Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-01-2010 om 09:11
ik had een gesprek met wat vrouwen (moeders) over of je aan je puber(dochters in ons geval) vertelt over je eigen sexueel verleden?
Vertel je wanneer je je eerste sexuele ervaring had, hoe dat was, vertel je of je meerdere sexuele relaties hebt gehad?
Of is dit alles gewoon prive?
Of schaam je je ervoor en wil je niet dat je kind het weet?
Of wil je je kind waarschuwen, voor negatieve en/of onoverdachte acties, gebruik je dan je eigen ervaring/acties uit het verleden?
Zelf ben ik hier niet helemaal uit...Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken?!
02-02-2010 om 21:46
Tihama
Alleen het verschil is dat ik het helemaal niet erg vind dat ik dit onderwerp inderdaad niet tot in details wil bespreken. Schaamte is een groot woord maar ik ben met een zekere preutsheid niet ontevreden en vind dat ook niet misstaan. Ik vind het dus niet echt nodig om over die schaamte heen te komen.
Ik weet dat ik niet enorm ruimdenkend ben hierover maar dat is niet minder valide dan er wel ruimdenkend over zijn.
Maylise
04-02-2010 om 13:14
Killer
Carmen schreef:
“Ik mis je columns!!!”
Ik ook!!!
Maylise schreef:
“in die redenatie zitten wat mij betreft een aantal hele kromme punten die rechtgezet moeten worden”
Oei! Nogal ja. En dat bevestigt mijn idee dat je, desnoods wat geforceerd, over de dingen moet praten, anders kom je niet achter dit soort ernstige misvattingen.
“Natuurlijk heeft seks iets beladen voor veel mensen”
Het is een feit. Maar is het ‘natuurlijk’? Is het natuurlijk dat iets dat zo’n prominente plaats in ons leven inneemt omgekeerd evenredig niet bespreekbaar is?
Timaha schreef:
“Ik denk dat dit een vicieuze cirkel vormt.”
Juist! Vandaar mijn subvraag ‘Wat doe je er dan aan?’.
Mimoza schreef:
“Ik vind het fantastisch om te zien”...
Kewl
Ik snap je, dat geeft voldoening!
“hij vindt het erg lastig om tegen zijn vriendengroep in te gaan”
Dan moet je inderdaad ook wel heel stevig in je schoenen staan op die leeftijd. Maar hij snapt het, en daar gaat het om.
Maylise schreef:
“dat is niet minder valide dan er wel ruimdenkend over zijn”
Het gaat er inderdaad om dát je praat, en niet hoe gedetailleerd. Als je kind weet dat de batiks bespreekbaar zijn, en vragen serieus beantwoord of serieus doorverwezen worden, dan zit je goed.
“En dan heb je mensen als mijn man voor wie het heel simpel is in theorie. Als je een werkelijk gelukkig seksleven wilt dan wacht je tot je getrouwd bent. En meer zal hij er nooit over willen zeggen uit angst ze aan te moedigen of dingen te vergoelijken.”
Ja, dat is dus een killer. Daar heb je als kind helemaal niets aan. Maar gelukkig ben jij er dus nog
S.