Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
janny aukema

janny aukema

28-06-2012 om 20:30

Vrienden

Mijn zoon is 15 jaar en had een leuk vrienden ploegje opgebouwd.eindelijk hij had eerst erg weinig vrienden.Nu na paar maanden doet het groepje ineens negatief tegen hem en willen hem niet meer in de groep..mijn zoon wil wel alles doen om erweer bij te mogen horen..hij vind het heel erg dat hun nu zo tegen hem doen..het raakt hem echt..ik wil me er niet mee bemoeien maar zou graag zijn vrienden erop willen aanspreken wat ze iemand aandoen door zo te doen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pubers

Het is moeilijk om de situatie zó vanaf hier met zo weinig informatie goed in te schatten. Wat ik wel weet is dat ermee bemoeien (ze aanspreken daarop)door jouw als ouder w.s. de situatie alleen maar erger maakt. Niet zo 'cool' dat jij je ermee moet bemoeien, kan hij dat zelf niet zullen ze denken...'moederskindje' zal de indruk zijn.Pubers zetten zich juist af tégen ouders, dat is een normaal proces...Gebeurd dit op school? Misschien kan school iets doen? Negeren is ook een vorm van pesten....
Hebben ze daar een pestprotocol?
groeten albana

Niet aanspreken

Wat rot voor je zoon dat zijn vriendengroep hem links laat liggen. Je schrijft dat hij alles wil doen om erbij te mogen horen. Kijk uit dat hij door hen niet gebruikt gaat worden voor rottigheid door zijn verlangen om erbij te horen. Beter geen vrienden dan vrienden die je in moeilijkheden brengen of je als voetveeg gaan gebruiken. Misschien moet je zoon proberen het los te laten en afstand te nemen. Uitstralen dat je er heel graag bij wil horen kan averechts werken. En zolang hij zich op zijn oude vriendengroep richt, richt hij zich niet op het maken van nieuwe vrienden. Misschien worden de banden weer aangehaald als je zoon ze even laat. Zo niet, dan zijn ze hem ook niet waard. Zulke vrienden wil je toch niet voor je zoon? Als er met deze groep geen verbetering in zit probeer hem dan te stimuleren andere vrienden te gaan zoeken. En zeker niet deze jongens aanspreken, ik snap dat je ze wil laten weten wat ze teweegbrengen, maar daar doe je je zoon meer kwaad dan goed mee.

skik

Niet aanspreken

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: niet aanspreken die vrienden. Hoe lastig het ook is om van de zijlijn mee te kijken, en alleen maar dat... Je helpt er je zoon waarschijnlijk niet mee. Hij zal het toch zelf moeten leren om met dit soort dingen om te gaan en ze op te lossen. Kun je hem niet helpen zelf met de vrienden in gesprek te gaan? Zo kan hij erachter komen of en wat de reden is dat ze hem links laten liggen?

En ik zou hem aanraden vooral bij zichzelf te blijven en niet te gaan bedenken hoe zij zouden
Willen dat hij zich gedraagt zodat hij er weer bij zou mogen. Maar ja, dat is makkelijk gezegd voor een puber..

Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny

tonny

30-06-2012 om 09:16

Niet aanspreken

de tijd waarin je je direct met zijn vrienden kon bemoeien is voorbij, al een aantal jaren trouwens.

Richt je op je eigen kind en wat je hem aan tips kunt geven. Dat het je verdriet doet te zien hoe de situatie zich heeft ontwikkeld op dit moment is heel begrijpelijk. Succes ermee!

Pearl

Pearl

30-06-2012 om 10:04

Niet aanspreken.

Eens met mijn voorgangers: niet deze "vrienden" erop aanspreken, je maakt het dan alleen maar erger....ik begrijp je reactie (been there), maar ik zou het toch maar niet doen....

Voor jouw zoon is het zaak niet alles te willen doen om erbij te willen horen (hoewel het een begrijpelijke reactie is). Misschien dat hij uit kan vissen waarom ze zo tegen hem doen...

Tirza G.

Tirza G.

01-07-2012 om 15:38

Nou........

Even een klein beetje anders. Misschien niet de hele groep aanspreken, maar eentje. Misschien zit er 1 kereltje tussen die in dezelfde straat woont, of waar hij mee op school gezeten heeft, of op dezelfde sport. Met een groep begin je niks, maar één kind kan wel verschil maken. Voor de rest sluit ik me aan bij voorgaande posters. Je zou de Noordzee leegzuipen om ze te helpen, maar dat heeft gewoon geen enkele zin. Hij moet dit zelf doen.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.