Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-04-2012 om 20:07
... Het is raar maar waar: onze dichter van 16 heeft sinds 1 jaar en 4 mnd een vriend die veel ouder is dan zij. In het begn kwam hij nog wel eens bij ons(maar dat ging vanaf dag 1 al moeizaam, hij moest toen overgeven) maar nu komt hij helemaal niet meer bij ons thuis, daar heeft ie geen zin in zegt ie. Nu wil ze alleen met hem op vakantie. Dat vind ik helemaal niks. Iedere dag zit ze bij hem en het hele weekend slaapt ze daar. Zo gaat de relatie wel heel eenzijdig. Ik wil haar niet met hem mee laten gaan. Maar hoe ga ik dat zeggen met een beetje tact graag, want ze is een leuke (te) lieve gezellige meid, maar 16 is een rare leeftijd en ik ben bang dat ze dan gaat weglopen!? Daarbij heeft ze geen geld, want van dat kleine bijbaantje kan ze haar ticket niet betalen. Maar dan krijg je het dat hij het dan misschien betaald en wordt ze nog afhankelijker.Als ik de kwaaie pier moet zijn om de veiligheid van dochter okay. Maar ik ben bang dat dit geen goeie gevolgen heeft. Ook is het zo dat een 16 jarige die mee reist met een 22 jarige een brief van ouders mee moet hebben om aan te tonen dat wij hiermee akkoord zouden gaan. Ik heb gehoord van andere ouders dat daar niet om gevraagd wordt?! Nee ik vind dat hij veel te weinig respect heeft voor haar leven en dat het veel te eenzijdig is: kortom dat alleen gedaan wordt wat hij wil. Wie heeft er een goeie oplossing of een idee hiervoor om dit aan te pakken.
03-04-2012 om 20:17
Vanny,
een paar draadjes naar boven stelt Karin dezelfde vraag.....ook haar dochter is 16, alleen heeft zij sinds 1 jaar en 3 maanden een vriend die niet meer bij haar thuis wil komen. Bijna gelijk verhaal
Lees ook eens de reacties, die toen zijn gegeven....misschien kun je daar wat uithalen
03-04-2012 om 20:30
Jade
Ja klopt daar zijn alleen meningen, niet hoe ik het zaal zeggen of een idee hoe hiermee om te gaan?
04-04-2012 om 00:39
Vanny
Ik vraag me af waarom komt hij niet meer bij jullie thuis?.
Bij mij gaan bij dit ((In het begin kwam hij nog wel eens bij ons(maar dat ging vanaf dag 1 al moeizaam, hij moest toen overgeven) maar nu komt hij helemaal niet meer bij ons thuis, daar heeft ie geen zin in zegt ie.))) alle alarmbellen rinkelen!. Heeft de vriend van je dochter misschien een angststoornis?. Doen ze samen wel dingen buitenshuis?. Vraag dat eens aan je dochter.Of heeft hij daar ook geen zin in. Komt die vakantie van haar af of wil hij dat?.
04-04-2012 om 21:51
Jazeker
Maar ik wist niet dat dat de bedoeling was. Dze vriend heeft zijn hele leven tot nu 22 jaar met zijn moeder gewoond en verder geen familie en zeker geen familie verplichtingen. Moder werkte full-time dus vanaf dag een moest hij alles zelf doen. Vanaf de dag dat hij zelf kon eten, moest hij dat doen in zijn eigen kamer en dat is altijd zo gebleven. Zo op zichzelf geconcentreerd, dan is het waarschijnlijk zo dat hij denk dat ie alles naar zijn hand kan zetten?