Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wanneer kan /mag je afstand nemen van je kind?


champie76 schreef op 02-04-2022 om 18:35:

Hij is weg... Pfff hij is weg.. Ik kan het nog steeds niet geloven...

Ik ben ontzettend bang dat hij weer voor de deur verschijnt en ben daardoor heel onrustig..

Maar hij is weg.....

Hij is weg. Goed dat je alles hebt gedaan om het jezelf ook echt duidelijk te maken. Zorg je ervoor dat hij ook uitgeschreven wordt zodat voor alle instanties in elk geval duidelijk is dat hij niet meer bij je woont? Je dus geen deurwaarders of zo meer aan de deur krijgt, omdat hij vertrokken is? Als je dat hebt gedaan en hij meldt zich, dan kun je Meteen de politie bellen, want hij woont niet meer bij je. Zo kun je jezelf in bescherming nemen. Mocht dat niet werken, dan kun je in overleg met de wijkagent misschien een gebiedsverbod aanvragen. 


Ik weet hoe hol het klinkt, maar nu is het tijd voor jou. Om te herstellen. Dat zal niet meteen gaan en de bevrijding waar je op hoopt kan zomaar heel lang op zich laten wachten. Het is ook helemaal niet raar om daar hulp voor jezelf bij te zoeken.  Je hebt zo lang onder hoogspanning geleefd, en dat is nog niet eens helemaal over, en daarvan herstellen kost gewoon behoorlijk wat tijd. Net zoals wennen aan de gedachte dat je van je zoon houdt, maar niet van de verslaafde, manipulerende en criminele man die hij geworden is. 

Wat een opluchting moet dat zijn zeg. Hopen dat het zo blijft. Ik zou inderdaad bij de gemeente doorgeven dat hij niet meer bij jou woont om deurwaarders te voorkomen.
En je richten op jezelf en je jongste zoon. 
Voor jouw eigen veiligheid en welzijn.

Woont hij nu dan 300km verderop? 

champie76 schreef op 02-04-2022 om 18:35:

Hij is weg... Pfff hij is weg.. Ik kan het nog steeds niet geloven...

Hij heeft een andere plek gevonden waar hij terecht kan.

Afgelopen nacht heeft hij de auto van zijn soort van ex gestolen/geleend om daar 300km mee te gaan rijden.. Ongelooflijk..

Ze krijgt hem niet weg, ze kan hem niet aan, hij komt elke keer bij haar terug, en als hij niet daar zit komt hij naar mij. Hij is verbaal zo sterk en hij maakt letterlijk iedereen kapot die op zijn pad komt, en ik voel me daar super schuldig over..

Maar hij is nu weg.. Ik hoop dat ik zo sterk genoeg blijf om hem weg te houden.. Hij heeft geen sleutels meer, al zijn spullen zijn weg, de wietlucht is weg, de kamer is gesopt en gedweild, alles is weg.. Ik moet dit nog heel heel vaak herhalen voor mezelf, kan het nog niet geloven..

Ik heb de hele week paniekaanvallen gehad en ik heb aan de kalmeringsmiddelen gezeten..
Ik ben ontzettend bang dat hij weer voor de deur verschijnt en ben daardoor heel onrustig..

Maar hij is weg.....

Wat 'fijn' Champie! Wat een opluchting moet jij (ook) voelen. Eerst maar eens een paar keer diep ademhalen. Dit is de eerste stap. Ik kan me voorstellen dat je het nog nauwelijks kan geloven. 

Je schrijft: "hij maakt iedereen kapot en ik voel me daar schuldig over". Ik snap dat het niet fijn voelt als je kind zo destructief is voor anderen. Maar jij kan er niks (meer) aan doen. Als je het had gekund, had je het wel gedaan. Het is nu aan die anderen om voor zichzelf op te komen, om 'nee' te zeggen tegen zijn slechte gedrag. En dat is ook het sterkste wat jij kan doen: 'nee' zeggen tegen al zijn slechte gedrag, keihard de grens trekken: het is afgelopen. Het geeft een heel krachtig signaal af: je praat zijn gedrag niet meer goed, verzint er geen excuses meer voor, probeert de consequenties ervan niet meer voor hem op te vangen, probeert niet meer te schipperen alsof het beter zou gaan als jij je nog maar weer eens zou aanpassen etc. Dat is wat anderen ook kunnen en moeten leren: gezonde grenzen trekken. Dat kan niemand anders voor ze oplossen. 

