter.Menstruatiepijn kan verschrikkelijk zijn.

groetjes Damajo

Beo

Beo

28-01-2010 om 00:12

Uitleggen

Misschien kan je even uitleggen wat het precies is, die menstruatie. Dan begrijpt die eikel misschien wel waarom zoiets pijn kan doen!
Ik zou bijna zeggen dat je hem het huis uit moet schoppen. Of gaat dat te ver? Maar echt, ik zit hier heel boos te wezen. En nee, het is voor mij niet eens de tijd van de maand.

Beo

Belachelijk

Hoe kan hij daar over oordelen terwijl hij dat zelf nooit heeft gehad. Ik heb hetzelfde gehad toen ik vroeger jong was en mijn dochter heeft het nu dus ook. Een enkele keer mag zij dan ook thuis blijven en wat mijn vriend vind boeit mij dan niet echt. Hij blijft soms ook thuis omdat hij de hele nacht hoofdpijn heeft gehad en niet kon slapen.Het is wel er4g kortzichtig van hem en ook nog ruzie erover maken is belachelijk. Ik neem aan dat zij niet vaak hiervoor thuis blijft maar incidenteel, dus is dat toch geen probleem?

Ook belachelijk

Vroeger (voordat ik kinderen had gebaard) had ik ook altijd zo'n last van buikpijn, tot spugens toe. Die mannen die denken wel even een oordeel over vrouwen te kunnen vellen (want je moet niet zeuren.....) hoop ik eigenlijk van dat ze zelf eens flinke buikpijn krijgen.
De term "gezonde ziekte" wordt ook nog wel eens gebruikt voor menstruele buikpijn, en vind ik ook echt een rotterm.

Gr. Poezie.

Vooral als er een echte eisprong bijkomt

kan het bij jonge meisjes enorm pijn doen. Of eigenlijk zijn het meer krampen. Daar kan je echt gek van worden, je kunt geen kant op.

Wat je man betreft: ja, daar word ik stil van. Ik zou niet weten waar te beginnen als iemand zo reageert.

Wat je dochter betreft: naproxennatrium of ibuprofen kan soms veel beter helpen tegen de krampen dan paracetamol of aspirine. Het is de moeite om dat in overleg met de huisarts uit te proberen. Voor mij was naproxennatrium dé oplossing, terwijl vriendinnen juist weer baat hadden bij ibuprofen.

Alle middelen die ik noem zijn vrij verkrijgbaar, naproxen zit in Aleve.

Succes ermee!

Balletmama76

Balletmama76

28-01-2010 om 09:57

None of your business!

Dat zal ik tegen mijn man zeggen in zo'n geval. Als ie verder gaat etteren, niet in discussie gaan en hem gewoon laten staan (en in z'n eentje verder laten etteren) en niet meer reageren, ook al wil je hem dolgraag achter het behang plakken in zo'n situatie.

Hij heeft er nooit last van gehad en zal het ook nooit hebben. Dus, none of his business.

Stuur hem

met dochter mee naar de huisarts om eens te overleggen wat ze het beste in kan nemen tegen de menstruatiepijnen (en zelf ook meegaan natuurlijk). Misschien als hij ziet/hoort dat een huisarts hier wel serieus op in gaat zijn ogen een beetje verder open gaan. Menstruatiepijn kan echt vreselijk zijn, belachelijke reactie van je man. Ik ben wel eens thuis gebracht door mijn baas voordat ik de pil slikte, ik klapte echt dubbel van de pijn en kon niet meer op de fiets naar huis.

Astrid

Astrid

28-01-2010 om 17:59

Lekkere vader

Ik vind je man behoorlijk bot ondanks dat ik zelf niks bij menstruatie krampen kan voorstellen. Lekker meelevend. Zal hij waarschijnlijk bij anderen pijntjes ook wel hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2010 om 01:09

En wat dan nog?

Stel dat hij het geklaag zat is, dat kan ik me nog wel voorstellen als dat continue gebeurt, dan kan hij altijd nog het klágen bekritiseren, maar niet de oorzaak van het klagen. Daar kan hij namelijk niet over oordelen.

Monique D*

Monique D*

30-01-2010 om 18:40

Dat vroeg ik mij ook af

Als hij geen inlevingsvermogen heeft bij die pijnen van jouw dochter dan zal je ook geen steun van hem hebben gehad bij de bevalling van jouw dochter.
Jouw man lijkt wel zo'n bikkel die altijd gezond is, nooit een pijnlijke ziekte heeft gehad en daarom vindt dat iemand zich maar erover heen moet zetten als hij pijn hebt. Zeker als er "vrouwenziektes" in het geding zijn, daar wil hij als man helemaal niets mee te maken wil hebben!
Jouw dochter heeft helemaal geen steun van haar vader en ik hoop voor jou dat je nooit in zo'n situatie komt om ziek te zijn, want ik denk dat de steun van jouw man dan ver te zoeken is! Zo'n man kan ik wel missen als kiespijn!-))

bertje1

bertje1

02-02-2010 om 12:02

Grrrrrrrrr

lekker zo'n man. hij moet zich er niet mee bemoeien!

Wanneer thuis laten?

Mijn dochter heeft ook elke maand weer extreem buikpijn, maar ik twijfel wel of ik haar dan echt thuis kan laten blijven omdat het toch al niet zo goed gaat op school. Is dat voor school wel een geldige reden als ik zeg dat zij buikkrampen heeft en steken?
Van mij mag ze thuis blijven maar ik weet niet altijd of ze ook echt pijn heeft....Vanochtend kwam ze namelijk ook weer naar beneden omdat ze naar wc moest en ze is nu net ongesteld geworden, dus geloof heus dat ze buikpijn heeft
Toen zei ze dat ze weer op bed gaat omdat zij steken heeft in haar buik. ZAg net op het rooster dat ze eerste uur vrij hebben en gaf haar een paracetamol en zei dat ze nog even moet aan kijken en als het over een uur weg is misschien toch kan gaan.
Ik kan haar toch niet elke maand 1-2 dagen thuis laten hiervoor?

Zelf opgelost

Ik heb haar vanochten deen paracetamol gegeven daarmee laat ik dus wel zien dat ik haar pijn serieus neem, toen de school gebeld en ziek gemeld en wel gezegt dat ze een pijnstiller heeft gehad en ze heel misschien nog zou komen als het beter wordt.

Toevallig stond op het internet rooster dat het eerste uur uit viel en ik zei dat ze nog een uur kon blijven liggen en misschien zou ze dan later kunnen gaan als ze beter is. Dat heeft zij ook uit zichzelf gedaan. Ook omdat zij van mij niet achter de pc mag als ze ziek is en ook niet naar buiten en niet beneden tv kijken.
Ze kon nu zelf kiezen en dat werkte gelukkig wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.