Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Anoniemuts

Anoniemuts

04-05-2020 om 16:22

Wanneer vriend laten slapen

Mijn dochter (vorige week 18 geworden) is, sinds 3 weken, met een jongen bezig (zoals dat tegenwoordig heet). Nog niet officieel een relatie, maar wel zeer in elkaar geinteresseerd. We kennen deze jongen al wat langer, dus niet helemaal vreemd.

Dochterlief is tot over haar oren verliefd. Hij geloof ik ook. Ze hebben natuurlijk weinig privacy in deze quarantaine tijd, dus alleen zijn is wat moeilijker. Wij gaan af en toe een avondje weg, zodat ze toch met 2-en kunnen zijn.

Nu kwam dus de vraag of hij dit weekend niet mag blijven slapen. Ze wil zo graag bij hem zijn. Ik vind dit niet zo'n probleem, ze is tenslotte 18. Manlief vindt het nog te snel.

Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-05-2020 om 16:40

Niet

Hier blijven geen jongens slapen. Mijn eigen vriend slaapt hier ook niet. Mocht het toch aan de orde komen en ga ik het overwegen, dan echt niet na drie weken. Sowieso mag het met de huidige regels niet eens als je niet de 1,5 meter afstand in acht neemt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-05-2020 om 18:35

Ja hoor

Hier mag dat gewoon.
Samen slapen betekend niet perse sex en al doen ze dat wel, dan is dat ook niet onze zaak. Onze dochter is 17.

Nu in deze tijd bestaat dochters sociale kring waar ze gewoon mee omgaat uit haar vriend en haar beste vriendin. Die mogen hier komen en ook logeren.

Ik snap alleen dat verhaal van privacy niet. Is er bij jullie in de buurt dan nergens een natuurgebied, waterplas of slootkant waar ze het gezellig kunnen hebben? Een bankje waar ze een ijsje kunnen eten?
Ik liep gisteren hier in de buurt in de uiterwaarden en het was echt grappig dat je overal van die jonge stelletjes vond, zo net uit het zicht half in de bosjes😁

Adelaide

Adelaide

04-05-2020 om 18:37

seks

als je man niet wil dat ze seks gaan hebben moet hij nog maar eens gaan nadenken aan de tijd dat hij jong was. Seks gebeurt niet alleen 's avonds in een bed.

Aan de andere kant, na drie weken vind ik vrij snel en wat Phryne zegt: nu mag het al helemaal niet. Sinds 16 maart zit het land in een lockdown, dus hij mag sowieso niet bij jullie komen slapen en hij mag nu ook geen seks hebben met je dochter.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-05-2020 om 18:40

Mwah

Volgens mij is het toch zo dat wat er binnenshuis gebeurt nog steeds prive is. 1,5 meter binnenshuis is min of meer een advies. Zo ongeveer heeft de Jong dit ook gezegd.

En dan nog, de jongelui zijn verliefd. Dan is 1,5 meter onmogelijk. Kom op zeg, het is lente🥰

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-05-2020 om 18:44

Taal (ot)

Adelaide: “dus hij mag sowieso niet bij jullie komen slapen en hij mag nu ook geen seks hebben met je dochter.” Dat klinkt wel erg eenzijdig vanuit de jongen met de dochter als soort van lijdend voorwerp. Je bedoelt hoop ik: dochter en haar vriend mogen samen geen seks hebben. 🤣

On topic: ik vind na 3 weken ook erg snel. Niet zoals bij Phryne zou mijn keuze niet zijn maar na 3 weken zou ik het nog niet goed vinden, denk ik. Wat dat betreft word je geholpen door de intelligente lockdown: logeren uit 2 huishoudens is geen goed idee.

Paasei

Paasei

04-05-2020 om 19:11

Ach goss..

