Hermine
14-04-2010 om 17:22
Vergeetachtige puber
Puber (brugklas) is steeds van alles kwijt. Zomerjas? Kwijt. Nieuwe gymschoenen? Kwijt. Reservepaar gymschoenen? Kwijt.
Pfff...dit begint wel aardig in de papieren te lopen.
Heb na het verliezen van z'n zomerjas en eerste paar gymschoenen (verdorie het ware nog dure ook) 'm de helft van zijn spaargeld laten inleveren (30 euro). Best streng maar ik vond dat hij te weinig zijn best deed om z'n spullen weer terug te krijgen.
Blijkbaar helpt deze maatregel niet want vanmorgen was hij ook z'n reservepaar spoorloos. Hij heeft gezocht op school maar niks gevonden.
Iemand een tip hoe om te gaan met zo'n dromer? De geld-inlever-maatregel vond ie namelijk erg vervelend. Was aan het sparen voor een computerspel en dat kan hij nu voorlopig niet kopen, dus daar ligt het niet aan.

sus-anne
14-04-2010 om 19:01
Ik ken het
hier ook een brugklasser die altijd alles kwijt is,kluissleutel,huissleutel,portemonee,schoenen,jas,gymspullen,er verdwijnt van alles.
Maar ze weet * echt heel zeker* dat ze het daár heeft neergelegd,niet dus,soms komen verdwenen spullen *opeens* weer terecht,de kluissleutel lag in de voortuin,haar portemonnee zat in haar andere tas enzenz.
als ze dingen van waarde kwijt is moet ze zelf nieuw kopen,en daar baalt ze behoorlijk van,haar laatste verjaardagsgeld is voor de helft opgegaan aan kwijtgeraakte dingen.Zo hopen wij dat ze ooit het besef krijgt dat ze zuinig moet zijn op haar spullen,omdat het geld nou eenmaal niet in de boom groeit.

sus-anne
14-04-2010 om 19:02
Wij roepen regelmatig,staat je vergeetknopje weer aan? zet hem eens gauw uit dan

eva
15-04-2010 om 00:22
Gevonden voorwerpen
Dit doet me terugdenken aan het jaar dat mijn dochter in de eerste van de brugklas zat. Zij was ook regelmatig wat kwijt (nu nog hoor, klas 3). Ik vroeg haar of ze op school al goed gekeken had. Ze hadden daar een kast met gevonden voorwerpen. Ja hoor daar had ze al regelmatig in gekeken.
Ik was een keer op school en vroeg aan de concierge of ik zelf even mocht kijken (na schooltijd natuurlijk want je zou je moeder zo niet op school willen hebben)
Ik deed de deur open en pakte zo de verloren spullen van mijn dochter, ze lagen vooraan voor het oprapen. Wij hadden het weer terug.
Maar je wilt niet weten hoe vol die kast lag. Gymspullen, jassen, schoenen, boeken, tassen en dan nog niet gesproken over het kleine spul wat er lag.
Aan het eind van het jaar werd de kast weer leeggeruimd om in een volgend schooljaar weer vol te komen.
Dus misschien is het een tip om eens op een onbewaakt moment op school te gaan kijken bij de gevonden voorwerpen. Je zult verbaast staan!!!
Veel ouders zouden blij zijn om daar (vaak dure) spullen weer terug te vinden.
Hiermee is het probleem van de vergeetachtige puber natuurlijk niet opgelost maar het scheelt je weer een jas!!
Eva

Stoetel
15-04-2010 om 08:33
Klopt ja
Bij dochter op school staat zelfs regelmatig een oproep in het schoolkrantje om eens te komen neuzen tussen de gevonden voorwerpen. Ik heb een keer zelf gezien (bij het boeken wegbrengen geloof ik) wat een ontstellende hoeveelheid het was. Ze hadden toen een rij tafels, wel een stuk of 10, naast elkaar gezet in de kantine en die lagen hélemaal vol met schoenen, sjaals, jassen, etuis e.d. Op een school van rond de 500 leerlingen. Tsja. Het is echt 'des pubers' vrees ik.... (wat het niet minder ergerlijk maakt overigens).
Dag,
Stoetel

rutiel
15-04-2010 om 12:52
Gevonden voorwerpen
Bij mijn dochter is het zo erg dat ze op school bij de gevonden voorwerpen standaard een briefje hebben liggen met haar naam erop. Ongeveer dagelijks komen daar een keer haar sleutels op te liggen die ze weer ergens heeft laten liggen. Ik schat dat ze over een jaar voor haar een gouden naamplaquette in de balie schroeven, met sleutelhaakje eraan.
Best knap, om zo'n bekendheid te zijn op een school van 600 leerlingen. Toch?
n@nny

Hermine
15-04-2010 om 22:39
Zoekt en gij zult....
niet vinden......
Realiseer me n.a.v. jullie berichtjes ineens dat ook zoekopdrachtjes in huis meestal beantwoord worden met: "Waar dan"? "Ik zie het niet hoor...".
Heb vindersloon uitgeloofd. Als hij 1 van de 3 vermiste items weer opspoort krijgt hij zijn 30 euro terug. Het heeft al een beetje effect. Hij heeft vandaag tijdens de gymles alle gymschoenen van medeleerlingen bestudeerd. Die van hem had niemand aan ! Da's vooruitgang voor een jongen die pas na 2 weken opmerkt dat er een nieuwe bank midden in de huiskamer staat.
Eigenlijk kan ik er wel om lachen, als het niet zo'n dure grap was.

wil40
16-04-2010 om 22:26
Ja, vast leeftijd
Mijn moeder zei vroeger regelmatig: "Het is maar goed dat je hoofd vast zit, anders vergat je dat ook nog."
Ik hoor het mezelf nu regelmatig tegen mijn zoon zeggen...
Met mij is het helemaal goed gekomen, niet dromerig of chaotisch en de meeste dingen liggen waar ze horen te liggen.Ben zelden iets kwijt. Zal het met zoon toch ook wel goedkomen?

andrea van zwol
19-04-2010 om 19:28
Pubers en iets vinden
mijn eerste naam is "mama mag ik" mijn tweede naam is "mama waar is" meestal volgend op de beschuldiging "waar heb JIJ dat neergelegt".
Grootste nadeel is ook nog eens dat ik een mannenhuishouden hebben en ook mini mannen kunnen nooit wat vinden. luister...
Mijn jongste toen 12 jaar, zocht een pen , mijn antwoord "1e keukenla die naast de ijskast" niet moeilijk lijkt me aangezien we 2 keukenladen hebben. Waar staat de oen in te zoeken, ja inderdaad die andere la pfffffffffff.
Ik nogmaals "die naast de ijskast" (ja we hebben maar 1 ijskast/koelkast) antwoord "ik zie geen pen", tuurlijk staat mam weer op, ik trek die la open, zie in 1 oog opslag 3 pennen, 2 potloden, 4 stiften, ja hij is onlangs bij de oogarts geweest en hoefde geen bril.
daar wordt je toch gek van en dit is dagelijks hoor, sleutels aan key koord altijd hangend aan het memobord (en dus vanochtend ook) en dan nog vragen waar zijn sleutels zijn. HELLUP
ach ja later mogen ze voor hun ouwe moedertje gaan zorgen, ga ik expres van alles verliezen en vergeten HAHAHAHAAHAH mijn wraak