Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

19-02-2010 om 18:57

Verliefde zoon (12)

Mijn zoon (brugklas) is al maanden verliefd op een meisje en volgens mij zij ook op hem, maar ze blijven maar om elkaar heen draaien en hij wil haar zo graag vragen maar durft niet.
Eigenlijk kan ik het niet langer aanzien en zou hem graag een handje helpen zonder dat hij het door heeft maar ik weet niet hoe ik dat tactvol aanpak.
Hebben jullie een idee of moet ik me er maar niet mee bemoeien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valentijn

Valentijn

19-02-2010 om 21:38

Nou ja zeg...

Het is net Valentijnsdag geweest!

Niet doen

Niets is erger voor een puber dan een moeder die zich bemoeit met de verkering. Gewoon gezellig met hem babbelen over dat leuke meisje en als hij het echt wil zet hij wel een stap.Of dat meisje.
't Kan natuurlijk ook best zijn dat ze hem helemaal niet ziet zitten maar dat hij dat niet doorheeft.
Laat de pubers dit soort dingen vooral zelf oplossen.

Tips geven

Misschien is de bioscoop wel een idee, geef hem geld en vraag of hij dat leuk zou vinden dan zou hij haar kunnen vragen en jij betaald.Verder zou ik mij daar idd niet teveel mee bemoeien.

Heirthe

Heirthe

20-02-2010 om 11:13

Valentijn

Ja het is net Valentijn geweest, zij had ook allerlei toespelingen gemaakt over Valentijnsdag tegen hem (ja hij verteld mij alles) en ik zei dat hij haar dan best iets leuks kon sturen maar zelfs dat durft ie niet..
Hij is zoo bang om afgewezen te worden terwijl het er dik bovenop ligt dat ze ook verliefd op hem is...
Ik moest laatst zelfs zijn msn gesprekken met haar lezen om mijn oordeel te geven, ook daaruit blijkt gewoon dat zij ook verliefd op hem is maar ook niet durft.
Ik ga me ook echt niet bemoeien hoor door iets tegen haar te zeggen ofzo dat mijn zoon verliefd op haar is, ben je gek.
Maar ik zou zo graag op een subtiele manier ze even een duwtje in de goeie richting geven. Ze durven ook niet met elkaar af te spreken dus bioscoop is ook geen optie.
Ik vind het gewoon zo jammer dat ze zo om elkaar heen te draaien en er misschien niets uit komt.
Zoon is al zo onzeker over zichzelf.

Foske

Maar Foske, zo gaan die eerst verliefdheden toch? Lang niet alle pubers zijn van die vlotte zelfverzekerde type's. Niet elke verliefdheid loopt uit op verkering. Ook van dat om elkaar heen draaien leren ze hoe het werkt in het liefdesleven.

Heirthe

Heirthe

20-02-2010 om 23:04

Ach ja

misschien moet ik het ook maar laten, maar ik vind het zo sneu voor ze. Ik weet van mezelf dat ik altijd hevig gefrustreerd was dat ik niets durfde vroeger, had dat ook achteraf graag anders gezien. Je kijkt dan naar de anderen die al wel verkering hebben en wilt dan ook zo zijn en voelt je dan een loser dat jij niks durft.
Maar ja ik kan mijn zoon niet alles besparen dat weet ik ook wel..
't Is moeilijk dat loslaten...

Maar

toch niet alle 12 jarigen hebben al verkering? Hier niet in elk geval. Ik heb het net nog even nagevraagd bij mijn 13 jarige dochter, 2e klas VO. Ongeveer 3 meiden en 3 jongens van haar klas hebben geregeld verkering. De rest heeft nog nooit verkering gehad op de middelbare school.
(voor zover mij dochter weet. Maar dit soort dingen weten ze feilloos van elkaar. Al is het maar omdat de MSN naan direct wordt aangepast als iemand verkering heeft.)

Heirthe

Heirthe

21-02-2010 om 10:53

Mach

Hier begint het op de lagere school al hoor Mijn jongste zoon van 11 heeft al heel lang verkering met hetzelfde meisje Daarom vind ik het ook zo sneu dat de oudste zo verlegen is, hij heeft nog nooit verkering gehad.. (vreselijk he)
In zijn klas zitten nogal wat van die stoere jongens die om de haverklap een ander meisje hebben en daar kijkt hij erg tegenop en dan heb je ook nog een broertje die ook niet zo bleu is..
Oudste heeft een ass stoornis dus dat maakt het nog weer wat lastiger ook en zijn liefde is ook veel 'echter' dan die van zijn klasgenootjes, hij wil helemaal niet dan de een en dan de ander, hij wil haar en nooit meer iemand anders
Ach ik moet het gewoon laten, dat weet ik ook wel maar ik gun hem ook gewoon een leuk meisje, ze zijn wel hele dikke vrienden gelukkig

Foske

Misschien moet je zoon gezellig bij mijn dochter op school komen )
Ja, die basisschoolverkeringen hadden we hier ook. Maar dat was toch allemaal heel anders dan die middelbare schoolverkeringen die ik nu wel meemaak via mijn dochter.
Veel meer exclusiviteit opeisen in omgang, veeeeel zoenen en dat dan gedurende een aantal week.
Zo als ik al zei: dat soort verkeringen zijn er in mijn dochter klas maar weinig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.