Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Pubermoeder

Pubermoeder

05-09-2011 om 11:02

Verkering, logeren, hoe vaak, hoe lang?

Dochter van bijna 15 heeft nu een jaar verkering met jongen van bijna 17. Ze kennen elkaar van schooltoneel. Zijn absoluut geen uitgaanstypes en eigenlijk echte soulmates met dezelfde interesses en hobbies. Ze wonen anderhalf uur fietsen van elkaar. En er wordt heel veel gelogeerd in de weekends. De laatste vakantieweek was hij hier bijna de hele week. Ik vind dat geen probleem, maar nu wilde ze ook door de week bij hem logeren. Door de week wil ik geen logeerpartijen. Dan vind ik schoolwerk en regelmaat belangrijker. Ze kwam natuurlijk met allerlei argumenten van waarom mag dat dan niet en we kunnen heel goed samen huiswerk maken en komen heus wel op tijd op school en we willen gewoon veel samen zijn, etc. (ze ziet hem overigens iedere dag op school)
Ze vroeg eerst aan haar vader en die vond het wel goed. Maar hij bemoeit zich nooit met de kinderen en vindt alles goed zolang hij er geen last van heeft. Dus ik weer pissig op hem, want de regel is geen logeerpartijen door de week. Ja, het was maar voor één keer had ze hem gezegd,maar ik denk dat het dan iedere week is. Dus ik wil het gewoon niet. Wat denken jullie hiervan? Ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

05-09-2011 om 11:36

Niet

Hier een dochter van net 16 en een vriend van 17. Hetzelfde verhaal een beetje, alleen wonen zij een half uur bij elkaar vandaan. Maar hier wil ik niet dat er gelogeerd wordt doordeweeks. In een schoolweek dan he. Als ze nu al zo veel een klef bij elkaar zitten dan is de lol er toch ook gauw af? Slapen ze samen, samen naar school. Nee er moet ook wat te verlangen blijven toch?

In vakanties mag het trouwens wel als het maar voldoende afgewisseld wordt. Ook bij hem (anders zien zijn ouders hem nooit) en ik wil dat ze ook regelmatig nog met haar vriendinnen afspreekt.

Oh en hier zou mijn man dat ook al gauw goed vinden. Gewoon omdat hij er denk ik helemaal niet verder over nadenkt. Inmiddels weet hij wel dat er ook altijd nog met mij overlegd moet worden

koentje

koentje

05-09-2011 om 12:03

Tjonge

wat een sukkel van een vent dat hij zonder overleg toestemming geeft! Kan het ook zijn dat dochter heel goed wist aan wie ze het ging vragen?☺

Merel

Merel

05-09-2011 om 13:51

Hier

Hier weet dochter dat ze bij dat soort vragen toestemming moet krijgen van beide ouders. Ik draai net zo makkelijk een -ja- van papa terug. Dat weet ze inmiddels dondersgoed.
Tja of het dan een sukkel is (want ook mijn man doet dat soort dingen) dat weet ik niet. Misschien te goed, te makkelijk. Mijn man ziet echt werkelijk in veel dingen het probleem niet zo, pas als ik mijn visie dan geef, bekijkt hij het van die kant ook en is hij het wel met me eens. Ach ieder zijn goede en slechte kanten

Lizelotje

Lizelotje

05-09-2011 om 14:35

Hahahaha,

Hier ook zo een sukkel!!!!!Kinderen weten daar handig gebruik van te maken,soms voel ik de bui al hangen en waarschuw mijn man als ik wegga,als dit of dat gevraagd wordt,het mag niet!!!!!

Logeren mag hier niet door de week.Mijn dochter gaat 1 avond sporten,ze mag 1 avond afspreken en verder heeft ze haar rust en tijd nodig voor school.Vriendinnen van mijn dochter logeren door de week ook bij elkaar,gezellig hoor,samen huiswerk maken en de andere dag naar school fietsen.Mijn dochter niet,ik heb het idee dat er dan toch minder serieus geleerd wordt en minder geslapen.
Ook als ze een vriend zou hebben zou ze niet mogen logeren door de week.