.. sweet memories.. Zoon, toen ook 18, had op onze gezinsvakantie 'de liefde van zijn leven' ontmoet. Ze woonde een eind uit elkaar, maar direct nadat ze beiden terug waren van vakantie zochten ze elkaar op. Heen en weer met de trein. En dus al snel kwam zoon vragen of hij daar mocht blijven slapen.. Oef, wat zeg je dan..? Ik vond het eerlijk gezegd moeilijker voor haar ouders (ik begrijp je, TS!).. zij is (ook) de oudste en hij haar eerste serieuze verkering.. Haar ouders waren er ok mee en toen hebben ook wij ingestemd. Kwam zoon heel schuchter met een 'maar we doen nog niks mam'. Heeft volgens mij ook nog best een tijdje geduurd. Ja, respect voor vrouwen en veilige seks is bijgebracht..

Ik vond het eerlijk gezegd lastiger/vervelender toen zij ook hier kwam slapen. Vreemde lui in je huis sochtends. Maar ook dat went. Zeker als nummer 2 ook met verkering begint. Dan schrik je al veel minder erg.

geen bezwaar

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben. Ik zou alleen destijds als 18-jarige met mijn verse vlam niet onder het dak bij mijn ouders al seks willen hebben. Ik hield dat soort zaken liever eerst voor mijzelf.

Anoniemuts

Anoniemuts

04-05-2020 om 22:51

Ook geen bezwaar

Ik ook geen bezwaar, want inderdaad, seks kunnen ze ook hebben als ze de avond met tweetjes thuis zijn. Het is die papa die het nog een beetje moeilijk vindt

En sorry, quarantaine of niet, ik ga 2 verliefde mensen niet uit elkaar houden.

We zullen papa langzaam laten wennen aan het feit dat hij niet langer de belangrijkste man is in haar leven....achgossie......

Testen

Kijk, dat zou nu mooi zijn als je voor het lichamelijk wordt zou kunnen testen of een van beiden het coronavirus bij zich draagt.

Bosbes

Bosbes

04-05-2020 om 23:47

Jeetje, 18+, jouw zaak toch niet

Meteen een disclaimer: mijn dochter is ook 18, geen vriendje of zo, maar in andere zaken heb ik er ook wel eens moeite mee haar als volwassene te behandelen.

Maar jee zeg, zo'n 'kind' mag stemmen, auto rijden (indien rijbewijs), wordt voor de wet als volwassene behandeld, zelfs trouwen mag zonder de toestemming van de ouders. Kind kan op kamers, kan als het zou willen zelfs direct starten met het stichten van een gezin.

En nu zie ik hier door meerderen geschreven 'ik vind na 3 weken wel snel'.
Ja, misschien vinden zij het ook wel snel voor 'alles', maar niet voor 'logeren en een paar dingen proberen'. Of misschien zijn ze juist wél heel snel en willen ze liefst 3 dagen achter elkaar samen in een bed van alles ontdekken. Kan.
Maar één ding is zeker (naar mijn mening): het is niet jouw zaak wat je volwassen kind doet en of het wel of niet je mening hierover deelt.

Natuurlijk is het wél jouw zaak wat je probeert onder jouw dak te voorkomen. Of dat je alleen nog even wil wennen aan het idee. Bij Phryne bijvoorbeeld: geen relaties die mogen blijven slapen; niet van haarzelf, niet van haar dochters. Dat kan. Je kunt er ook heel anders over denken, en alvast condooms klaarleggen (mijn eerste schoonouders). Dat kan allemaal.

En je mag ook iets vinden van 'misschien willen ze al uitgebreid sex na 3 weken!' (misschien ook niet, weet jij veel), maar naar mijn mening ga je dáár dan weer níet over als je kind officieel volwassen is. Ergens houdt dat toch een keer op.

Jesse_1

Jesse_1

05-05-2020 om 00:03

Corona is geen SOA toch?

