Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wanneer hoort vriend/vriendin erbij?

Mijn vorige vraag heeft een nieuwe vraag opgeroepen namelijk wanneer hoort de vriendin/vriend van je zoon/dochter erbij? Dochter werd door schoonfamilie vanaf het begin overal mee naar toe genomen en geintroduceers terwijl wij daar toch minimaal een half jaar mee hebben gewacht. Dit gaf dus soms wel ongemakkelijk situaties. Je weet natuurlijk nooit hoe 'vast' een puberrelatie is maar langer dan een half jaar vonden wij serieus genoeg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opbouwens iets

Ik denk dat 'bij de familie horen' ook iets moet zijn wat 'opbouwend' gebeurd. Hij komt hier (overdag) en we onlopen dat niet, dus zo nu en dan zien 'anderen' hem vanzelf wel. Oudste heeft nu een paar maanden (serieus) verkering. Hij komt hier b.v. 's avonds en als dan toevallig wat anders (voor ons) ook op het programma staat dan bijt dat elkaar niet. Buurvrouw kwam binnenwandelen toen hij er net was....mijn broertje ook een keertje en dan stelt dochter hem voor. Jongste was jarig en toen was het ook al 'aan' (officieel, daarvoor hebben ze een tijdje om elkaar heen gedraaid) maar daar was hij niet voor uitgenodigd dus kwam niet. Hij kwam wel dochter uitzwaaien toen we met vakantie gingen, dat was wel erg lief van hem, toen kwamen mijn ouders ook nog even ons een goede reis wensen. Maar mijn vader geeft een feestje over 2 weken en heeft nog niet gerept van vriendje mee....En wat ons betreft hoeft dat ook nog niet.
Als dochter zelf jarig is dan is het wat anders. Voorlopig is het nog háár vriend en niet 'lid van de familie' zeg maar.
Ik zie dat ook helemaal niet zitten. Mijn vriendin doet het anders of beter gezegd die is er anders met haar 3 dochters mee begonnen en heeft er nu spijt van. Al die 'familieleden' die maar komen en gaan dat is ook niet je van het.
Een keer moest ik condoleren en trof daar het exvriendje van dochter in de rij....Bleek hij sinds kort verkering te hebben met de kleindochter van de overledene. Was nog geen 4 maand uit.
Nee, sorry hoor dat vind ik belachelijk.
De ouders van vriendje denken er net zo over volgens mij. Want vriendje heeft 1 keer per jaar 'familiedag' en dat was begin zomervakantie en dochter is niet mee geweest. Wel is ze 1 keer op ziekenbezoek geweest bij de oma van vriendje, die in het ziekenhuis lag. Maar volgens mij was dat een 'spontane ingeving' van beiden en niet iets wat echt gepland was. Volgens oma was dochter trouwens een lieve meid, dus die heeft ze in de pocket, maar dat was wederzijds volgens mij.
Ik denk dat bij de familie horen ook iets is wat moet groeien, dat dat vanzelf komt. En wat langzaamaan gebeurd. En niet á la minuut zodra je officieel verkering hebt. Zowiezo het gevoel erbij zal ook langzaam groeien. Je maakt mij niet wijs dat het nieuwe vriendje van je dochter na 1 kennismaking al als 'schoonzoon' voelt.
groeten albana

bibi63

bibi63

08-08-2011 om 14:40

Ik geloof dat ik er niet zo over na zou denken. Hier nog niet aan de orde (dochter is 12), maar ik zou het gewoon laten komen zoals het gaat. Als 'hij' hier is en er zijn anderen, dan is 'hij' er gewoon. Aan dochter zelf of ze hem introduceert als vriend. Als wij een keer naar opa/oma o.d. zouden gaan en dochter en 'hij' vragen of 'hij' ook mee mag: geen punt. Dat gebeurt ook wel eens met een vriendinnetje nu.
Gr. Bibi

tonny

tonny

08-08-2011 om 17:26

Tja, het loopt zoals het loopt

soms burgert de verkering snel in, soms niet, hangt ervan af.

Wanneer mag iemand op een kaart bij de uitnodiging voor een jubileumfeest?
Wanneer op de groepsfoto voor oma's 90-ste verjaardag?
Wanneer mee in de rij bij condoleancebezoek?
Op de foto bij een trouwerij in de familie?

Wanneer is het serieus genoeg, vinden jullie?

Hoe voelt het als verkering nog niet serieus wordt geacht om officieel mee te tellen bij zo'n gelegenheid? En hoe voelt het achteraf als de verkering later uit is?

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2011 om 18:16

Het loopt zoals het loopt

Ik kende mijn man een maand en ging mee naar een verjaardagsfeest van zijn tante. Dat was op zijn limburgs, dus een zaal met 200 familieleden...
Ik hoorde erbij vanaf dag 1. Ik was dan ook het eerste meisje wat hij mee naar huis nam. Dat was doorslaggevender dan de duur van onze verkering.

Groepsfoto 2

Wij hebben ook groepsfoto's waar exen op staan, zowel gehuwden als ongehuwden. Zo'n groepsfoto is een moment opname en op dat moment hoorden deze mensen erbij, dus ik zie het probleem niet.

Onze zoon is sinds ruim een jaar getrouwd en opa en oma in Nederland hebben zijn vrouw nog niet ontmoet ;o). Omdat opa en oma haast geen Engels spreken wilden ze graag dat wij ook meegingen en dat gaat volgende maand gebeuren. Wel staat hun trouwfoto bij opa en oma op de kast !

Yura

Yura

09-08-2011 om 13:50

Schoonmoeder

Wij hebben in de loop van jaren wel eens groepsfoto's van de kleinkinderen gemaakt en dat werden er steeds meer uiteraard. De eerste keer was met 4 kinderen, ik was toen zwanger van nr 5, daarna nog een keer met 5 en ook nog eentje met 6. Ik denk dat het hier wel bij blijft verder. Schoonmoeder vindt het dan lullig dat op die eerdere foto's de laatste 2 kleinkinderen niet staan en dan stopt ze er pasfotootjes tussen. Vind ik zo zonde, dan heb je echt een mooie foto laten maken bij een fotograaf en mooi in laten lijsten en doet ze dat. De leeftijden kloppen dan ook nog eens helemaal niet met elkaar uiteraard en de verhoudingen ook niet.

Tink

Tink

10-08-2011 om 14:32

Pelle

Dan maak je op zo'n moment toch 2 foto's: eentje met de 'aanhang' en eentje zonder?

Hier ook

Hier ook niet zo vaak groepsfoto's hoor.
De laatste voor schoonouders was bijna 13 jaar geleden.
Jongste kleinkind (bijna 9) staat er dus niet op.
Nu gaan we eerdaags weer op de foto (voor hun trouwdag)

Voor mijn ouders hebben we een jaar of 20 geleden ook een groepsfoto laten maken (m'n 2 broers met vriendin en m'n man en ik).
Een grote in een mooie lijst en per koppeltje een kleine in kleine geschakelde lijstjes.

Nu heeft m'n jongste broer al een paar jaar een andere vriendin. Die kwam vorig jaar voor het eerst bij m'n ouders thuis en zag dat de foto's met "ex" er nog stonden. Geloof dat ze die wel wilde laten vervangen door eentje van haar met m'n broer.
Maar m'n ouders doen dat niet. Dan zou m'n broer zo'n 20jaar ouder zijn dan wij. Waarbij komt dat de "ex" wel de moeder van hun kleinkinderen is. Het is en blijft een momentopname

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.