Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vermoeden dat zoon gestolen heeft uit een winkel


Rhonda schreef op 20-10-2021 om 11:46:

[..]

ging ze toen niet stelen bij andere mensen?

Bij andere mensen volgens mij niet, wel uit winkels. Maar dat was in de periode dat ze bij ons thuis dingen pikte ook al zo. Ze had wel meer problemen

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-10-2021 om 14:45

Aaaanne schreef op 19-10-2021 om 22:38:

[..]

Goh wat deed je veel... Mee boodschappen doen en je eigen kamer vind ik redelijk normaal, maar elke week de badkamer schoonmaken vind ik eigenlijk geen logische klus voor een puber. Maar dat soort dingen zijn persoonlijk en verschillen ook per huishouden. Het zal uitmaken of beide ouders werken of dat er een fulltime thuis is, of het een groot gezin is etc. Uit nieuwschierigheid: mocht jij vroeger kiezen wat je deed, de badkamer, of koken, of de was ofzo, of moest dat verdeeld worden onder de kinderen? Of werd dat gewoon verveeld en zo was het dan? Er zijn ook veel gezinnen die een huishoudelijke hulp nemen voor een klus als sanitair poetsen, en zo iemand word wel degelijk betaald. Ik vind het dus ook weer niet zo'n gekke suggestie. Maar of het voor haar een optie is ligt bij TO. Smaken verschillen.

Mijn broertje en zusje zijn respectievelijk 4 en 8 jaar jonger dan mij, dus er valt niet zo veel te vergelijken als er zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Wij hadden geen huishoudelijke hulp, mijn vader werkte en mijn moeder deed vrijwilligerswerk. 

Koken en de was deed ik niet, dat deed mijn moeder.

Voor mij was dit normaal,  nooit een probleem van gemaakt.  Voor mij is het juist wat vreemd om voor dit soort dingen betaald te krijgen.  Je woont met elkaar in 1 huis, dan kan iedereen naar zijn of haar mogelijkheid bijdragen toch?

Mijn eigen dochter hoeft dit soort grote klussen niet te doen, maar helpt wel mee met andere, kleinere huishoudelijke zaken. En mocht ik haar er in de toekomst wel om vragen (Ze moet het ook leren toch), dan ga ik haar daar niet voor betalen nee.

Mallebeppie schreef op 20-10-2021 om 14:45:

[..]

Mijn broertje en zusje zijn respectievelijk 4 en 8 jaar jonger dan mij, dus er valt niet zo veel te vergelijken als er zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Wij hadden geen huishoudelijke hulp, mijn vader werkte en mijn moeder deed vrijwilligerswerk.

Koken en de was deed ik niet, dat deed mijn moeder.

Voor mij was dit normaal, nooit een probleem van gemaakt. Voor mij is het juist wat vreemd om voor dit soort dingen betaald te krijgen. Je woont met elkaar in 1 huis, dan kan iedereen naar zijn of haar mogelijkheid bijdragen toch?

Mijn eigen dochter hoeft dit soort grote klussen niet te doen, maar helpt wel mee met andere, kleinere huishoudelijke zaken. En mocht ik haar er in de toekomst wel om vragen (Ze moet het ook leren toch), dan ga ik haar daar niet voor betalen nee.

Bij mij ook. Mijn zusje en ik mochten kiezen wie wekelijks de wc en wie de badkamer deed. Ik koos de badkamer. Heb jaren elke maandag de badkamer geschrobt (domme keuze achteraf haha). En verder schilde ik vaak aardappels, of ging ik boven alles stofzuigen. Beneden deed mijn moeder altijd. Tafel dekken, afruimen en vaatwasser deden zusje en ik om beurten. En mijn vader had thuiswerk van het bedrijf waar hij werkte, daarmee hielp ik ook vaak. Ik kreeg er geen geld voor en dat kwam ook niet in me op om te vragen.

Edit: Ik kom uit 92 dus de zogenaamd verwende millenial generatie

letterkoekje schreef op 20-10-2021 om 11:19:

[..]

Dat kan, Brabeau.

Ik had misschien het woord 'misschien' moeten invoegen.

Dus, ik pas het aan: kan het zijn dat hij misschien - naast de snoep die hij thuis eet of van thuis meekrijgt - slechte gevoelens wil 'wegeten'?

Want, Brabeau, er zijn toch veel mensen die snoepen als compensatie voor.

Of vergis ik me daar in?

Dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar het enige wat ze zegt is, hij heeft een (paar) keer snoep gekocht dus ik vraag me af waar je dan verder nog uit haalt dat hij daarmee gevoelens wil wegeten. Misschien zie ik iets over het hoofd. 

Brabeau schreef op 20-10-2021 om 22:05:

[..]

Dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar het enige wat ze zegt is, hij heeft een (paar) keer snoep gekocht dus ik vraag me af waar je dan verder nog uit haalt dat hij daarmee gevoelens wil wegeten. Misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik moet niet het laatste woord hebben hoor, en niemand hier weet hoeveel die jongen snoept.

Stel, dat TO haar zoon thuis en voor op school al voldoende snoep geeft, dan zou het toch zot zijn dat hij nog snoep koopt. En dan kan (ik schrijf: kan) er wel sprake zijn van compensatie met snoep voor slechte gevoelens. 

Ik zou denken dat toch geen enkel kind zijn eigen snoep moet betalen. Dat hoort toch aan de ouders toe om voor (een normale hoeveelheid) snoep te zorgen. Of voor geld om daar snoep van te kopen.

Ik heb ook nergens geschreven zeker te zijn dat het om verkeerd snoepgedrag gaat.

Letterkoekje, bij ons ligt altijd genoeg snoep en nog kopen de pubers het ook zelf, want in de kast ligt net niet waar ze die week zin in hebben. 

En als dat er een tijdje later wel ligt, dan hebben ze er geen zin in 

Deerke schreef op 21-10-2021 om 15:50:

Letterkoekje, bij ons ligt altijd genoeg snoep en nog kopen de pubers het ook zelf, want in de kast ligt net niet waar ze die week zin in hebben.

En als dat er een tijdje later wel ligt, dan hebben ze er geen zin in

yom

yom

23-10-2021 om 03:27

omg heb dit ook meegemaakt in mijn shop 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.