Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
alarm

alarm

19-10-2010 om 13:14

Vermoeden drugs,hoe handel je?

Wij hebben aanwijzingen dat ons 17 jarig kind regelmatig drugs gebruikt.Symptomen:afwezig zijn,alles vergeten,regelmatig verward zijn,slechte concentratie op school,eeuwig geldgebrek,drie maal in de week een uurtje stiekem verdwijnen en dan met grote pupillen en sloom thuiskomen.We hebben het rechtstreek gevraagd,kind ontkent,geeft wel toe dat ze op 15 en 16 jarige leeftijd geblowt heeft ,maar nu dus niet meer.We vertrouwen het niet,hoe kunnen we dit aanpakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

19-10-2010 om 13:22

Hier bijvoorbeeld

Ik zou deze vraag bij deze of een soortgelijke instelling stellen.

http://www.jellinek.nl/

Op de middelbare school van dochter hebben wij een drugsvoorlichting van hen gehad. Toen werd verteld dat zij echt aanraden om in jouw geval te bellen. Het is heel laagdrempelig.

alarm

alarm

19-10-2010 om 16:17

Er is een e-mail met ons probleem gestuurd via de site van jellinek.nl.Volgens de site krijgen we binnen 5 dagen antwoord.Ik hoop hier praktijkervaringen en tips van ouders te lezen.We maken ons zorgen.

Huisarts?

Goedemorgen alarm,

Wat vervelend zo'n probleem thuis. Ik heb geen persoonlijke ervaring als ouder van een tiener wel in de familie. Toen een tiener in de familie erg nerveus deed en veel afviel maakte de huiarts het cocaine probleem bespreekbaar, doorverwijzing was toen een tweede stap.

Misschien aansturen dat je tiener zelf met de huisarts praten vanwege de fysieke klachten die jij ziet?

Mariel

Test

Hebben ze in NL niet een huistest bij de drogist zoals hier in de VS? Voor de meest voorkomende drugs zeg maar.

alarm

alarm

20-10-2010 om 07:46

Huisarts

Ons kind ziet geen probleem,wij zien wel een probleem.Dit kind krijg ik dus niet naar de huisarts.

Sarcas

Sarcas

21-10-2010 om 15:07

Mentor

Thuistesten zijn makkelijk te krijgen. Urine van een 17-jarige onwillige puber niet.

Contact met school gehad? Zijn de schoolresultaten slecht? Wat vindt de mentor?

S.

alarm

alarm

21-10-2010 om 18:07

Mentor

Klopt,gaat nooit lukken,om urine van een onwillige puber te krijgen.School:kind is dit schooljaar niet overgegaan.Mentor is maar 1 dag aanwezig,Zij omschrijft kind als aanwezig typje wat helaas niets uitvoert.Kind is maar twee x twee uur op school,de rest is momenteel stage.Nadeel in deze is ; kind zit op MBO ,wat betekend weinig toezicht en veel eigen verantwoording.Funest voor dit kind.Stage gaat redelijk.

WillyO

WillyO

23-10-2010 om 00:14

Pratenpratenpraten

Blijf in gesprek zou ik zeggen, heeeeel lange adem heb je nodig. Probeer zelf zo veel mogelijk te weten te komen over drugs en bespreek dit met je kind. Keer op keer. Hou hem goed in de gaten. Waarheen verdwijnt ie stiekem?? Probeer hem een tijdje thuis te houden. Persoonlijk ben ik tegen huisarrest maar in dit geval zou ik het toch proberen. Leer hem ook dat jullie niet gek zijn en de symptonen dus wel degelijk herkennen. Hij kan jullie niet voor de gek houden toch?
Ik zou toch eens een verslavingszorginstelling bellen of mailen voor info.

Heel veel sterkte en hou van je kind.

Alarm

Alarm

23-10-2010 om 08:52

Praten

Praten over drugs doen we regelmatig.Ze heeft inmiddels toegegeven dat ze soms een blowtje rookt.Het kan volgens haar geen kwaad.De enige manier om het te laten stoppen is haar opsluiten.Dat gaat niet.Dus moeten we er op vertrouwen dat ze niet doorslaat en verslaafd raakt.Volgens de jellinek is het op deze leeftijd redelijk normaal dat jongeren experimenteren met drugs.Ben ik het wel mee eens,maar het gaat wel ten koste van school en stage.

rubens

rubens

26-10-2010 om 10:01

Bewijzen

Dit is niet eenvoudig,want jouw vermoedens moeten bevestigd worden door bewijs.Als hij/zij ontkent dat ze ook maar iets met drugs heeft te maken,zal het moeilijk worden.Je kan natuurlijk vragen of er een test mag afgenomen worden bij de huisarts,maar daar moet toestemming worden voor gegeven door je kind zelf.
Er zijn twee mogelijkheden waarmee ze op de proppen kunnen komen:
Ze gebruiken drugs,maar willen geen test omdat ze zogezegd teleurgesteld zijn,omdat je hen niet vetrouwd of ze willen geen test omdat hun gebruik dan aan't licht komt.
Of ze gebruiken géén drugs,maar willen geen test omdat je hen maar moet leren vertrouwen of ze stemmen toch toe omdat ze nergens voor hoeven te vrezen.
Best moeilijk...het beste lijkt me nog altijd zorgen voor bewijzen.Ga zijn doen en laten wat meer na,zie of je geen drugs vindt ergens en dan kan je hem/haar ermee confronteren.Dan sta je sterker in je schoenen.

Drugs of geen drugs

Je geeft aan dat het niet goed gaat op school met je dochter, en dat ze zich anders gedraagt dan je van haar gewend bent.
Dat lijkt me genoeg reden om eens goed met haar om tafel te gaan zitten. Het woord drugs hoeft daarbij niet eens te vallen.
ZIJ kan wel vinden dat er geen probleem is, JULLIE vinden dat wel. Dus haar dat voorleggen, plus van haar verlangen dat ze naar de huisarts gaat, lijkt me een redelijke stap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.