Ik neem aan dat ze nu ook geen 1,5 meter bij elkaar vandaan blijven.
Dus dat met quarantaine is geen argument.
Of ik moet het onderzoek dat je besmettelijker bent door seks of überhaupt op dezelfde kamer slapen dan door zoenen/voelen etc gemist hebben.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-05-2020 om 00:30

Seks

Seks is wat mij betreft niet zo’n issue, zeker niet bij volwassen kinderen, al vind ik na drie weken wel wat snel (zo heb ik ze niet opgevoed, zeg maar). Ik vind een logee een inbreuk op ieders privacy. De incidentele logees die we wel eens hebben zijn hier kind aan huis (geweest).
Ik vind mezelf juist heel redelijk hierin. Ik doe niet wat zij niet mogen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-05-2020 om 00:40

Bosbes

Zou je ieder weekend een ander liefje te logeren ook niet erg vinden? Ik vind er bij een ander niets van, maar van mijn kinderen hoop ik dat ze een beetje terughoudend omgaan met wisselende contacten en casual seks. Zeker als ze nog zo jong zijn.

Pennestreek

Pennestreek

05-05-2020 om 08:55

Ligt er een beetje aan

Hier was vriendje van dochter destijds al regelmatig over de vloer. Hij was net 16 en zij net 15. Hij mocht blijven logeren, ook op haar kamer. Man was het daar niet zo mee eens, maar volgens mij was het echt een kalverliefde en is er niks gebeurd. Was na 2 maanden ook weer over. Sindsdien (2 jaar) zijn er geen lovers meer geweest
Vriendin van zoon mocht ook al snel, denk ook na 3 weken, blijven slapen. Hij was al bijna 20 tegen die tijd, wij waren zo ontzettend blij voor hem dat hij zover was dat hij die stap durfde zetten (is nogal wat aan vooraf gegaan) dat we hem absoluut niks in de weg wilden leggen. Haar ouders hadden er ook geen probleem mee. Dat had ik trouwens echt wel begrepen en zoon ook, maar dat was dus niet aan de orde. Ja, je hebt dan een vreemde in huis en dat is echt wel eens minder prettig. Maar we zijn nu een half jaar verder en ze is er nog steeds, dus met die wisselende contacten valt het reuze mee. Zo is mijn zoon ook niet. Dus daar was ik niet bang voor.
Hier dus bij beide kinderen al snel blijven slapen.

Jesse_1

Jesse_1

05-05-2020 om 10:19

Nog even aanvulling op #12

Bij mij ging het alleen om het corona-argument. Ik neem aan dat ze nu ook geen 1,5 meter afstand houden en hij ook bij hen thuis komt, dus dan maakt het (qua corona/besmetting) niet echt uit of hij ook logeert.
Dus afgezien van seks of niet.

Hier is het totaal niet aan de orde, dus lastig om daar iets duidelijk over te zeggen (het is toch anders als je zelf in de situatie zit). Maar ik vind 3 weken wel snel, het hangt er een beetje vanaf. Ik zit zelf niet te wachten op logees, hangt ook een beetje van de loge af . Dus hoe goed kennen wij die jongen - hoe lang komt hij al over de vloer etc.

Ik probeer altijd een beetje als richtlijn te houden; had ik me ermee bemoeid als kind op kamers had gewoond? En zo nee; heb ik er last van? In dit geval zou je als punt 1 wel even kunnen vragen of ze wel denkt aan voorbehoedsmiddelen (óók als ze nu nog geen plannen voor seks heeft) en als punt 2, er komt wel iemand (misschien wel betrekkelijk vreemde) in huis slapen, dus hoe vervelend vind je dat.

Lou

Lou

05-05-2020 om 10:20

Geen probleem

Ik zou het geen probleem vinden. Mijn dochter is ook 18 en krijgt al jaren vriendjes over de vloer, ook te logeren. Niet elke week een andere nee, maar ook niet al drie jaar dezelfde. Ze is 18, ze woont hier ook, ze mag in principe uitnodigen wie ze wil. In principe, want alles gaat in overleg. We zeggen gewoon meestal ja

In het begin was het wel wennen, zo'n vreemde in je huis. Nu ben ik er blij mee dat haar vriend al weken bij ons logeert. Zo beperken we het heen en weer reizen van die twee, en het is ook echt gezellig.

Bosbes

Bosbes

05-05-2020 om 20:20

zo bedoelde ik het niet Phryne

Nee hoor Phryne, zo bedoelde ik het helemaal niet!

