Nikus
18-04-2010 om 11:12
Wanneer naar teenage party?
Vol verbazing luiosterde ik naar ons 12 jarige lease kind. Ze wl naar een teennageparty en ze mag dat ook.
Tja, zoon wil niet onder doen voor leasezusje dus wil nu ook. Hij mag van mij niet. Ik vind het belachelijk vroeg om met 12 jaar al naar de disco te gaan. Ben ik nu heul ouderwets? (volgens de kids wel)
Hoe deden of doen jullie dit?

Kaaskopje
18-04-2010 om 12:57
Dit soort party's
zijn voor kinderen van die leeftijd. Er is geen drank en de eindtijd is redelijk. Maar als je het niet goed vindt stel je het nog even uit toch?

sus-anne
18-04-2010 om 17:38
Frisparty?
hier kennen we frisparty,s ,voor kinderen van 12 tot 15 jaar ,zonder alcohol .
ze zijn meestal van 7.30 uur tot 12.00 uur.
onze 12 jarige is daar een keer geweest,we hebben haar wel om 11.00 uur opgehaald,laat genoeg voor een 12 jarige.

janneke
18-04-2010 om 19:56
Hier dochter met 12 , en andere met 14 jaar
oudste ging met 14 jaar, voor eest
2e dochter in groep 8, is heel veilig, geen alcohol, duurt tot 23.00 begint om 19.00. haalde haar toen om 22.30 op.
is leuke avond voor die meiden, met leuke muziek.
was wel bang dat als je met 12 al zou gaan, dat dan met 14/15 die teenage niets meer aan was, en dan al naar de echte disco zou willen gaan, maar kindlief wordt in de zomer 14 en heeft het nog steeds naar zin op de teenage,
heb zoon in groep 8 , taalt er nog niet naar.

Sarcas
18-04-2010 om 20:14
Tienerdisco's
Dochterlief vond destijds deze feesten ook heel leuk. Maar wees niet naïef: er is een groep kinderen dat zich eerst indrinkt, en binnen wordt er flink geschuurd. Enige ouderlijke vermaningen en weerbaarheidsadviezen zijnop zijn plaats.
S.

Nikus
18-04-2010 om 20:47
Oke
Heb een helder beeld. Zoon blijft nog even gezellig bij pa en ma op de bank

sus-anne
18-04-2010 om 23:27
Sarcas,
Hier is een streng deurbeleid,vermoedelijke indrinkers moeten blazen,en zonodig worden de ouders ingelicht en gevraagd het kind op te halen.
Maar ook zonder indrinkers zijn weerbaarheidsadviezen en ouderlijke vermaningen zeker op zijn plaats.

Kaaskopje
19-04-2010 om 00:44
Nikus
Ik vraag me echt af of je een goed beeld hebt. Door wat Sarcas zegt denk je dat het niet geschikt is voor 12 jarigen, maar denk je nou echt dat mijn dochter indertijd zin had in 'schuren'? Welnee, dom gedoe! Drank taalde ze ook nog niet naar. Ik heb de indruk dat het wel losloopt om eerlijk te zijn.

Minet
19-04-2010 om 08:43
En hier
onze jongens gingen op die leeftijd ook een paar keer naar een dergelijke party, maar vonden er gewoon niets aan, dus het was snel over. Laat hem lekker zelf ontdekken of hij het iets vindt zou ik zeggen. Een teenageparty is tenslotte gewoon voor deze leeftijd in het leven geroepen.

an mien
19-04-2010 om 09:19
Verstoppertje
Hier ging dochter in groep 7 naar de disco in het wijkgebouw van 20.00 tot 23.00, ze dronken niets ook geen fris (weet je hoe duur dat is mam?) maar namen een lekkere ijsje en deden verstoppertje, lijkt mij redelijk onschuldig o ja indrinken deden ze wel thuis met een glaasje ranja!
An mien

Tinus_p
19-04-2010 om 11:43
Overigens
Ik heb de indruk dat een deel van de frisparty's totvoorkort werd gesponsord door de tabaksindustrie. Mgoed, verder hangt het nogal van de specifieke organistaie af hoe erg of niet het is. Ik zou dus niet te veel luisteren naar verhalen over hoe het elders toegaat, mara voioral naar hoe het op die specifieke party gata.

Kaaskopje
19-04-2010 om 13:50
Ja precies
Gesponsord door de tabaksindustrie? Ik zal mijn dochter eens vragen of ze daar ooit iets van gemerkt heeft. Verder ben ik het met je eens (met Tinus dus).

