Lonny
10-04-2012 om 12:15
Vervelende vriendin
Een van de vriendinnen van mijn dochter vind ik een vreselijk kreng.Ik besef heel goed dat mijn dochter zelf de keuze heeft om met haar om te gaan.Maar ze komt ook hier thuis en laat zich soms ook negatief uit over ons gezin.Eigenlijk ben ik zover dat ik haar liever niet meer in huis wil of mee wil laten rijden enz enz.Mijn dochter pikt alles wat ze doet en zegt,maar ik krijg er moeite mee.
Nu weer iets gebeurt,ze heeft zich bezeerd,hier in huis,doordat ze zelf niet uitkeek.Dan plaatst ze dat op hyves,draait het zo dat mijn dochter haar pijn gedaan heeft en vervolgens lees ik daaronder een negatieve reaktie van haar moeder.Ik weet niet hoe ik moet reageren.Ik ga geen gesprek aan met die moeder,geen behoefte aan.Maar ik heb ook geen zin om nog samen met dat meisje aan tafel te moeten zitten.Hoe zouden jullie dit doen?Alles maar laten gebeuren voor je dochter?

Puck
10-04-2012 om 12:31
Tja simpel
Vriendinnetje zelf aanspreken? Lijkt me erg simpel om eens te vragen waarom ze de dingen op internet verdraaid heeft en dat het niet leuk is als je van iets beschuldigd wordt als je het niet gedaan hebt.

Wilgenkatje-
10-04-2012 om 12:32
Hoe oud zijn ze, je dochter en de vriendin?
Houd het bij jezelf. Zeg tegen je dochter hoe jij je voelt. Maar communiceer ook ooen naar die vriendin, als ze er is . Ik-boodschappen, a la Thomas Gordon

Lonny
10-04-2012 om 14:17
Ja okee
Mijn dochter weet dat ik het niet prettig vind hoe haar vriendin haar behandelt en dat ze ons erbij betrekt,maar zij wil natuurlijk dat ik er niets over zeg.Omdat vriendin dan heel gemeen ruzie gaat maken met haar.Dat is al een paar keer gebeurd,maar het komt steeds goed.Mijn dochter en de vriendin zijn beide 17.Nog wel een echte puberleeftijd.Aan de andere kant zie ik andere vriendinnen wel anders reageren.Het is gewoon een meisje bi jwie alles moet gaan zoals zij het wil,is het niet zo dan reageert ze daar heftig op.Bv halen we ze op ,is ze boos dat het te vroeg is.Als de meiden opgehaald worden bepaald degene die rijdt het tijdstip.Andere vriendinnen waarderen het feit dat ze geen taxi hoeven te betalen.Als ze uitgaan en ze heeft het niet naar haar zin,dwingt ze om te bellen om eerder opgehaald te worden,als diegen het dan niet doen,dan scheld ze ook over de ouders op twitter facebook enzo.Dat vind ik geen fijn gedrag.Dus ik wil haar niet meer meenemen,maar dan heeft mijn dochter een vreselijke ruzie.Dat heeft ze zo en zo als ik haar aan zou spreken.

Rode krullenbol
10-04-2012 om 14:47
Ruzie lijkt mij nu juist de oplossing
Uit ervaring weet ik, dat tirannieke ´vriendinnen´ mij doodgemakkelijk weten om te toveren in een ware huistiran. Indien mijn dochter met een dergelijke bullebakvis zou verkeren, dan zou ik te pas en (vooral ook) te onpas naar haar een zeer breedsprakig, wollig geformuleerd, maar desondanks glashelder betoog afsteken over de zinloosheid van het zich krommen onder het juk der dwingelandij. Daarmee betaal ik de zogenaamde vriendin met gelijke munt terug. Indien nodig wissel ik ook nog wel een woordje met de betreffende hittepetit.

Puck
10-04-2012 om 14:52
Dan maar ruzie
Als de dingen die jij noemt je ergeren en er niet op een normale manier met de Diva over te discussieren valt dan is dat jammer: dan maar ruzie.
Ik zou toch echt het gesprek aangaan en dan zoals bromvlieg zeg: bij jezelf houden en niet beschuldigend overkomen.
En tja, sommige types zijn onverbeterlijk en dan kun je gewoon stoppen met ophalen etc. Dan maar ruzie.

Dendy Pearson
10-04-2012 om 21:20
Zo'n figuur
komt er bij mij gewoon niet meer in. Mijn dochter had zich ook zo'n draak als vriendin aangemeten. Een verschrikking was het. Kwam hier vaak en bepaalde dan ook meteen de sfeer hier in huis. Na wat incidenten komt ze hier niet meer binnen. Dochter gaat nog wel met haar om buitenshuis. Ik wil een vriendschap ook niet verbieden, maar dochter weet wel heel goed wat ik van dat grietje vind.
Dendy

Rode krullenbol
11-04-2012 om 18:52
Niet slechts zinloos
Het is niet alleen zinloos om je te krommen onder het juk der dwingelandij; het is ook kwalijk. Voor je het weet, leven we met z´n allen in de omgekeerde wereld.