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2011 om 15:15

Nee

Hier mocht het ook niet. Inmiddels niet meer van toepassing, maar toch.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2011 om 16:02

Nee

Tijdens vakanties maakt het mij niet zo uit, maar als de scholen weer begonnen zijn alleen in het weekend.

Serwe

Serwe

05-09-2011 om 17:27

Koentje

Waarom is haar man een sukkel als hij bepaalde dingen wel toestaat? Hij is het gewoon niet met zijn vrouw eens maar het lijkt me dat zijn mening even veel telt als die van haar. Ik neem ook wel eens een beslissing zonder mijn echtgenoot er bij te betrekken. Soms blijkt achteraf dat hij het er niet mee eens. Soms draaien we het dan terug en soms besluiten we volgende keer iets anders te doen. Hij noemt mij echter geen sukkel als ik dingen toesta die van hem niet mogen. Andersom ook niet.

Het standpunt vriendje mag wel doordeweeks logeren is niet minder waard dan het standpunt vriendje mag doordeweeks niet logeren.

Marlou H.

Marlou H.

05-09-2011 om 17:40

Welke regels waren er voor logeren met vriendinnen?

Waren er al logeerregels voor met vriendinnen? Hier wordt alleen gelogeerd in de weekenden en vakanties en dat bevalt goed dus houd ik zo als er verkeringen komen.

Marlou

Pubermoeder

Pubermoeder

05-09-2011 om 19:18

Ben ik weer..

Wat veel reacties, fijn! Hier mogen ook geen vriendinnen of vriendjes van zoon doordeweeks logeren. Heel , heel af en toe is dat wel eens gebeurd, maar toen was er altijd een goede reden. ouders moesten dringend ergens heen of zo. Maar normaal niet. Man heeft trouwens wel gezegd tegen dochter, ik vind het goed, en als mama het ook goed vindt dan mag het. Maar mama vond het dus niet goed en dus mocht het niet. Dochter deed er verder ook niet moeilijk over. ik denk ook dat ze een beetje aan het proberen is wat de grenzen zijn. En ze weet heel goed aan wie ze dat moet vragen.
Verder vind ik ook dat ze ook tijd moet hebben voor sporten en vriendinnen en niet alleen maar voor het vriendje. Maar dat gaat verder wel goed.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2011 om 21:43

Ach toch...

er zal hier voorlopig niet meer gelogeerd worden. Het is uit.

Lizelotje

Lizelotje

05-09-2011 om 22:08

Kaaskopje

Ach,dit was toch de eerste verkering van je dochter en al een poos geloof ik toch,jammer!!!Is je dochter verdrietig?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2011 om 00:08

Lizelotje o.t.

Ja, ze is er verdrietig van. Voor de vakantie was het ook al bijna uit, maar dat is weer goedgemaakt. Stiekem had ik toen al het gevoel dat dat goedmaken ook met de vakantie te maken had. Nog geen twee weken later lijk ik gelijk te hebben helaas.
Ik heb haar er nog maar kort over gesproken en ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ook een klein traantje weg heb gepinkt. Het is een beetje tweeslachtig zo'n einde van een verkering. Ik heb met mijn dochter te doen, maar zie het ook als gemis dat de nu ex-vriend hierdoor uit ons leven verdwijnt. Hij heeft toch anderhalf jaar bij ons 'gehoord' en ik mag hem graag. Maar het leven gaat door, ze is nog heel erg jong en meer van dit soort cliché's

koentje

koentje

06-09-2011 om 12:48

Vooral een sukkel

omdat hij zich er gemakkelijk vanaf maakt en toestemming geeft zonder overleg. Er wordt ook een beeld geschetst van een kerel die graag de leuke pief uit hangt en er zelf niets voor doet. Kan best zijn dat dat ook jouw manier van doen is, maar daar hadden we het niet over toch?

