Lema
26-03-2018 om 23:20
Vriendje uit het buitenland komt over.
Mijn dochter van 15 heeft via internet een vriendje (16) leren kennen uit het midden-oosten. We zijn daar voor een week geweest voor een kennismaking omdat ze hem natuurlijk heel graag in het echt wilde zien. Ik heb toegestaan dat ze in één bed mochten slapen. Daar heb ik nu spijt van. Nu blijkt ze echt verliefd. Hij heeft een paar weken later een ticket gekocht en blijft 2 weken bij ons, terwijl mijn dochter gewoon naar school moet. Deze zomer willen ze zelfs dat hij twee maanden komt. Ik zie dat niet zitten. Ben ook bang dat hij straks elke vakantie komt en wij niets met ons gezin kunnen doen. Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan.

Jackie
30-03-2018 om 12:16
o.t.
Het is nooit de ideologie die schadelijk is maar de mensen die de ideologie misbruiken. In die zin is geen enkele ideologie gevaarlijk. Als je toch wilt 'meten' moet je kijken naar de geschiedenis en welke mensen een bepaald gedachtegoed aanhingen en in hoeverre welke ideologie zich laat misbruiken. Het communisme ("alles eerlijk delen") komt op eerste gezicht onschuldiger over dan het fascisme ("ons volk is beter") maar misschien schuilt daar juist daarom een groter gevaar?

Ad Hombre
30-03-2018 om 12:54
Jackie
Inderdaad. De ideologie moet daarom beoordeeld worden op de mate waarin hij het beste (of het slechtste) in de mens naar boven brengt.
Op het eerste gezicht lijkt het communisme vriendelijker dan het kapitalisme, maar in de praktijk pakt het veel rampzaliger uit. Daarom zou je kunnen zeggen dat het gevaarlijker is dan het fascisme.

Pief
30-03-2018 om 15:46
voedingsbodem
Het gevaar zit hem niet in de ideologie, maar in de omstandigheden waarin de ideologie gedijt. In Nederland is het communisme nooit groot geworden door de relatieve welvaart en de waarde die we al eeuwenlang hechten aan vrijheid van geloof. Maar in Rusland gingen de mensen dood van de honger. In de jaren voordat de nazi's groot werden in Duitsland was er veel onvrede over de afwikkeling van de Eerste WO en ook veel armoede. Dus het gaat niet over de inhoud van de ideologie, maar om de voedingsbodem waarop deze terechtkomt.

Ad Hombre
30-03-2018 om 15:51
Drietje
Dat zal er zeker ook mee te maken hebben. Duitsland, China en de SU waren al in een deplorabele staat toen de ideologie toesloeg. Maar dat heeft meer te maken met de vraag of een ideologie aanslaat of niet, niet met de gevolgen als hij eenmaal aan de macht is.

linda75
30-03-2018 om 16:08
jeetje wat een verhaal
Ik ben weer bij wat betreft de geschiedenis maar goed na mijn idee gaat de topic hier ook niet over maar meer om het feit dat ts met handen in het haar zit met een puberdochter die verliefd is op een jongen die ws andere ideeën heeft bij de liefde. nl dienstplicht ontduiken.
Hij slaat en schopt en boert.. dat zou al rede no 1 zijn voor mij om mijn dochter te beschermen en hem terug op het vliegtuig te zetten. je dochter zal boos zijn zo niet razend.. maar je handel nu uit dochterbelang..
Ik moet eerlijk zeggen. mijn zoon chat ook via internet met twee kinderen uit Brazilië, een broer en een zus.. en we hebben wel eens voor de grap gezegd... leuk adresje voor als we ooit eens naar Brazilië willen.. zoonlief zei meteen.. jaaa zullen we erheen gaan...

damesbril
01-04-2018 om 08:34
dienstplicht
"We weten dat hij op z'n 18e uit de opvang moet en op eigen voeten moet staan en de 2-jarige dienstplicht op hem wacht. Daar wil hij onderuit komen".
Waarom wil hij onder de dienstplicht uit?
Vanwege veiligheid?
Ik zou mijn kind nooit om die reden laten gebruiken.
Ze is vijftien!
Je faciliteert iets wat je nooit op die leeftijd moet toestaan.
Iemand die zich zo gedraagt zou er bij mij thuis niet inkomen.
Laat ze contact houden via internet, maar meer niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.