Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ivana

Ivana

05-10-2011 om 12:09

Vriend van dochter komt niet ... ik krijg de schuld

Bij ons thuis : man, vrouw, zoon en dochter zijn er wat regels. Zoals dat onze dochter van net 16 jaar op zondagavond thuis blijft. Verder gaat ze iedere avond naar haar vriend toe (van 21 jaar) en van vrijdagavond tot en met zondagmiddag verblijft ze bij hem. Nu was het afgelopen zondagavond zo dat haar vriend opbelde dat hij al had afgesproken met iemand anders en vergeten was dat onze dochter thuis moet blijven op zondagavond, (dan zou hij naar haar toe komen) zei hij. Nu is mijn dochter boos op mij, want het mijn schuld dat ze op zondag thuis moet blijven en de reden dat hij niet graag bij ons komt, is dat hij gewend is om een vrij leven te hebben en moeite heeft met dat er regels bij ons thuis zijn. Wat mag of kan ik tegen mijn dochter zeggen vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou zeggen

Vriend is 5 jaar ouder, dus die mag ook 5 jaar meer.

koentje

koentje

05-10-2011 om 13:43

Daar

zou ik helemaal niet op reageren... ik zou moeite moeten doen haar eigenlijk niet uit te lachen.
Maar welke regels vindt de vriend van je dochter zo'n drama dat hij daarvoor thuisblijft?☺
Wat me ook opvalt in het verhaal is dat jouw dochter en haar vriend dus dagelijk bij elkaar zijn; ervan uitgaande dat ze overdag iets te doen hebben aan werk of opleiding vind ik dat nogal klef en ongezond eigenlijk. Ze hebben dus nauwelijks tijd voor andere contacten, tenzij ze samen ook anderen zien.
Misschien vind vriend dat eigenlijk ook en heeft hij daarom een afspraak op zondag gepland met iemand anders.

koentje

koentje

05-10-2011 om 13:46

Dirksmama

je reageert helemaal niet op de vraag van ivana. De vraag gaat niet over waarom vriend meer of minder mag; de vraag gaat over wat ze tegen dochter moet zeggen wat betreft de beschuldiging dat het haar schuld is.

Tirza G.

Tirza G.

05-10-2011 om 14:08

Natuurlijk

is jouw dochter boos op jou. Verplaatste agressie. Ze zou namelijk boos moeten zijn op haar vriend, die toch inmiddels wel zo ongeveer zou kunnen wéten dat ze op zondagavond thuis moet zijn.
Ik zou denk ik willen dat hij wat meer over de vloer kwam. Zes avonden bij hem, eentje bij jullie vind ik niet echt evenredig verdeeld.
En natuurlijk zijn jullie stomme ouders met suffe regels. Maar ja, als hij dan zo ontzettend volwassen is dan snapt hij dat ongetwijfeld.

Tirza

Maar koentje

Ik zou alleen maar dat tegen dochter zeggen, en die hele beschuldiging totaal negeren. Om te voorkomen dat ik haar zou uitlachen, vermoed ik.

Fiorucci

Fiorucci

06-10-2011 om 06:58

Ja vind ik ook

Ik zou niet eens gaan op die beschuldiging.

Andie

Andie

06-10-2011 om 16:42

Andere regels?

Natuurlijk is je dochter nu boos,want jullie zijn degene die de regel,thuisblijven op zondagavond,vast hebben gelegd.Misschien had haar vriend er rekening kunnen mee houden,misschien heeft hij er niet echt bij stilgestaan of misschien wil hij er eens even alleen tussenuit?Je dochter gaat elke avond van de week en een gans weekend naar hem toe?Hoe komt dit?Ik snap niet goed waarom hij niet vaker langs kan komen.Als je't mij vraagt hebben jullie net géén regels,want een meisje van net 16 heeft toch tijdens de week wat te doen voor school of niet?Waarom er dan wordt verboden om zondagavond weg te gaan is me een raadsel.Ik kan hier echt effe niet goed volgen.
Onze tweede dochter was ook nog jong (15 ongeveer)toen ze haar, ex-vriend ondertussen,leerde kennen.Hier was er helemaal geen sprake van tijdens de week naar vriendje te gaan,want de studies gingen voor.Om beurten gingen ze na een tijdje bij elkaar tijdens de weekends en dat heeft zoiets van een vier jaar geduurd en verliep prima.Uiteindelijk kwam hij hier wonen en nu nog eens vier jaar later zijn ze uit elkaar.
Misschien kan je met je dochter afspreken,dat ze elkaar wat minder zien tijdens de week en dat je haar op zondagavond wel eens laat weggaan?Bespreek het met haar,want eigenlijk vind ik dat je haar een beetje teveel vrij laat tijdens de week.Misschien denkt ze wel van...wat maakt die ene zondagavond dan ook nog uit!

Regels

Ik vind dat je je dochter genoeg los laat en dat die ene zondagavond geen regel is waar je dochter over moet vallen. Ik wil je niet veroordelen, maar ook ik vind dat ze erg veel bij haar vriend is. Dus ik denk idd dat je de regels iets mag bijstellen. mss om de dag: di- do- za en zondag? en dan niet ieder weekend logeren, maar om de week ofzo? En dan vind ik het nog veel voor een meisje van 16. Sorry, ik wil je nogmaals niet veroordelen, maar ik geef je dit als tip.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.