Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Janna

Janna

10-02-2017 om 10:34

waarom je brugklasser een iphone 6 of 7 geven?


Mari

Mari

08-02-2019 om 16:17

neerbuigend Yanea?

Kom je argumenten te kort? water en brood, waar heb je het over? Prima toch als kind er zelf voor wil werken of er zelf voor kiest. Ik geef alleen maar mijn keuzes in mijn opvoeding aan. Maar ik vraag me nog steeds af wat de reden is om een kind van twaalf een mobiel van 700 E te geven. Het enige antwoord dat ik van jou krijg is of weer aanvallen op woorden die ik niet gezegd heb of 'ze willen video's on demand'.

Yanea

Yanea

08-02-2019 om 17:18

Video on demand

Waarom is die reden niet goed genoeg?
Jij wil whatsapp, dat is nou ook niet bepaald een eerste levensbehoefte.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-02-2019 om 17:28

Nounou wat een geruzie

Frustraties ontstaan als je veel verwacht /ongeduldig bent. Dat wordt in de hand gewerkt door de voortschrijdende communicatietechniek waarmee steeds meer mogelijk is. Of ongeduld en haast fijne verworvenheden zijn, lijkt me niet.

Perse het beste willen hebben - het is een keuze. Of duurder altijd beter is, dat kan verkeren.

Hoezo zijn in demand video's onmisbaar trouwens ? Dat iemand wil kunnen appen snap ik wel. Ik ben ook zo'n persoon die zonder abonnement op een prepaid telefoon appt. Of whatsappen een eerste levensbehoefte is - hm ik denk anno nu voor velen wel.

Mari

Mari

08-02-2019 om 17:37

nou Yanea

Wederom: app: goedkoper, groepsapp klas, magister, foto's bord. Nee je kunt het niet eten maar het is onontbeerlijker dan video on demand. Ik vind het een mank gaande vergelijking die mij voorkomt of het for arguments sake wordt gemaakt. Nogmaals: hier gaat voor mij de vergelijking met 10 uur gamend kind van vriendin op. Vriendin die zegt: nou jullie kinderen lezen toch ook een boek? Hm, ja tuurlijk klopt ook, kind is ook gefixeerd in een andere wereld. Klopt ook weer helemaal niet: een boek lezen is een hele andere dynamiek dan per se moeten gamen.
Ik snap van jou dat video on demand voor mensen genoeg reden kan zijn om kinderen van 12 een phone van 700 E te geven. Daarmee geef je dus een antwoord op mijn vraag. Ik vind het zelf een weinig inhoudelijk antwoord en vraag me ook af of het echt de enige reden is. Ik geloof dat namelijk niet. Ik denk dat status bijvoorbeeld ook een rol speelt. Of peer pressure. En dat kan natuurlijk, een valide iets in de puberwereld. Ik vind het dan jammer als dat niet in de discussie meegenomen wordt.

Blijft dat ik een mening over mag hebben over een in de schoot werpen van dure zaken op een jonge leeftijd (ik heb het dus over als een kind zelf meebetaalt omdat ze het per se wil) en daar vorm aan geef in de opvoeding van mijn kinderen. Dat jij daar neerbuigend van maakt lijkt me een vorm van projectie.
Ik heb geen zin meer om te discussiëren met iemand die mij aanvalt op niet gezegde woorden, (en als ik dat weerleg dat maar negeert en doorgaat iets te zoeken en te peuren) begint over 'neerbuigend' en 'op water en brood' waar ik alleen maar inhoudelijke argumenten heb aangevoerd. Dus ik laat het hierbij vwb reacties aan jou. Fijne dag verder

Mari

Mari

08-02-2019 om 17:38

woord weggevallen

ik heb het dus over als een kind zelf meebetaalt omdat ze het per se wil

moet zijn

ik heb het dus niet over als een kind zelf meebetaalt omdat ze het per se wil

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-02-2019 om 22:21

Foto's van het bord

Een zwager van ons geeft les op het MBO. Hij wordt moedeloos van leerlingen die nauwelijks meedoen en voor ze de klas verlaten even gauw een foto van het bord maken. Je neemt echt meer informatie op als je meeschrijft/tekent met wat er verteld en uitgelegd wordt.

Yanea

Yanea

09-02-2019 om 10:29

Dat is precies mijn punt

Omdat JULLIE whatsapp zinvol vinden, mag dat wel. En omdat JULLIE andere functies over the top vinden, mogen die niet.
Zo hypocriet.

Gelukkig mogen wij zelf bepalen welke smartphone, tablet en laptop onze kinderen krijgen. En hoe vaak we die vernieuwen omdat er nieuwe videokaarten beschikbaar komen of VR er op moet kunnen draaien. En met ons een heleboel andere ouders die zich niets aantrekken van jullie onterechte verheven gevoel.

hier

Mogen de kinderen als ze zo media groep 8 zitten ter waarde van 100 euro een mobiel uitkiezen. Krijgen ze er nog een pre-paid tegoed van een tientje bij. That's it. Willen ze duurder of na 1 of 2 jaar wat anders, dan betalen ze dat zelf. Net zoals ze zelf het tegoed aan moeten vullen.

