Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-02-2010 om 22:31
Na anderhalf jaar gaat mijn dochter haar verkering uitmaken.Dit is uiteraard haar eigen keus,maar ik merk wel dat ik het er moeilijk mee heb.Vriend komt hier al anderhalf jaar iedere dag en het klikte enorm.Hij weet al dat mijn dochter de verkering uit gaat maken ,hij is heel verdrietig en zoekt een beetje onze steun.Natuurlijk hebben we hem verteld dat hij haar los moet laten,maar dat wij het ook erg jammer vinden.Het vervelende is,dat we thuis aan het verbouwen zijn en dat hij veel helpt.Dat wil hij graag blijven doen en mijn man vindt het werken met hem erg fijn,dus wil dat ook.Wat is wijsheid?Kunnen we dit doen tegenover onze dochter?Ik heb haar naar haar mening gevraagd,maar dan reageerd ze heel onverschillig.Waar ik het echt niet mee eens ben,maar wat ik ook niet kan tegenhouden ,is dat ze verliefd is op een andere jongen en daar meteen mee af wil spreken.Ze verwacht ook,dat deze jongen ook meteen welkom is bij ons thuis.Ik heb daar moeite mee,ik heb daar geen zin in.Hou zouden jullie hiermee omgaan???
Dit is ook een helemaal nieuw voor me.Ik moet echt leren hier mee om te gaan en misschien maar geen band meer opbouwen met vriend van dochter.
05-03-2010 om 16:48
Hoe oud is dochter?
De leeftijd is toch ook wel belangrijk.Bij jonge pubers zit de kans er in dat een eerste relatie bv niet blijft duren.
Begijp dat jij je wat ongemakkelijk voelt.Oudste dochter hier was 7 jaar samen met eerste vriendje.Toen dit fout liep was het ook effe wennen.Hij kwam echter niet meer over de vloer,omdat dochter dit hoofdstuk had afgesloten.Toen er een tijdje later een nieuwe vriend zich aanmeldde,had ik het er toch moeilijker mee dan ik dacht.
Misschien is het toch niet verstandig om die jongen nog vaak te laten komen.Op die manier zal het voor hem ook moeilijker zijn over de breuk heen te geraken.Voor de nieuwe vriend van je dochter is dit trouwens ook niet zo leuk.Dit is iets tussen jouw dochter en haar ex-vriend.