Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Noname

Noname

12-02-2014 om 11:16

Verlegen en onzeker

Mijn oudste dochter van 14 jaar heeft wat depressieve puberbuien maar ook last van verlegenheid en onzekerheid op school in een groep. Zijn er hier mensen met ervaring in een sociale vaardigheidstraining of weerbaarheidstraining voor tieners?

School maatschappelijk werk?

De meeste, zo niet alle, voortgezet onderwijs scholen hebben een schoolmaatschappelijk werk(st)er, die trainingen geeft op verschillende gebieden.
Assertiviteit, faalangst/reductie, weerbaarheid en ondersteuning biedt of doorverwijst voor problemen op sociaal emotioneel gebied.

Zou daar je vraag neerleggen.

Mijn dochter is bij een haptonoom terecht gekomen op aanraden van SMW doordat ze in korte tijd nogal wat meemaakte en in een emotionele rollercoaster terecht kwam.

Miekemieke

Miekemieke

13-02-2014 om 13:34

opvoedwinkel

Een dochter van mij is op 14 jarige leeftijd naar een cursus geweest bij de opvoedwinkel (afdeling van jeugdzorg). Het was een cursus speciaal voor 13 en 14 jarige meisjes die last hadden van verlegenheid. Het was maar 4 middagen maar ze heeft daar zo veel aan gehad. De insteek was heel praktisch, gewoon wat kunstjes oefenen, zelfvertrouwen vergroten en het contact met lotgenoten.
Ze was heel erg verlegen, de cursus heeft zo'n goede basis gelegd dat ze er verder zelf mee verder kon. Ze is ook niet meer verlegen, wel rustig en zelfverzekerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.