Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Danielle1

Danielle1

06-03-2020 om 16:22

Vraagje einde puberteit

Ze zeggen altijd dat de puberteit duurt tot 18 jaar. Is dit dan het einde van het pubergedrag of kan dit nog langer duren?

Guera

Guera

06-03-2020 om 16:30

Niet perse

Sommige volwassenen gedragen zich ook puberaal dus geen garanties.....

Lou

Lou

06-03-2020 om 16:47

Ja tuurlijk

Vanaf je 18e verjaardag vertoon je plotseling geen pubergedrag meer. Logisch.

Mijntje

Mijntje

06-03-2020 om 18:43

Kan

Sommige mensen vertonen nooit of amper pubergedrag, of houden er nooit mee op of blijven er mee doorgaan vanaf de peuterleeftijd, de zgn peuterpubertijd.

Mijntje

Mijntje

06-03-2020 om 18:47

overigens

ik wacht ook met smart tot die van mij (15) is uitgepuberd en eindelijk verstandig wordt Maar ik denkt dat het te maken heeft tot die hersens een keer zijn uit ontwikkeld. Dat duurt bij jongens vaak wat langer dan bij meisjes, tot wel 25 jaar...
Dus die van mij nog 10 jaar

Pirata

Pirata

06-03-2020 om 19:14

Ja, mijn zoon is bijna 18 en ik merk aanzienlijke verbetering (op onderdelen). 😊
Maar het verschilt nogal van persoon tot persoon, zijn even oude vriendin zit er nog volop in.

zebra

zebra

07-03-2020 om 11:03

geen ervaring

want we hebben eigenlijk nooit te maken gehad met echt pubergedrag, hooguit wat meer in zichzelf gekeerd. Maar ik heb wel van een moeder gehoord dat haar zoon op 19 jarige leeftijd nog steeds pubergedrag vertoonde, al schijnt hij nu, bijna 21 jaar, inmiddels zijn wilde haren wel kwijt te zijn

Kennis

Een kennisje van me heeft een dochter die pas pubergedrag ging vertonen toen ze een (fout) vriendje kreeg. Toen was ze 19 of zo.

rode krullenbol

rode krullenbol

07-03-2020 om 11:15

Mijn tip

Er bestaat zoiets als de verlate puber.

Dat betreft nog wel eens jongeren die niet eerder de kans hebben gekregen zich los te maken van hun ouder(s), maar daar pas op hogere leeftijd aan toe komen, nadat ze jarenlang de moed daartoe hebben zitten/lopen verzamelen.

Rode krullenbol

Ik zei tegen zoon

Toen hij vorig jaar twintig werd dat ik nu geen puber gedrag meer verwachtte omdat hij geen tiener meer was.
Ach heb niet te klagen,hoor, 2 redelijk makkelijke pubers met natuurlijk hun streken en dwarse gedrag maar verder viel t mee.

Janeway

Janeway

07-03-2020 om 15:31

veel langer....

Wow dat zou mooi zijn.. Hoppa 18 jaar geen gek gedoe mee.. Helaas helaas werkt het niet zo. Dochter van 21 is nu net pas er doorheen. Ze had er wat tijd voor nodig. De bijna 18 jarige hier in huis daar weet ik niet van wanneer zijn pubertijd begonnen is of geëindigd. Maar die is er tot nu toe zo makkelijk doorheen gerold. Dochter van 15 is andere koek.. maar minder heftig dan haar oudere zus.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-03-2020 om 08:49

17 jaar

Hier een 17-jarige die niet meer met haar ogen rolt, maar nog wel bijzonder overdreven kan reageren in spannende tijden. Over een paar maanden doet ze examen, ik bereid me nu al voor op hysterische toestanden.
Eind van het jaar wil ze op kamers zitten, ik merk dat wij daar met zijn allen best aan toe zijn.
Ze is helemaal niet zo vervelend, maar zo’n bijna-volwassene die alles beter denkt te weten is best irritant soms😅

Dendy

Is jouw puber niet bang dat ze door het coronavirus geen examen kan doen? Hier start de 16e het 3e schoolexamen en de pubers vragen zich af of dat wel door gaat.

Adelaide

Adelaide

08-03-2020 om 10:15

Tuurlijk gaat dat door

Het is heel makkelijk om de kinderen wat verder uit elkaar te zetten, in verschillende ruimtes, waardoor ze elkaar tijdens het examen niet besmetten. Heb je wel wat meer surveillance nodig, maar dat is op te lossen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-03-2020 om 16:31

Sydney

Nee, Corona is hier niet bepaald het onderwerp van gesprek. Ook op scholen niet echt.
Gelukkig maar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.