Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
franmi

franmi

24-03-2020 om 07:36

Vriendin zien

Toch nog een vraagje over corona. Had gisteren met mijn zoons een discussie over hun vriendin zien tijdens deze rare weken.

De vriendinnen van de 3 jongens kwamen hier tot gisteren nog over de vloer. Bleven slapen of ze waren bij hun vriendinnen.

Mag dit nu nog. Je mag toch nog met 3 personen op bezoek bij iemand. Ik vind het lastig. Onze dochter woont met haar vriend en zoontje ook bij ons in.

De jongens weten ook niet zo goed waar ze nu verstandig aan doen. 2 Jongens wonen door de week in een studentenhuis, maar zijn weer naar huis gekomen, omdat ook hun baantje in de kroeg er niet meer is. Thuis kunnen ze geld besparen

Neem aan dat meer mensen hier tegen aan lopen

Huisgenoot

Huisgenoot

24-03-2020 om 08:06

Samen in twee huizen

Wat wij doen: we beschouwen elkaar als huisgenoten, verdeeld over twee huizen weliswaar. Als iemand ziek wordt blijft ook iedereen in beide huizen binnen. Maar wij zijn met vier mensen in twee huizen dus wel redelijk overzichtelijk. Bij vrienden van mij gaat het over zes "huisgenoten" in drie huizen.

Sociale cirkels

Franmi, misschien kun je met de kinderen sociale cirkels gaan trekken: met hoeveel personen kom je dan in kontakt en hoeveel kontakten hebben die personen en hoeveel denk je dat die personen dan weer hebben. Zo krijg je zicht op wat een eventuele besmetting kan doen.
Met het bordspel pandemie kun je dan weer bekijken wat er allemaal moet gebeuren om het te bestrijden.

Tsjor

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-03-2020 om 10:08

Dat spel....

Wordt nooit meer hetzelfde.

Tamar

Tamar

24-03-2020 om 10:09

Hier

Vriend van dochter woont nu gewoon bij ons in en beschouw ik als deel van de familie. Ze zitten braaf samen over hun computers gebogen en doen huiswerk, en ik doe wat meer boodschappen. Ik zie niet in hoe dat het aantal infecties kan verhogen.

Triva

Triva

24-03-2020 om 11:08

als

ze horen tot de 3 gasten moeten ze 1.5 m afstand houden. Als je ze laat horen bij je gezin mogen ze alleen maar elders naar toe met max 3 en 1,5 m afstand houden. Zo trek je het uit elkaar.

Met bijv co-ouderschap hoor je tot 2 gezinnen maar dan zou ik dus niet ook nog weer 3 anderen gaan uitnodigen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-03-2020 om 11:34

Vriend

Ik beschouw mijn lat-partner als gezinslid, anders zou ik op straat niet naast hem mogen lopen. De kinderen zien het huis van hun vader ook als huiselijke kring (vanzelfsprekend). Met zijn allen bij elkaar zijn we een stel kluizenaars dus ik schat het risico niet zo hoog in. Oudste spreekt nog af met een vriendin, maar dan houdt ze voldoende afstand. Jongste heeft alleen vriendinnen die de deur niet meer uit mogen van hun ouders.

Huisgenoot

Huisgenoot

24-03-2020 om 11:39

Phryne

Ja bij ons gaat het ook om een latrelatie. Hem dan beschouwen als gezinslid geeft weer een hele nieuwe dimensie aan de relatie zeg maar 😊

Tamar

Dan is je sociale cirkel toch beperkt tot je gezin, met één uitbreker, dat ben jij. Als ze naar de ouders van het vriendje gaan komt er een sociale cirkel bij. Dan ligt het er weer aan hoeveel mensen nog kontakten hebben met derden.

Tsjor

Fatima

Fatima

25-04-2020 om 10:46

Blijven zien

Mijn vriend en ik blijven elkaar gewoon zien en komen dus ook in elkaars huizen. Wel houd ik in zijn huis 1,5 meter afstand van zijn gezin en andersom hij ook bij mijn gezin.
Als we verkouden zijn of andere klachten hebben, doen we dit niet en blijven we beiden thuis. Wanneer we bij elkaar zijn, zijn er ook max 2 andere mensen op bezoek en meestal ben ik dan de enigste.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.