En wat moederIADHkind ook zegt: Hecht het af. Zorg ervoor dat hij ook juridisch-formeel losgesneden wordt. Schrijf hem inderdaad uit. Weet je zeker dat hij geen sleutels meer heeft? Weet je dat niet helemaal zeker: verander alle sloten. Meld zijn vertrek bij de politie en leg daar neer dat je hem niet meer binnenlaat en dat je ze gaat bellen als hij stampei komt maken. Is het eventueel mogelijk een gebiedsverbod te vragen? Zijn er eventuele andere juridische losse eindjes die nog aandacht nodig hebben? Bel Veilig Thuis en spreek door wat je nog meer kunt doen om problemen zoveel mogelijk te voorkomen. Bereid je voor op contact: wat is jouw boodschap als hij zich weer meldt? Bedenk een korte, eenvoudige boodschap:  Hij kan niet langskomen. Hij kan niet terugkomen. Daarvoor is er teveel gebeurd." Je zou je hulpverlener kunnen vragen, je hierbij te helpen. Het is belangrijk je eigen boodschap goed in je hoofd te hebben zitten en níet meer in te gaan op manipulaties van zijn kant. Niet meer binnen laten komen, letterlijk én figuurlijk. 

En intussen hoop ik vooral dat je het jezelf kunt gunnen om tot jezelf te komen en te ontspannen. Het blijft enorm pijnlijk om je ooit zo geliefde kind op deze manier te verliezen. Maar je kunt wel weer meer waarde en vreugde vinden in je eigen leven, als hij niet al de ruimte daarvoor opslokt. Ik ben echt heel blij voor je dat hij nu uit jouw leven is verdwenen, hoe tragisch het ook is. Houwen zo! En laat je door niemand wijsmaken dat je je daarover schuldig zou moeten voelen! 

dubbel

Het klinkt heftig wat ik nu zeg, maar nu hij dan toch zelf is vertrokken ... kan je hem volledig uitschrijven en vervolgens een toenaderings-verbod aanvragen?

Een verbod dat hij niet meer in jouw buurt, je straat, je dorp, ... mag komen?

Dat is meestal tijdelijk, maar dat houdt hem misschien ook wel écht een tijd weg.

Anders staat hij als hij volgende week weer ergens wordt buitengesmeten een dag later weer voor je deur.

Als hij dat dan aan zijn laars lapt kan je gewoon politie bellen die hem meenemen.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

02-04-2022 om 20:28

Wat heb je nodig om nee te blijven zeggen ?

DistinctMarten43

DistinctMarten43

02-04-2022 om 22:36

Goed zo. De deur NIET meer opendoen voor hem. NIET meer.

champie76

champie76

03-04-2022 om 20:06 Topicstarter

Hij staat gelukkig niet bij mij ingeschreven.  Ik vind een verbod nog wel ver gaan. 

Ik ben nog erg op mijn hoede, en ik moet echt het verantwoordelijkheidsgevoel wat ik heb los laten. 

Ik heb alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden opgeschreven, als hij dan weer met zijn gevaarlijk manipulerende overtuigingen komt dan heb ik genoeg stof bij de hand voor mijn verweer. 

Het is bijzonder hoe krachtig is in zijn manipulatie.. Ik probeer wat meer mensen uit mijn omgeving op de hoogte te stellen van alles wat er gebeurt is zodat ik wat steun heb als het mis gaat. 

Nu maar hopen dat het rustig wordt/blijft. 

Ik weet bijna zeker dat hij niet uit mijn leven verdwenen is, dit is nog lang niet klaar.. Maar het begin is er.. 

Ik denk dat hij nooit zal veranderen, ik denk dat ik er nu alles aan moet doen om te veranderen en sterkere weerbaarder te worden... 

Denk ik

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-04-2022 om 20:18

Hoezo in verweer gaan 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-04-2022 om 20:19

wel goed dat je er open over bent in je omgeving 

is hij uit zichzelf gegaan?

champie76

champie76

03-04-2022 om 21:27 Topicstarter

clivia53 schreef op 03-04-2022 om 20:18:

Hoezo in verweer gaan

Deze jongen is verbaal zo sterk dat het haast onmogelijk is om voet bij stuk te houden.. Niet alleen voor mij maar voor zo'n beetje iedereen die hij tegen komt.  

champie76

champie76

03-04-2022 om 21:28 Topicstarter

Kikki39 schreef op 03-04-2022 om 20:20:

is hij uit zichzelf gegaan?

Nee, hij wil het liefst hier blijven. 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-04-2022 om 21:32

champie76 schreef op 03-04-2022 om 21:27:

[..]

Deze jongen is verbaal zo sterk dat het haast onmogelijk is om voet bij stuk te houden.. Niet alleen voor mij maar voor zo'n beetje iedereen die hij tegen komt.

En dat moet niet

Nee is gewoon nee 

Geen discussie aan gaan 

champie76

champie76

03-04-2022 om 21:34 Topicstarter

clivia53 schreef op 03-04-2022 om 21:32:

[..]

En dat moet niet

Nee is gewoon nee

Geen discussie aan gaan

Was het maar zo makkelijk 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.