"Zou je ieder weekend een ander liefje te logeren ook niet erg vinden? Ik vind er bij een ander niets van, maar van mijn kinderen hoop ik dat ze een beetje terughoudend omgaan met wisselende contacten en casual seks. Zeker als ze nog zo jong zijn."

Ik ben het met je eens hoor, lijkt mij niet echt een fijn idee als (minimaal) een van mijn kinderen zo los zouden gaan op dat gebied.
Ook kan ik je volgen met inbreuk op privacy, het lijkt me best lastig te bepalen hoe vaak je in je huis nog wél oké vindt, als het eenmaal zo ver is. De helft van de tijd een extra persoon over de vloer: ik moet er echt niet aan denken.

Mijn punt kon ik blijkbaar niet duidelijk genoeg maken. Wat ik bedoelde is dat ik vind dat ik grotendeels niet ga over de invulling van het leven van mijn 18+ kind. Dat ik er wel van alles van kan vinden (te snel, of te langzaam, of..), maar dat het gewoon mijn zaak niet is. Ik kan er na 18 jaar opvoeding vanuit gaan dat mijn kind wel min of meer 'het goede' zal doen. Zo niet, dan is kind wat anders dan ik dacht, of is het een fase waar hij/zij doorheen wil. Ook goed / eigen verantwoordelijkheid.

Kortom wat ik bedoel is dat ik vind dat het er niet toe hoort te doen wat ik vind .
Behalve dan voor wat betreft wel of niet hier blijven slapen, en zo wel, hoe vaak. Dus niet: wat vind ik juist voor mijn kind, maar wel: hoe vaak wil ik iemand extra in mijn huis.
Wat Jesse ook schrijft vind ik goed: "Ik probeer altijd een beetje als richtlijn te houden; had ik me ermee bemoeid als kind op kamers had gewoond? En zo nee; heb ik er last van?".

Hallo, aansluitend hierop vroeg ik mij af of jullie eerst eens de ouders van de vriendin willen horen vooraleer je toestemming geeft? Mijn zoon is 17 en heeft al een aantal weken nu een meisje waar hij veel mee belt/omgaat en het dus zo half een relatie is (hij zegt zelf 'half'). Nu vraagt hij of hij daar mag blijven slapen en voor de ouders van haar zou het geen probleem zijn. Zij hebben mijn zoon wel al gezien. Ik heb dat meisje nog nooit gezien. Ik heb gezegd dat ik eerst eens kort de mama wil horen en het dan ok zou zijn voor mij. Mijn zoon is daar boos om en wil dat niet, vindt dat dit heel raar is en begrijpt het niet. Wat is jullie mening? Hij toonde mij wel een printscreen van een smsje van dat meisje en haar mama dat het voor die mama ok is. Maar zoals ik al zei, zij hebben 

*naam verwijderd

al gezien enzo. Ik heb gewoon zo iets van standpunt dat ik mijn 17-jarige zoon niet zomaar bij een meisje laat slapen zonder eens die ouders te horen. Of ben ik hier te streng in?

Hoi! Ten eerste zou ik je adviseren de naam van je zoon even weg te halen voor zijn privacy.

Daarnaast zou ik zelf niet eerst de ouders hoeven spreken op deze leeftijd, ik denk dat jongeren dat prima zelf kunnen regelen. Ze krijgen toch meer en meer een eigen leven. Laat aan je zoon zien dat je vertrouwen hebt in zijn inschatting! 

Het is niet in mijn hoofd opgekomen om eerst contact te zoeken met de ouders. Ik heb mijn zoon opgevoed tot een zelfstandige en attente jongeman. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat als de ouders van dat meisje er geen bezwaar tegen hebben dat hij bij hun komt slapen ik het ook niet hoef te hebben. Of verdenk jij de jongelui ervan dat ze ‘misbruik’ maken van de afwezigheid van haar ouders?
Overigens is het handiger om een nieuw topic aan te maken dan te reageren in een oud draadje, dat is nogal verwacht voor mensen die reageren.

Bedankt voor de tip, ik heb een nieuw topic geplaatst en de naam van mijn zoon weggedaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.