Lizelotje

Lizelotje

06-09-2011 om 12:53

Kaaskopje.

Toen de eerste verkering van mijn dochter uitging na anderhalf jaar,had ik precies hetzelfde.Die jongen hoorde gewoon ook al bij ons gezin.Dochter en die jongen zijn nu maatjes van elkaar.En ik laat nu een beetje afstand tussen vriendjes en gezin.
Niet leuk,een dochter met liefdesverdriet,hopelijk voelt ze zich snel weer vrolijk!!!!Sterkte ermee.

Serwe

Serwe

06-09-2011 om 14:37

Koentje

Ik snap niet waarom iemand een sukkel is alleen om dat hij meer/andere dingen goed vind dan de moeder & toestemming geeft zonder de moeder er bij te betrekken. Bovendien heeft hij tegen dochter gezegd dat het alleen mocht als moeder ook ja zei. Dat lijkt me toch wel netjes.
In principe vind ik dat je over alles moet overleggen maar in de praktijk komt het wel eens voor dat de een al ja/nee heeft gezegd. Dat is dan vervelend.
Ik zie dus werkelijk niet in waarom deze man een sukkel zou zijn .

xEmx

xEmx

06-09-2011 om 17:32

Soms regels aanpassen

Wij hadden als regel: alleen in het weekend (m.u.v.) vakanties. Tot mijn dochter een vriend kreeg die 1. ver weg woont 2. in het weekend vaak weg is voor zijn werk.
Ze zien elkaar daardoor een stuk minder dan wanneer hij om de hoek zou wonen.
We hebben daarom voor een keer de regels aangepast: als hij doordeweeks kan komen, mag hij blijven slapen. Wij gaan 's morgens werken en kids naar school en hij trekt de deur achter zich dicht als hij naar huis gaat.
Onze zoon dacht daar gelijk van te kunnen profiteren terwijl zijn vriendin wel praktisch om de hoek woont. Mijn man en ik hebben met hun gepraat en gelukkig heeft hij alle begrip voor de situatie van zijn zusje en onze beslissing om eens een keer niet consequent te zijn. Ze zijn gelukkig oud genoeg om niet in de war te raken als een regel ineens anders is.

En hier

voor dochter met vaste verkering geldt:maximaal twee nachten in de week bij elkaar slapen,wel in het weekend vanwege werk /stage /school.
Voor jongste(14) geldt ,tot de hersftvakantie geen logeerpartijen meer,ook niet in het weekend.
Als haar rapport goed is mag ze in het weekend weer logeren met/bij vriendinnen.
Vorig jaar is het namelijk bijna mis gegaan,door het vele logeren en afspreken met vriendinnen is ze bijna blijven zitten,vandaar deze maatsregelen.

Tirza G.

Tirza G.

07-09-2011 om 09:52

Ach kaaskopje

Wat sneu! Sterkte!

Tirza

oregano

oregano

07-09-2011 om 19:01

Pubermoeder

Hier ook geen logeerpartijen door de week. Wordt veel te laat dan. Slapen met/bij vriendje is gelukkig nog niet aan de orde maar zit eraan te komen, mijn dochter is 14 en half, maar dat zou ik zker door de week niet willen (eigenlijk liever helemaal niet maar dat is een ander onderwerp van aandacht..)
Groet< oregano

oregano

oregano

07-09-2011 om 19:02

Kaaskopje

Wat sneu, ja, ik begrijp je, sterkte voor jou en je dochter!
Groet oregano

tonny

tonny

08-09-2011 om 19:13

Verandering

Tjonge Kaaskopje, dat is een hele verandering. Sterkte hoor!!

Hoe is het nu met je dochter?

MerelR

MerelR

09-09-2011 om 14:06

Niet door de week.

Hier ook geen logeerpartijen door de week en eigenlijk ook niet in het weekend tenzij er een goede reden voor is. Snap wel dat de jongelui dat leuk vinden maar in mijn huis gelden mijn regels.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.