Kaaskopje
19-04-2010 om 13:56
An mien
De disco's waar jij het over hebt zijn toch weer van een andere orde dan waar Nikus het over heeft. Zo'n kinderdisco wordt meestal door vrijwilligers uit de buurt zelf georganiseerd. Een party is doorgaans een commercieel gebeuren waar jongeren uit de wijde omgeving naar toegaan.

sus-anne
19-04-2010 om 17:42
Commercieel
zeg dat wel,dochter betaalde maar liefst 10 euro entree!
daarom gaat ze maar heel zelden,dat kan een 12 jarige niet elke maand betalen

Emmalynn
19-04-2010 om 18:06
Bij ons
Bij ons in de buurt worden er ook teenage party's gegeven. Zoon (van nu 14) is ooit één keer geweest, maar vond het helemaal niets. Dochter was 12,5 toen ze voor het eerst ging. Ik had zelf eerst ook zoiets van: moet dat echt nu al? Maar ik begrijp het ook wel dat ze het wil en deze party's zijn ook echt voor deze leeftijdsgroep. Hier hebben ze ook een streng deurbeleid, er wordt (binnen) niet gerookt en geen alcohol geschonken. De entree is geloof ik zes euro en daarvoor krijgen ze ook nog een muntje. Kinderen worden hier wél altijd gehaald en gebracht.
Deze teenage party's zijn inderdaad wel anders dan disco's in een wijkgebouw. Deze party is gewoon in een echte discotheek.
Dochter wil het liefst elke maand, maar daar zijn we het thuis nog niet helemaal met elkaar over eens.
Emmalynn

Sarcas
20-04-2010 om 11:18
'girls: als een jongen je schuurt en je kijkt achterom. je ziet
Meiden hebben natuurlijk zelf ook wel tactieken bedacht…
S.

xEmx
26-04-2010 om 13:13
Toch in de gaten houden
Mijn ervaring met de tienerdisco's hier in de wijk is dat die vooral leuk zijn voor de basisschoolkindjes (10 tm 12 jaar). De 13-jarige vinden die vooral kinderachtig. De 13-jarigen gaan hier dan ook naar Fris-feesten. Maar daar hoor ik heel slechte verhalen van. De meiden weten precies waar ze flesjes flügel moeten verstoppen en groepen jongens zouden op 1 ding uit zijn.
Natuurlijk heeft een groot deel vn de aanwezigen daar geen last van, maar het zal maar net jouw dochter zijn die door zo'n groep uitgekozen wordt. Zo drank- en tabakloos als een Frisfeest pretendeert te zijn is het zeer zeker niet.

Nikus
02-05-2010 om 16:15
Zoon mag vooralsnog niet
hebben we besloten! Hij kan nog lang genoeg feesten in zijn leven!

Nikus
04-05-2010 om 13:40
Jessica
Hij was niet blij inderdaad!
Ik heb met hem afgesproken dat we wachten wat zijn klasgenoten van het VO volgend jaar gaan doen! Heb het gebracht in het kader van, een nieuwe school = ook meer vrijheden.

Monique D*
08-05-2010 om 15:39
Waar en door wie wordt de teenage party gehouden?
In het buurthuis wordt er ook regelmatig een tienerdisco gehouden. Dat is bestemd voor kinderen vanaf 12 tot en met 14 jaar. Er wordt alleen frisdrank geschonken. Ik was er zelf ook bij en het is vrij onschuldig. De beheerder van het buurthuis was de DJ en de leiding verzorgde drank en controleerde of alles wel goed ging. Ik kon mijn kinderen met een gerust hart daar naar toe gaan (alleen hadden ze daar niet zoveel belangstelling voor).
Mijn zoon (15) vindt nu de Frisfeesten interessant. Dat is ook voor jongeren vanaf 12 tot 16 jaar. Daar wordt er ook geen sterke drank ingeschonken. Hij was een jaar of 14 toen hij dit ontdekte. De Frisfeesten wordt in een willekeurige discotheek gehouden. Ik zie dit als een kennismaking met het echte bruisende uitgaansleven. Mijn zoon werd opgehaald of hij kwam zelf met de taxi thuis. Zelf vind ik de leeftijd van 12 jaar wel jong voor zo'n party.
Naar mijn mening is het verschil tussen een tienerdisco in een buurthuis en een Fris-feest in een disco dat een teenage party onschuldiger is. De reden is dat er meer controle is èn het is kleinschaliger. Een Fris-feest wordt massaal bezocht en dat wordt ook georganiseerd in grote discotheken. Men controleert wel bij de ingang op leeftijd. Jongeren vanaf 14 moeten hun ID meenemen.
Kinderen van 12 zou ik zelf wel naar een buurthuisfeest laten gaan. Mijn zoon bezocht pas op zijn 14e jaar daar naar toe. Dat vind ik zelf ook prettiger. Mijn dochter (13) heeft (gelukkig) nog geen interesse..
Bovendien is het bij ons ook niet de gewoonte om elk weekend te stappen vanwege financiële redenen.

sus-anne
09-05-2010 om 12:59
Pelle
nee hoor,frisfeesten zijn helemaal alcoholvrij.dus ook geen bier.