Inmiddels is kind 4 net zover. Ze heeft een toestel van 115 euro uitgezocht en betaald dus 15 euro bij.
Kind 1 is alweer bijna 18 en is nu -7 jaar na de eerste- sinds een haf jaar bezig aan zijn 3e mobiel, dat is overigens ook al geen dure (want dat vindt hij zonde van zijn geld)

Ze kunnen allemaal doen wat nodig is. En als ze meer willen dan weten ze waar ze eens voor kunnen sparen/werken. Ik heb in al die jaren nog nooit iets gehoord over dat het perse een bepaald merk zou moeten zijn. Blijkbaar zijn mijn kinderen daar niet zo gevoelig voor.

Willem

Willem

04-03-2019 om 21:58

Gevoelig

Enkele jaren terug moest de oudste een Blackberry hebben. En die zat net in groep 7. Voglens mij hadden alle kinderen toen een Blackberry.

Charis

Charis

05-03-2019 om 15:01

Zwart/wit

Yanea, ben jij soms stiekem een van de scriptschrijvers van de Luizenmoeder?

Yanea

Yanea

05-03-2019 om 17:30

Charis

Nee, en ik heb de serie zelf nooit gezien.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-03-2019 om 18:38

Statussymbool

Het is een speciaal soort statussymbool om je kinderen het duurste van het duurste te geven.

De mens blijft een primitief wezen.

Afdankertje

Mijn oudste kreeg hem van haar opa (hij kreeg een nieuw toestel) inclusief een klein abonnement toen ze halverwege groep 8 zat. Nu 2e VO en heeft hem nog. Opa heeft al een nieuw scherm betaald omdat hij was gevallen. En nu zit er alweer een barst in.
Mij middelste heeft hem in groep 8 voor het grootste gedeelte van haar verjaardagsgeld gekocht. Een Nokia dus geen Iphone. Ik hoor haar er verder ook niet over.
16GB is wel het minimale wat je moet hebben aan geheugen, maar meer is beter.
Ik mag binnenkort weer verlengen, op het moment dat er een goede actie komt overweeg ik het te doen en mijn samsung 8 door te schuiven naar de middelste.

Je zou ook kunnen overwegen om een refurbished iPhone te kopen als eerste telefoon. Deze zijn vaak vele malen goedkoper dan een nieuwe iPhone en werken perfect. Als er al iets mankeert zit er vaak garantie op. Ik zou wel checken of de  webshop een refurbished keurmerk heeft, om zeker te zijn dat ze kwaliteit leveren.

(Naam winkel verwijderd wegens reclame)

Ik kreeg zelf een nieuwe iphone 12 vanwege mijn werk en vernieuwing van abbo, heb mijn oude iphone ( 6 ) geupgraded met een nieuwe accu ( de accu ging op het laatst erg snel leeg , kon er net 8 uurtjes mee dien ) en heb deze dooor geschoven naar mijn dochter.

sajbrouwers schreef op 25-02-2021 om 10:14:

Je zou ook kunnen overwegen om een refurbished iPhone te kopen als eerste telefoon. Deze zijn vaak vele malen goedkoper dan een nieuwe iPhone en werken perfect. Als er al iets mankeert zit er vaak garantie op. Ik zou wel checken of de webshop een refurbished keurmerk heeft, om zeker te zijn dat ze kwaliteit leveren.

(Naam winkel verwijderd wegens reclame)

Doe maar niet. De onderdelen waarmee een iPhone wordt gerefurbished komen veelal van bedrijven die werken met kinderarbeid en milieuvervuiling. En alleen omdat een paar mensen in het Westen denken dat ze zo een kwalitatief goed tweedehands mobieltje hebben (zonder “echte” onderdelen) 

Ad Hombre schreef op 05-03-2019 om 18:38:

Statussymbool

Het is een speciaal soort statussymbool om je kinderen het duurste van het duurste te geven.

De mens blijft een primitief wezen.

Merk dit hier ook. Oudste zit in groep 8 waar meerdere kinderen rondlopen met een dienblad van een telefoon... Die ik herken als iPhone 11 of 12. (Van de selfiefoto’s die zij op internet plaatsen) Mijn kinderen zeuren onder meer hierdoor over “dat zij nooit iets krijgen want anderen krijgen veel meer” maar daar ga ik niet in mee. 

Ouders krijgen, of ze het nodig hebben of niet, nou eenmaal een mooi bedrag aan kinderbijslag waar ze zo’n all-in telefoonabonnement al snel makkelijk “op kosten van de overheid” van kunnen betalen. En zo gaat dat ook met merkkleding. 

Ligt er blijkbaar aan waar je woont. Ik herken het niet. Mijn 4 kinderen hebben altijd afdankertjes gekregen. Of een refurbished telefoon en ze doen er ook jaren mee. Dochter in 4 vwo heeft al jaren een refurbished iphone 6. Jongste in groep 8 heeft een samsung s7. Gekregen van zijn oudere broer die van zijn eigen geld een samsung s10 gekocht heeft. En vrienden van mijn jongste hebben geen van allen het nieuwste model telefoon. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.